Naga Markets



XTB potraja zysk netto. Akcje domu maklerskiego w górę o 7%
Omar Arnaout, prezes XTB, podczas Invest Cuffs 2019

Dom Maklerski X-Trade Brokers (XTB) opublikował w niedzielę wstępne wyniki za III kwartał 2020 roku podając, że w okresie zakończonym 30 września wypracował 68,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, potrajając tym samym wynik z tego samego okresu rok wcześniej (kiedy zysk wynosił 15,51 mln zł). W tym samym czasie przychody osiągały poziom niemal 140 mln zł (wobec 61 mln zł w III kw. ub.r.), a grupie udało się dodatkowo pozyskać ponad 21 tys. nowych klientów. Podczas poniedziałkowego otwarcia GPW, akcje XTB reagowały umocnieniem o około 7% i testowały poziom 18 złotych.

  • Skonsolidowane przychody wartość 139,63 mln zł (III kwartał 2019: 60,95 mln zł), a koszty działalności operacyjnej 60,14 mln zł (III kwartał 2019: 42,98 mln zł).
  • Priorytetem zarządu jest dalszy przyrost bazy klienckiej w kolejnych okresach. W porównaniu z III kw. ub.r. udało się pozyskać o ponad 110% więcej klientów
  • Spółka liczy na skuteczność nowej oferty na akcje i ETF-y oraz kampanii z José Mourinho

XTB nadal z bardzo mocnymi wynikami. Jak wypadają na tle 2020 roku?

Według wstępnych danych XTB utrzymuje bardzo wysoki poziom zysków i przychodów, te są jednak niższe w porównaniu z pierwszym i drugim kwartałem 2020 roku, kiedy przychody z działalności operacyjnej kształtowały się kolejno na poziomie 306 oraz 211 milionów złotych. Nie zmienia to natomiast faktu, że dom maklerski cały czas pozyskuje sporą ilość nowych klientów. W trzecim kwartale rachunki założyło 21 tysięcy inwestorów, dokładnie tyle samo co w pierwszym kwartale i nieznacznie mniej od drugiego kwartału (30 tysięcy).

Te artykuły również Cię zainteresują

– XTB posiada solidny fundament w postaci stale rosnącej bazy klientów i liczby aktywnych klientów. W konsekwencji baza do generowania wyników jest na znacznie wyższym poziomie niż była w 2019 r. W III kwartale 2020 r. grupa pozyskała 21 178 nowych klientów wobec 10 042 rok wcześniej. To efekt kontynuowania zoptymalizowanej strategii sprzedażowo-marketingowej, większej penetracji rynków już istniejących, sukcesywnego wprowadzania do oferty nowych produktów oraz ekspansji na nowe rynki geograficzne – napisano w raporcie.

Spółka liczy na skuteczność nowej oferty na akcje i ETF-y oraz kampanii z José Mourinho i planuje zbliżyć się w kolejnych okresach do możliwości powtarzalnego pozyskiwania 30 tys. klientów kwartalnie. W szczególności ambicją zarządu jest pozyskanie w IV kwartale 2020 r. około 25-30 tys. nowych klientów, a w 2021 r. średnio 30 tys. nowych klientów kwartalnie. W następstwie realizowanych działań, w okresie od 1 do 23 października br. grupa pozyskała łącznie 8,4 tys. nowych klientów

Akcje XTB rosną po publikacji wstępnych wyników finansowych

Notowania XTB w poniedziałek na GPW otwierały się z widoczną luką wzrostową i testowały poziom 18,25 zł, najwyższy od 19 października, kiedy akcje brokera wyznaczały lokalne maksima. Akcje domu maklerskiego poruszają się w okolicy średnioterminowych szczytów, jednak dopiero wybicie poziomu 19 zł otworzy drogę do dalszej aprecjacji.

Akcje XTB Na wykresie dziennym. Źródło: Tradingview.com

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here