Naga Markets



XTB pokazał wstępne wyniki za 2020 r. Zysk netto sześciokrotnie w górę
Omar Arnaout, prezes XTB

Dom Maklerski X-Trade Brokers (XTB) w środę, 3 lutego 2021 roku, zaprezentował wstępne wyniki finansowe za 2020 rok. Z przedstawionych danych wynika, że zysk netto wyniósł 402,4 mln zł, wzrastając o niemal 600% w porównaniu do wyniku z roku wcześniejszego. Przychody operacyjne rosły natomiast o 233% do poziomu 797,9 mln zł. Powodem tak drastycznego skoku wyników finansowych była bezprecedensowa zmienność na rynkach w roku ubiegłym wywołana pandemią koronawirusa.

  • Z informacji przedstawionych przez dom maklerski wynika jednocześnie, że w 2020 roku pozyskał on 112 tysięcy nowych klientów, czy o 206% więcej niż przed rokiem
  • Wzrastała również średnia liczba aktywnych klientów, która wyniosła ponad 58 tys. (+118% r/r)
  • Zysk netto za ostatni kwartał 2020 roku wyniósł 40 mln zł przy przychodach na poziomie 140 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu z danymi za III kw.
  • W reakcji na wyniki akcje XTB otwierały się w czwartek ze sporą luką spadkową tracąc 17% i spadając do poziomu 17,6 zł.

XTB pozyskał rekordową ilość nowych klientów i osiągnął rekordowy wzrost przychodów w 2020 r.

W 2020 r. XTB odnotowało rekordowy wzrost przychodów z 239,3 mln zł do 797,9 mln zł, tj. o 233,4% r/r. Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom były wysoka zmienność na rynkach finansowych i towarowych, spowodowana m.in. światową pandemią koronawirusa COVID-19 oraz stale rosnąca baza klientów połączona z ich dużą aktywnością transakcyjną wyrażoną w liczbie zawartych kontraktów w lotach. W konsekwencji obrót instrumentami pochodnymi wyniósł 3 175,2 tys. lotów (2019: 1 597,2 tys. lotów) a rentowność na lota 251 zł (2019: 150 zł).

Te artykuły również Cię zainteresują




– 2020 rok był bardzo dobrym rokiem dla XTB. Osiągnięcie trzycyfrowych wzrostów przychodów i zysków nie byłoby jednak możliwe bez kilku wcześniejszych lat wytężonej pracy nad naszym produktem, technologią i doskonaleniem obsługi. Dzięki nim, wykorzystaliśmy szansę na rozwój i wzrost którą dostarczyła ponadprzeciętna zmienność na rynkach. Ten rok udowodnił stabilność fundamentów, na których oparty jest nasz biznes.  – powiedział Prezes Zarządu XTB Omar Arnaout. Chcemy być firmą inwestycyjną pierwszego wyboru, nie tylko dla klientów w Polsce czy Europie, ale na całym świecie. – dodał Omar Arnaout.

– Dla wielu spółek rok 2020 był czasem walki o przetrwanie – dla XTB był to czas budowania potencjału i przewagi do bycia jeszcze lepszą i silniejszą firmą w przyszłości. Wysoka zmienność na rynkach finansowych i towarowych oraz cięcia stóp procentowych sprawiły, że handel na instrumentach finansowych stał się mocno atrakcyjny dla wielu inwestorów. W konsekwencji Grupa pozyskała rekordowe 112 tys. nowych klientów wobec niecałych 37 tys. rok wcześniej (wzrost o 206,5% r/r). Prawie podwojeniu uległ wolumen obrotu klientów na instrumentach CFD wyrażony w lotach – wzrost z 1,6 mln do 3,2 mln lotów, tj. o 98,8% r/r – napisano w komentarzu zarządu do wstępnych wyników

Priorytetem Zarządu jest dalszy przyrost bazy klienckiej prowadzący do umocnienia pozycji rynkowej XTB na świecie. Działania te wspierane będą przez szereg inicjatyw m.in. wprowadzoną 5 października 2020 r. nową ofertę na akcje i ETF-y (ang. Exchange-Traded Funds) „0% prowizji” dla miesięcznych wolumenów o wartości do 100 000 EUR.

– Wzrost liczby aktywnych klientów jest i nadal będzie dla nas jednym z największych priorytetów. Pomimo że  wzrosty, które osiągnęliśmy w 2020 roku były bardzo solidne,
to celujemy w dalsze zwiększenie naszej bazy zarówno pozyskanych, jak i aktywnych klientów. Zamierzamy jak najlepiej wykorzystać fakt, że coraz większa liczba osób interesuje się inwestowaniem. Myślę tu nie tylko o doświadczonych inwestorach, którzy często już nas znają i inwestują w XTB, ale również o osobach, które dzięki sytuacji, którą obserwujemy na rynkach, dopiero zaczęły się tym tematem interesować.
– powiedział Prezes Zarządu XTB Omar Arnaout.

Ambicją Zarządu jest pozyskanie w 2021 r. przynajmniej 120 tys. nowych klientów czyli średnio 30 tys. nowych klientów kwartalnie. W styczniu dom maklerski pozyskał ich 21,8 tys.

– XTB posiada solidny fundament w postaci stale rosnącej bazy klientów i liczby aktywnych klientów. W 2020 r. Grupa odnotowała kolejny rekord w tym obszarze pozyskując 112 025 nowych klientów wobec 36 555 rok wcześniej. To efekt kontynuowania zoptymalizowanej strategii sprzedażowo-marketingowej, większej penetracji rynków już istniejących, sukcesywnego wprowadzania do oferty nowych produktów oraz ekspansji na nowe rynki geograficzne. Analogicznie do liczby nowych klientów rekordowa była także liczba aktywnych klientów. Wzrosła ona z 45 837 do 107 287, tj. o 134,1% r/r – napisano dalej.

XTB chce rozpocząć działalność w ZEA jeszcze w tym półroczu

Aktualnie wysiłki XTB skupiają się na rozpoczęciu działalności operacyjnej w wybranym kraju azjatyckim, tj. Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w RPA. Pod koniec listopada 2020 r. XTB otrzymało wstępną zgodę regulatora DFSA na prowadzenie działalności maklerskiej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Jest to zgoda typu “in principal” czyli wymagająca spełnienia warunków (głównie natury operacyjnej) przed faktycznym rozpoczęciem działalności. Jednym z nich było założenie spółki XTB MENA Limited w DIFC (ang. Dubai International Financial Centre) co nastąpiło dnia 9 stycznia 2021 r. Obecnie trwają prace nad spełnieniem pozostałych warunków. Intencją Zarządu jest rozpoczęcie działalności operacyjnej w ZEA jeszcze w I półroczu 2021 r. – napisano w komentarzu.

W zakresie RPA, ze względu na złożone lokalne uwarunkowania formalno-prawne, XTB na chwilę obecną nie jest w stanie wskazać przewidywanej daty rozpoczęcia działalności na tym rynku. Spółka zależna XTB Africa (PTY) Ltd. jest w trakcie procesu licencyjnego od lutego 2019 r.

– Mamy jasną wizję rozwoju w 2021 roku. Chcemy pozyskać przynajmniej 120 tysięcy nowych klientów, otwieramy nowe biuro w Dubaju i intensyfikujemy działania na rynkach, na których już jesteśmy obecni. Mocno postawimy również na najwyższą jakość obsługi naszych klientów oraz na technologię i to nie tylko w kontekście naszej platformy xStation oraz xStation Mobile, ale także w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i stabilności. Nawet ostatnie dni udowodniły nam, jak ważna dla klientów jest możliwość inwestowania w interesujące ich instrumenty wtedy, kiedy zechcą. Zrobimy wszystko, by XTB było miejscem, które takie możliwości zapewni; dzisiaj i w przyszłości. – powiedział Omar Arnaout.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: kryptowaluty wiadomości | kryptowaluty informacje | kurs funta online | notowania s&p 500 | zł kurs |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

Poprzedni artykułBoomBit przedstawia swoje wyniki za styczeń 2021 roku
Następny artykułCena złota w dół trzecią sesję z rzędu. Czy to koniec spekulacji na rynku srebra?
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

1 KOMENTARZ

  1. Tak zyski a reklamacji nie umieją uwzględnić z winy platformy problemów technicznych czas zmienić platformę co chwile jakieś problemy techniczne opłaty za byle co ale jak rozliczyć reklamacje to nie ich wina że mają opóźnienie że strata tę klient stratę poniósł

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here