Naga Markets



XTB wchodzi do Dubaju. XTB MENA Limited czeka na licencję DFSADom Maklerski X-Trade Brokers (XTB) próbuje uzyskać licencję na prowadzenie usług finansowych w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) od lokalnego nadzorcy DFSA po utworzeniu nowej spółki zależnej XTB MENA Limited w ramach Dubai International Financial Center (DIFC), wynika z informacji zawartych na stronie hubu działającego na terenie Bliskiego Wschodu.

  • Pod koniec października XTB informował, że chce rozpocząć działalność w Azji na początku 2021 i że celuje również w RPA
  • Podmiot XTB Mena Limited zwiększy ekspozycje domu maklerskiego na nowe kraje, jednak nie bezpośrednio we wcześniej wymienianych jurysdykcjach
  • X-Trade Brokers chce kwartalnie pozyskiwać średnio 30 tys nowych klientów w 2021

X-Trade Brokers stawia na MENA. Nowa spółka w Dubaju

Strona internetowa DIFC pokazuje, że status rejestracji nowego podmiotu jest “Aktywny”, podczas gdy jego regulacyjny wniosek „oczekuje na autoryzację DFSA”. Dodanie nowej licencji rozszerzy arsenał regulacyjny grupy o spółki regulowane upoważnione przez CySEC na Cyprze, KNF w Polsce i FCA w Wielkiej Brytanii.

Te artykuły również Cię zainteresują




Organizatorem działań w imieniu XTB, według listy dyrektorów zawartych na stronie DIFC, jest niewielki zespół kierowany przez Omara Arnaouta (CEO w X-Trade Brokers DM SA), Michała Sobczyka (powiązanego z XTB Cyprus i XTB Belize) i Jakuba Kubackiego (członka rady nadzorczej spółeki).

Jeśli nowa licencja zostanie zatwierdzona, pozwoli XTB na dostarczanie gamy produktów FX i CFD klientom detalicznym i profesjonalnym nie tylko ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale także z pozostałych krajów regionu takich jak Bahrajn, Katar, czy też Arabia Saudyjska.

Dubajskie Międzynarodowe Centrum Finansowe (DIFC) jest obszarem federalnym posiadającym pełną wolność finansową, całkowicie oddzielonym od reszty kraju i posiadającym własny system prawny i sądy. DFSA w ostatnim czasie cieszy się wzmożonym zainteresowaniem brokerów Forex oraz CFD chcących oferować klientom detalicznym dostęp do platform handlowych właśnie z DIFC.

XTB chce wejść na rynek azjatycki i pozyskiwać po kilkadziesiąt tysięcy klientów miesięcznie

– Zarząd Grupy stawia sobie za cel stworzenie do końca 2020 r. ram formalno-prawnych i organizacyjnych umożliwiających rozpoczęcie z początkiem 2021 r. działalności operacyjnej w jednym z krajów azjatyckich. XTB planuje także rozpoczęcie działalności w Republice Południowej Afryki, jednakże ze względu na złożone lokalne uwarunkowania formalno-prawne data jej rozpoczęcia pozostaje nieustalonakomentowano w raporcie dotyczącym wyników za III kw. 2021 r.

Spółka stawiając na ekspansję w nowych krajach chce również zwiększyć liczbę pozyskiwanych w każdym kwartale klientów, do średnio 30 tys.

– W porównaniu do pierwszych dwóch kwartałów 2020 r., trzeci był nie tylko kwartałem wakacyjnym, ale był to także czas znacznie mniejszej zmienności na rynkach. Pomimo tego, udało nam się nie tylko podpisać ponad 21 000 nowych rachunków, ale także osiągnąć rekordowy kwartał pod względem liczby aktywnych klientów. To jasny dowód, że udało nam się zbudować bardzo solidną bazę, która pozwoli nam osiągać coraz lepsze wyniki w przyszłości. W 2021 roku chcemy kwartalnie pozyskiwać średnio 30 000 nowych klientów – komentował Omar Arnaout, prezes XTB.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here