Eurocash – spółka od połowy sierpnia notuje bardzo udany okres, wykazując się relatywną siłą na tle wielu spółek z WIG20. Odbicie zbliża się do linii trendu opartej o dwa wcześniejsze szczyty. Wydaje się, że jej test będzie swego rodzaju testem siły strony kupujących. O spółce w ostatnim czasie zrobiło się pozytywnie w mediach. Pierwszym krokiem do tego były nieźle przyjęte wyniki za drugi kwartał. Pozytywnie pisano o firmie także w kontekście uruchomienia nowej platformy e-commerce dla niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy spożywcze. Grupa zainwestowała w nią 15 mln zł. Nowa platforma ma pozwolić na efektywne zarządzanie sklepem i umożliwić skuteczne konkurowanie niezależnego handlu z handlem wielkoformatowym. Warto dodać, że inwestycje w kanał internetowy mogą się opłacać, gdyż spółka generuje przez swoje kanały elektroniczne aż 3 mld zł obrotów rocznie.
W ocenie spółki, obecnie 85% klientów Eurocashu korzysta z rozwiązań elektronicznych, a ich udział w ciągu 4 lat powinien wzrosnąć do 92-93%. Jakiś czas temu spółka poinformował także o zawarciu przedwstępnej umowy sprzedaży 100% akcji spółki PayUp Polska, zarządzającej siecią terminali płatniczych zainstalowanych w sklepach detalicznych na terenie całego kraju. Wstępna kwota transakcji to 110 mln zł. To wszystko pozwoliło na odbicie topniejących od początku 2016 roku notowań. Na początku października DM BOŚ wydał rekomendację kupna z ceną docelową przy 27,70 zł.

Zobacz także: DM BOŚ podwyższa rekomendację Eurocashu do “kupuj” i obniża cenę docelową