Naga Markets



Woodpecker.co to wrocławska spółka technologiczna. Jej produkt – inteligentny asystent sprzedaży – ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Z oferowanej w modelu SaaS aplikacji korzysta ponad 3 tys. firm w 70 krajach na całym świecie. Spółka w najbliższych tygodniach chce przeprowadzić publiczną ofertę akcji do 2,5 mln EUR, a na przełomie II i III kwartału zadebiutować na warszawskiej giełdzie.

  • Produkt spółki – inteligentny asystent sprzedaży – ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową.
  • Oprogramowanie Woodpecker.co wspiera procesy komunikacji towarzyszącej m.in. aktywnej sprzedaży, pozyskiwaniu partnerów biznesowych
  • Woodpecker.co rozpoczął swoją działalność w 2015 r. i w tym samym roku przyciągnął jako inwestora fundusz Tar Heel Capital Pathfinder
  • Więcej podobnych i ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej Comparic.pl

Te artykuły również Cię zainteresują




Woodpecker wyemituje akcje i chce wejść na GPW

Oprogramowanie Woodpecker.co wspiera procesy komunikacji towarzyszącej m.in. aktywnej sprzedaży, pozyskiwaniu partnerów biznesowych, podtrzymywaniu relacji czy rekrutacji kandydatów. Inteligentne algorytmy wykrywają odpowiedzi i oceniają, czy dana osoba jest zainteresowana ofertą, a w efekcie czy należy przerwać, czy kontynuować komunikację. Twórcy aplikacji szacują, że pozwala zaoszczędzić około 20 godzin pracy tygodniowo.

– Woodpecker pomaga firmom w budowaniu relacji biznesowych, w pozyskiwaniu klientów, w rekrutacji kandydatów. Działa on jak swego rodzaju inteligentny asystent wspomagający komunikację biznesową, czy to właśnie sprzedawców, czy też rekruterów. On nie zastępuje człowieka, natomiast wykonuje część pracy i automatyzuje sporo zadań, które musiałby wykonać ręcznie. Potrafi zaoszczędzić nawet 20 godzin pracy tygodniowo. – wskazuje Mateusz Tarczyński, prezes zarządu spółki.

Praktycznym przykładem zastosowania produktów firmy może być m.in. poczta. Mianowicie, oferowane narzędzie jest w stanie w sposób spersonalizowany odpowiadać na otrzymanie wiadomości, czy też analizować otrzymaną treść pod kątem zainteresowania współpracą. Jeśli w treści wiadomości będzie informacja o prośbie kontaktu za jakiś czas, to program odpowiednio zaplanuje przyszły grafik, tak aby nie pominąć tego kontaktu.

Stany Zjednoczone królują w sprzedaży

– My od samego początku istnienia spółki mieliśmy marzenie, żeby stworzyć globalną spółkę software’ową, która ma swoją markę, swój produkt sprzedawany na cały świat. I dzisiaj w ciągu tych 5 lat doszliśmy do momentów, w który korzysta kilkanaście tysięcy specjalistów z trzech tysięcy firm z ponad 70 krajów. Prawie połowa naszych klientów to są użytkownicy firm z najtrudniejszego, najbardziej konkurencyjnego rynku na świecie, czyli Stanów Zjednoczonych. Z Polski mamy ok. 7% klientów. – podkreśla prezes zarządu, Mateusz Tarczyński.

Co więcej, aktualnie spółka zatrudnia 68 osób, co jest efektem ostatnich 5 lat stopniowego budowania potencjału spółki. Jak podkreśla gość programu Comparic24, ważnym aspektem jest kładzenie nacisku na kulturę organizacyjną oraz zaangażowanie wszystkich osób. To właśnie dobry i zgrany zespół pozwala na ekspansję na światowych rynkach. Jak podkreśla prezes spółki, obecne zdolności (ludzkie) pozwalają na obsłużenie nawet 2/3 krotnie większej liczby klientów.

Mocny wzrost zysku netto

– W zeszłym roku udało nam się wypracować 10 mln zł przychodu i 850 tys. zł zysku netto przez cały rok. Pierwszy kwartał obecnego roku był dla nas bardzo fajnym momentem, które też pokazuje jak trend zeszłych lat, czyli zwiększania przychodów i rentowności, zaczyna się wzmacniać, ponieważ w 1 kwartale udało nam się wypracować ponad 3 mln zł przychodu oraz 650 tys. zł zysku netto. – podkreśla Mateusz Tarczyński.

invest

Jak dodaje rozmówca, w spółce nie występuje sezonowość, tak więc przedstawiony powyżej wzrost (850 tys. za cały 2020 vs 650 tys. za 1 kwartał 2021) wynika z „normalnego” rozwoju spółki, a nie żadnych czynników sezonowych.

Woodpecker.co rozpoczął swoją działalność w 2015 r. i w tym samym roku przyciągnął jako inwestora fundusz Tar Heel Capital Pathfinder. Od tego czasu spółka dynamicznie rośnie, skokowo zwiększając skalę swojej działalności: w 2017 r. osiągnęła próg rentowności, a w 2020 r. zanotowała 10 mln zł przychodu i 0,9 mln zł zysku netto. W kwietniu 2021 r. odnotowała 3,7 mln USD ARR (rocznie powtarzany przychód z abonamentu) oraz 310 tys. USD MRR (miesięcznie powtarzany przychód z abonamentu), podkreślono.

Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność pracy poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. Woodpecker.co pracuje z ponad 3 tys. klientów z 70 krajów, z których prawie połowa to firmy z USA.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here