Jak wynika z raportu Grupy Kapitałowej X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A. (XTB), w pierwszym półroczu bieżącego roku spółka trzykrotnie zwiększała swój zysk netto do poziomu 100,40 milionów zł wobec 29,4 mln PLN w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Z informacji udostępnionych przez XTB wynika, że istotnym elementem wzrostu zysków była poprawa wyników z operacji na poszczególnych instrumentach finansowych, szczególnie CFD na indeksy, gdzie przychody wzrosły z 64,53 mln zł do ponad 100 mln zł. W przypadku pozostałych klas aktywów również notowano aprecjację do łącznie 192,76 mln zł (z 124 mln zł z okresu poprzedniego):
Nadal głównym rynkiem działalności pozostaje Europa Środkowo-Wschodnia odpowiadająca za ponad połowę generowanych przychodów – w tym 64 mln zł przyniósł rynek Polski: „Krajami, z których Grupa czerpie każdorazowo 15% i więcej przychodów są: Polska i Hiszpania. Udział pozostałych krajów w strukturze geograficznej przychodów Grupy nie przekracza w żadnym przypadku 15%” – poinformował XTB.
Wyniki opublikowane 23 sierpnia pokrywają się z rezultatami wstępnymi, o których XTB informował już 6 sierpnia. Ponad 244% wzrosty zysku netto pozwoliło osiągnąć rekordowy poziom wnikowy. Głównym powodem lepszych wyników jest przede wszystkim wzrost przychodów w I półroczu 2018 r. o 57,9% rdr, tj. 72,6 mln zł ze 125,3 mln zł na 197,9 mln zł jest wzrost wolumenu obrotu klientów liczony w lotach, jak i rentowności na lota. Obroty były wyższe o 237,5 tys. lotów rdr, a rentowność jednostkowa o 34,3 zł.
Warto również zauważyć, że XTB posiada solidny fundament w postaci stale rosnącej bazy klientów i liczby aktywnych klientów. W I półroczu 2018 r. Grupa pozyskała 10 046 nowych klientów, co daje wzrost o 23,6% rdr. Z kolei średnia liczba aktywnych klientów była wyższa o 4 390 rdr, tj. o 24,8% rdr.
Grupa planuje dalszy rozwój poprzez rozbudowę bazy klienckiej i oferty produktowej, penetrację istniejących rynków oraz ekspansję geograficzną na nowe rynki w Afryce i Azji, a także Ameryce Łacińskiej, wykorzystując swoją obecność w Belize jako punktu wyjścia dla ekspansji i rozwoju biznesu w innych krajach tego regionu.
W br. XTB będzie dążyć do stabilizacji liczby nowych klientów oraz średniej liczby aktywnych klientów na poziomach obserwowanych w poprzednich, rekordowych kwartałach. Ponadto największy potencjał wzrostu biznesu Zarząd upatruje w rynku niemieckim, francuskim i Ameryce Łacińskiej – czytamy w komunikacie.