Naga Markets




J. Zabłocki, właściciel X-Trade Brokers
J. Zabłocki, właściciel X-Trade Brokers

Broker detaliczny FX/CFD – X-Trade Brokers (XTB) – opublikował 14 listopada raport za trzeci kwartał 2016 rok, w którym znajdujemy informacje o bardzo silnych spadkach zysków brokera. W porównaniu z kwartałem wcześniejszym zysk netto osuwał się o 92%.


Najważniejsze pozycje na silnym minusie

X-Trade Broker notował nie tylko spadki zyku netto (z pułapu 27,3 mln do 4,2 mln), ale również przychodów operacyjnych (-55%), wskaźnika EBITDA (-84%), depozytów netto (-45%) oraz wolumenów w zakresie kontraktów różnic kursowych (CFD) o 25%. Pozytywnie prezentuje się jedynie statystyka nowych rachunków, których w Q3 przybyło 8060, czyli o 20% więcej niż w kwartale wcześniejszym. Po części może być to zasługa akcji rabatowych skierowanych do obecnych klientów HFT Brokers DM oraz DM BZ WBK – obie instytucje w najbliższym czasie zaprzestaną bowiem świadczenia usług FX klientom detalicznym.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 27,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 102,53 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 156,62 mln zł w porównaniu z 225,19 mln zł rok wcześniej.

Źródło: raport XTB
Źródło: raport XTB

Nadal najpopularniejszym instrumentem w ofercie XTB pozostają CFD na indeksy i to właśnie one gwarantowały brokerowi największy zysk. Na drugim miejscu plasują się CFD na towary, a dopiero na trzecim pary walutowe. Jest to jednak spowodowane faktem, że w przypadku indeksów i walorów commodity występują wyższe opłaty transakcyjne.

Źródło: raport XTB
Źródło: raport XTB

W raporcie czytamy: „Zarząd przewiduje, że w IV kwartale 2016 r. koszty działalności operacyjnej razem mogą pozostać na poziomie porównywalnym do średniej kwartalnej z 2015 r. czy też do III kwartału 2016 r., przy czym mogą one być niższe niż w I czy II kwartale 2016 r. Ostateczny ich poziom uzależniony będzie od wysokości zmiennych składników wynagrodzeń wypłaconych pracownikom oraz od poziomu wydatków marketingowych. Na wysokość zmiennych składników wynagrodzeń wpływać będą m.in. wyniki Grupy. Poziom wydatków marketingowych uzależniony z kolei będzie od oceny ich wpływu na wyniki i rentowność Grupy oraz stopnia responsywności klientów na podejmowane działania. Zarząd zakłada, że rozpoczęta w II kwartale 2016 r. kampania brandingowa z wykorzystaniem wizerunku aktora Madsa Mikkelsena realizowana będzie w IV kwartale br. w ograniczonym zakresie.”

Nie wyniki a inwestycje i działania marketingowe?

Źródło: raport XTB
Źródło: raport XTB

Podczas publikacji ostatniego raportu, X-Trade Brokers tłumaczył zdecydowanie słabsze wyniki od tych prezentowanych jeszcze przed debiutem giełdowym szeregiem akcji marketingowych i inwestycji, których cały czas się podejmuje. W przeciągu trzech kwartałów 2016 roku XTB wprowadził następujące zmiany:

  • Kilkaset nowych CFD opartych o spółki giełdowe z całego świata
  • Akcje syntetyczne (nielewarowane kontrakty różnic kursowych na notowania spółek z światowych giełd)
  • Łączna liczba instrumentów finansowych dostępnych w ofercie przekroczyła 3000
  • Ciągła implementacja nowoczesnych narzędzi CRM w poszczególnych oddziałach
  • xStation na Smartwatch, zaktualizowana wersja aplikacji na Androida. W Q3 zaprezentowano również najnowszą odsłonę webowej platformy xStation
  • Modernizacja niemieckich serwerów pozwalająca na jeszcze szybszą egzekucję zleceń
  • Zwiększenie aktywności marketingowej na wybranych rynkach – wykorzystanie postaci Madsa Mikkelsena oraz Grzegorza Krychowiaka w celu przyciągnięcia większej ilości potencjalnych klientów

Pełny raport dostępny pod linkiem.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

1 KOMENTARZ

  1. Całkiem możliwe że z tego to wynika. To nowe xstation jest o niebo lepsze od poprzedniczki, więc niewykluczone, że sporo na nią wydano.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here