Naga Markets
nft-youtube
NFT. Źródło: blog.youtube

Dyrektor generalna platformy YouTube Susan Wojcicki napisała list otwarty do twórców, w którym poinformowała o możliwościach związanych z wykorzystaniem narzędzi Web 3.0. Wśród nich polsko-amerykańska ekonomistka wyróżniła tokeny niewymienialne (NFT,) o których wciąż jest głośno. W jej opinii mogłyby one stać się kolejnym sposobem dla youtuberów na pogłębienie interakcji z odbiorcami treści.

YouTube rozważa możliwość wykorzystania NFT

Susan Wojcicki opublikowała list otwarty do twórców treści, w którym poinformowała o planach wobec platformy, którą zarządza na bieżący rok. Jak się okazuje, pragnie ona obrać ścieżkę innowacyjności.



YouTube prawdopodobnie skupi się na możliwościach wykorzystania narzędzi związanych z nowym zdecentralizowanym Internetem określanym mianem Web 3.0. Tutaj ważną rolę może odegrać zaś technologia blockchain oraz wszelkie jej twory, wśród których dyrektor generalna YouTube’a wyróżniła w szczególności NFT.

Choć nie wiadomo jeszcze, w jaki sposób serwis ten mógłby wykorzystać szum związany z tokenami niewymienialnymi, Susan Wojcicki zakłada, iż mogłyby one pomóc youtuberom w nawiązaniu jeszcze silniejszych relacji z ich odbiorcami. 

,,Patrzymy w przyszłość, śledząc to, co dzieje się wokół Web 3.0 […] Miniony rok w świecie kryptowalut, niezamiennych tokenów (NFT), a nawet zdecentralizowanych autonomicznych organizacji (DAO) ujawnił niewyobrażalną wcześniej okazję do rozwijania więzi między twórcami a ich fanami’’ podkreśliła CEO YouTube’a,  jednocześnie dodając, że chce pomóc youtuberom w czerpaniu korzyści z tych rozwijających się technologii.

W CFD na kryptowaluty możesz inwestować między innymi z brokerem Plus500. Załóż konto i zacznij trading.

ZACZNIJ INWESTOWANIE

77% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz sobie pozwolić na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.

XTB

Tokeny niewymienialne wciąż na topie

Rok 2021 r. niewątpliwie był przełomowy, jeżeli chodzi o wzrost popularności NFT. Tokeny te były promowane (odpłatnie) także przez niektórych celebrytów, co przełożyło się na jeszcze większą ich adopcję. 

Z danych dostępnych na DappRadar wynika, że  największa platforma przeznaczona do handlu NFT wygenerowała w ciągu ostatnich 30 dni wolumen obrotu w wysokości 2,97 mld dol. 

W formie tokenów zapisane były dotychczas najróżniejsze rzeczy od cyfrowej miłości ofiarowanej przez polską influencerkę Martę Rental (pseudonim Martirenti) po zdjęcia kultowego zespołu Nirvana, czy odzież od znanych producentów. To tylko niektóre z licznych pomysłów, na jakie wpadli entuzjaści tej technologii. 

Autor poleca również:



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here