Naga Markets



X-Trade Brokers (XTB) wypracowało 68,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kwartale 2020 r. wobec 15,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane. Skonsolidowane przychody osiągnęły w tym czasie wartość 139,63 mln zł (III kwartał 2019: 60,95 mln zł), a koszty działalności operacyjnej 60,14 mln zł (III kwartał 2019: 42,98 mln zł). W okresie grupa pozyskała ponad 21 tys. nowych klientów wobec 10 tys. rok wcześniej (wzrost o 110,9% r/r).

XTB wypracowało 68,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kwartale 2020 r.

“W III kwartale 2020 r. XTB odnotowało wzrost przychodów z 61 mln zł do 139,6 mln zł, tj. o 129,1% r/r. Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom były stale rosnąca baza klientów przekładająca się na wzrost wolumenu zawartych transakcji wyrażonego w lotach oraz wyższa r/r zmienność na rynkach finansowych i towarowych. W konsekwencji obrót instrumentami pochodnymi wyniósł 760,4 tys. lotów (III kwartał 2019: 423,3 tys. lotów), a rentowność na lota 184 zł (III kwartał 2019: 144 zł)” – czytamy w raporcie.

Te artykuły również Cię zainteresują

XTB posiada solidny fundament w postaci stale rosnącej bazy klientów i liczby aktywnych klientów. W konsekwencji baza do generowania wyników jest na znacznie wyższym poziomie niż była w 2019 r. W III kwartale 2020 r. grupa pozyskała 21 178 nowych klientów wobec 10 042 rok wcześniej. To efekt kontynuowania zoptymalizowanej strategii sprzedażowo-marketingowej, większej penetracji rynków już istniejących, sukcesywnego wprowadzania do oferty nowych produktów oraz ekspansji na nowe rynki geograficzne. Analogicznie do liczby nowych klientów w grupie istotnie wzrosła także liczba aktywnych klientów (wzrost z 28 136 do 55 760, tj. o 98,2% r/r)” – czytamy dalej.

Priorytetem zarządu jest dalszy przyrost bazy klienckiej w kolejnych okresach prowadzący do umocnienia pozycji rynkowej na świecie, zadeklarowano, zaznaczono.

“Spółka liczy na skuteczność nowej oferty na akcje i ETF-y oraz kampanii z José Mourinho i planuje zbliżyć się w kolejnych okresach do możliwości powtarzalnego pozyskiwania 30 tys. klientów kwartalnie. W szczególności ambicją zarządu jest pozyskanie w IV kwartale 2020 r. około 25-30 tys. nowych klientów, a w 2021 r. średnio 30 tys. nowych klientów kwartalnie. W następstwie realizowanych działań, w okresie od 1 do 23 października br. grupa pozyskała łącznie 8,4 tys. nowych klientów” – czytamy także.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Jest licencjonowany w ponad 10 krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here