Naga Markets



XTB chce zwiększać poziom zatrudniania! Q&A z Michałem Copiukiem, CEO X Open Hub
Michał Copiuk, CEO X Open Hub

XTB ma za sobą rekordowy rok, zarówno z punktu widzenia wyników finansowych jak i liczby nowych klientów. W pisanym wywiadzie dla Comparic, Michał Copiuk, CEO X Open Hub w XTB odpowiedział na pytania dotyczące bieżącej działalności spółki, a także kwestii związanych planowanym wzrostem zatrudnienia w spółce, przede wszystkim z uwzględnieniem informacji dotyczących nowych stanowisk w X Open Hub. Poniższa rozmowa jest trzecią z czterech, które zostaną zwieńczone czatem rekruterskim w Comparic24.tv w formie wideo na żywo, dla widzów, którzy w jego trakcie będą mogli zadawać pytania na żywo a tematyka będzie związana przede wszystkim ze zwiększaniem zatrudnienia przez spółkę.

  • XTB wypłaciła 1,79 zł dywidendy na jedną akcję. Kurs w konsolidacji.
  • Spółka ma za sobą rekordowy rok, planuje zwiększenie zatrudnienia.
  • Q&A z Michałem Copiukiem, CEO X Open Hub.

Michał Copiuk, CEO X Open Hub w XTB odpowiada na pytania!

Z dużą dozą pewności możemy przyjąć, że nasi czytelnicy znają markę XTB, ale czym zajmuje się X Open Hub?



Rzeczywiście, XTB to nasza najważniejsza marka, pod którą jesteśmy znani na wszystkich rynkach, na których działamy. Nasza działalność wykracza jednak poza typowe usługi brokerskie dla klientów detalicznych. W ramach zespołu IBD (International Business Development) dostarczamy rozwiązania technologiczne oraz płynnościowe klientom instytucjonalnym XTB i to właśnie te usługi oferujemy pod marką X Open Hub.

Jaka jest relacja biznesowa pomiędzy XTB, a X Open Hub i jaka jest specyfika tej firmy?

Od strony formalnej X Open Hub to spółka zależna X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A. Z jednej strony bardzo dużo nas łączy – działamy na styku świata inwestycji i technologii – z drugiej dzieli przede wszystkim specyfika biznesu i rodzaj klienta do którego kierujemy nasze produkty i usługi. W przypadku działalności brokerskiej XTB mówimy oczywiście o indywidualnych inwestorach, a jeżeli chodzi o X Open Hub często nasza działalność jest określana jako instytucjonalna i tak jest przedstawiana chociażby w wynikach kwartalnych Grupy XTB.

Upraszczając – XTB jako broker to obszar B2C, X Open Hub to z kolei B2B. Naszymi klientami są przede wszystkim regulowane domy maklerskie i banki z całego świata. Na chwilę obecną nasze portfolio składa się z klientów mających swoje siedziby na pięciu kontynentach. Co nas najbardziej cieszy, to fakt iż nasza technologia znajduje coraz większe uznanie wśród klientów bankowych, którzy wybierają nasze platformy jako główne, a często nawet i jedyne rozwiązanie technologiczne umożliwiające handel na instrumentach CFD.

Zobacz również: XTB chce zwiększać poziom zatrudniania! Q&A z Jakubem Paturalskim – szefem polskiego oddziału spółki

Wróćmy jeszcze na moment do tego, czym de facto są rozwiązania technologiczne i płynnościowe, które oferujecie?

Naszym produktem jest technologia rozumiana jako autorska platforma tradingowa w wersji web, desktop oraz mobilnej, przez XTB nazywana xStation. W naszej nomenklaturze nazywamy ją XOH Trader natomiast klienci mają możliwość nadania jej własnych nazw i je promować. Oprócz samej platformy mamy bardzo szeroki pakiet zróżnicowanych narzędzi, takich jak xManager służący do zakładania kont,  określania warunków handlowych dla ostatecznych klientów, operacji księgowych, raportowania oraz monitorowaniu ekspozycji, xRisk jest narzędziem do zarządzania ryzykiem oraz ekspozycją, a z kolei WLcreator służy jako narzędzie do szeroko rozumianej customizacji platformy, tak aby dostosować ją do oczekiwań.

Jeżeli mamy na myśli dostarczanie płynności to w dużym uproszeniu mówimy to o udostępnieniu możliwości zabezpieczania z nami ekspozycji i ryzyka na określonych instrumentach.

Wiemy już czym jest produkt oferowany przez X Open Hub, ale zakładam że na samej sprzedaży nie poprzestajecie?

Tak to prawda – spektrum działań naszego zespołu jest bardzo szerokie i nie skupiamy się wyłącznie na sprzedaży. Równie ważną częścią pracy jest wdrożenie naszych rozwiązań, wsparcie i rozwój klienta i to nie tylko w ujęciu technologicznym. Integrujemy nasze rozwiązania technologiczne oraz płynnościowe z istniejącymi systemami klientów. W razie potrzeby wspólnie z działami IT, Data Warehouse oraz Tradingu szukamy, tworzymy i wprowadzamy unikalne rozwiązania, które są w stanie sprostać wysokim wymaganiom klientów instytucjonalnych. Prowadzimy szkolenia z obsługi naszych systemów back oraz front-office, a także dzielimy się doświadczeniami i najlepszymi praktykami wypracowanymi wcześniej. Staramy się, aby aktywne wykorzystanie oferowanych przez nas produktów przynosiło wymierne korzyści naszym partnerom, bo ich sukces to także nasz sukces.

Równolegle do powyższych działań staramy się rozwijać naszą firmę i markę XOH poprzez różne działania marketingowe, które pomagają nam dotrzeć do specyficznej, bardzo profesjonalnej, choć stosunkowo wąskiej grupy potencjalnych klientów.

Jacy specjaliści pracują w X Open Hub – to bardziej eksperci od IT, czy od finansów, a może sprzedaży?

Tak jak wspomniałem wcześniej, wraz z zespołem staramy się w możliwie jak najszerszym stopniu pomóc klientom i zaoferować kompleksowy produkt wraz z całościowym wsparciem, stąd X Open Hub to multidyscyplinarny zespół. Jego trzon stanowią eksperci z dziedziny finansów oraz IT, którzy specjalizują się w technologiach finansowych, ale ze względu na specyfikę naszej branży pracujemy także z ekspertami ds. Compliance i prawnikami. Ważną rolę odgrywają także nasi specjaliści zajmujący się UX, gdyż bardzo często to wygoda obsługi, intuicyjność, przyjazność systemów oraz najnowsze technologie zastosowane do wdrożenia tych rozwiązań stanowią o ich sukcesie. W naszym zespole pracują także specjaliści zajmujący się bezpieczeństwem, dbający o stabilność i skalowalność naszych technologii. X Open Hub to naprawdę multidyscyplinarny zespół.

Z jakimi wyzwaniami zmagają się specjaliści z działu IBD oraz X Open Hub na co dzień?

Nie ukrywam, że poprzez nasze holistyczne podejście i wielkie zaangażowanie w głęboką współpracę z klientami, wyzwań jest sporo i dotyczą one właściwie wszystkich obszarów. Każdy klient otrzymuje rozwiązanie szyte na miarę – choć główne technologie i rozwiązania są bardzo zbliżone, to na etapie wdrożenia zawsze mamy mnóstwo szczegółów i niuansów, które muszą zostać uwzględnione i to na bardzo wielu płaszczyznach – od programistycznej, poprzez prawną, czy UX-ową, aż po kwestie językowe, czy kulturowe. Nasz zespół także ściśle współpracuje z licznymi działami w XTB, zaczynając od działu prawnego, IT, czy tradingu, kończąc zapewne na dziale ryzyka i księgowości, co czyni naszą pracę niezmiernie ciekawą. Patrząc z innej perspektywy taka współpraca otwiera drogę do późniejszych możliwości rozwoju w innych zespołach w Grupie.

Jaki zestaw umiejętności byłby gwarantem do dołączenia do zespołu X Open Hub?

Sądzę, że są cztery kluczowe czynniki:

  1. Zainteresowanie rynkami finansowymi – bez tego ani rusz. Jestem zdania, że powinniśmy robić to czym się interesujemy i co lubimy, gdyż taka praca da nam więcej satysfakcji i zawsze przekłada się na lepszy rozwój i wyniki jakie osiągamy.
  2. Znajomość systemów transakcyjnych – to spory atut, chociaż nie jest kluczowy. Pracownicy dołączający do X Open Hub mogą liczyć na duże wsparcie w zakresie naszych rozwiązań i technologii, ale znajomość i chęć poznawania dostępnych na rynku rozwiązań to coś, co zawsze bardzo cenimy.
  3. Znajomość języka angielskiego – ze względu na specyfikę naszej branży nasi klienci to w znakomitej większości międzynarodowe firmy finansowe, gdzie językiem pracy jest angielski i to zarówno na etapie pozyskiwania klienta, jak i wdrażania rozwiązań. Znajomość innych języków obcych to oczywiście kolejny atut.
  4. Może to truizm i mówią o tym wszyscy pracodawcy, ale duże znaczenie ma dla nas komunikatywność, otwartość, pozytywne nastawienie, chęć do nauki i działania. Nasza praca to gra zespołowa i szukamy osób, które dobrze się w niej odnajdują.

Zobacz również: Problem kredytów frankowych już wkrótce może ostatecznie eksplodować, twierdzi Piotr Kuczyński

Co oferujecie kandydatom dołączającym do zespołu?

Na pewno udział w interesujących projektach z klientami z całego świata. Możliwość poznania pracy domów maklerskich działających na różnych rynkach. Współpraca z wieloma działami w firmie na pewno dla wielu kandydatów będzie dużym atutem. W porównaniu z całym zespołem XTB liczącym ponad 550 osób, X Open Hub nie jest dużym działem, więc każdy pracownik ma realny wpływ na kształt oraz kierunek, w którym podążać będzie instytucjonalne ramię XTB. Oczywiście jest jeszcze cały zestaw benefitów pozapłacowych, szkolenia, czy pakiet medyczny, które są standardem w naszej branży.

Kogo obecnie poszukujecie do zespołu X Open Hub?

Obecnie poszukujemy Account Managera do szeroko rozumianej obsługi naszych klientów oraz osoby na stanowisko Junior Marketing Specialist, który wspomógłby dział marketingu w codziennych obowiązkach oraz byłby odpowiedzialny za przygotowanie contentu do kampanii marketingowych, stron, jak również artykułów prasowych. Nie mniej jednak, ze względu na liczne projekty, które prowadzimy nasze potrzeby rekrutacyjne często się zmieniają, dlatego zawsze warto śledzić zakładkę kariera na stronie XTB https://www.xtb.com/pl/dlaczego-xtb/kariera gdyż tam publikujemy aktualne ogłoszenia także do pracy w X Open Hub.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: notowania biomed lublin | nasdaq akcje | kurs bitcoin wykres | kurs dolars | jsw giełda |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here