Naga Markets



Wizytówki - na co zwrócić uwagę przed zamówieniem Obecnie bez problemu można znaleźć wymarzoną drukarnię internetową, która stworzy najwyższej jakości wizytówki. Zlecić można całkowite przygotowanie projektu od A do Z lub skonfigurować zamówienie, wybierając najwłaściwsze według siebie opcje. Decydując się na to drugie rozwiązanie, staje się przed wieloma dylematami. Jaki fason, kształt i papier wybrać do wizytówki? Czym w praktyce różni się papier matowy od papieru matowego kredowego? Jaki rozmiar karteczki wybrać? Na te i wiele innych pytań postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule!

Projektowanie wizytówki – każdy detal ma znaczenie

Wizytówka to jedna z bardziej specyficznych form przekazywania danych kontaktowych. Zasada nie zmieniła się od wieków – ten niewielkich rozmiarów kawałek sztywnego papieru powinien jak najlepiej wyglądać, ponieważ pełni funkcje reprezentacyjne. Jeżeli odbiorca wizytówki dostrzeże, że ta jest przygotowana w sposób niedbały, niechlujny i łatwo się zagina, istnieje możliwość, że wrażenie to przeniesie na adresata papieru.



Projektując wizytówkę, warto więc zadbać o każdy detal. Zacząć należy od rozmiaru i kształtu. W tym momencie pojawia się pierwszy dylemat: czy lepiej zdecydować się na dłuższą i większą czy też mniejszą i krótszą wizytówkę? Najpopularniejsze rozmiary, które najczęściej są dostępne w różnych drukarniach internetowych to 85 x 55 mm oraz 90 x 50 mm. Pierwsza wizytówka będzie wyglądała nieco bardziej zwarcie, kompaktowo. Druga, dłuższa, lecz węższa, ze względu na smukłość może robić wrażenie nieco bardziej eleganckiej. Wszystko zależy jednak od kontekstu, dlatego rozmiar wizytówki należy dobierać w odniesieniu do zawartej na niej treści i projektu graficznego.

Nie lada wątpliwości może dostarczyć opcja zaokrąglenia boków. To bardzo praktyczne rozwiązanie zwłaszcza dla wizytówek, które będą drukowane na papierze o niskiej bądź średniej gramaturze. W takiej sytuacji eliminujemy bowiem ryzyko wystąpienia zagniecionych rogów, które mogłyby się pojawić chociażby w trakcie wkładania tego przedmiotu do portfela. Istnieje jednak możliwość, że zaokrąglenia odejmą nieco powagi wybranemu projektowi graficznego – warto to uwzględnić.

Uszlachetnienia i kolorystyka wizytówki

Bardzo istotnym aspektem jest kolorystyka projektu. Wybierając rodzaj papieru, warto poprosić drukarnię o podanie kilku przykładów. Różne kolory mogą wyglądać nieco inaczej na poszczególnych wariantach. Różnica w barwie między papierem kredowym matowym a błyszczącym nie będzie dostrzegalna na pierwszy rzut oka, jednak niektóre rodzaje surowca mogą znacznie zmienić optykę. Szczególną ostrożność należy zachować wobec papierów perforowanych – wyglądają doskonale, ale raczej nie nadają się do barwnych, wielokolorowych wizytówek.

Do najpopularniejszych rodzajów uszlachetnień należą folie termozgrzewalne. Rozwiązanie to pełni funkcję zabezpieczającą oraz ma walory estetyczne. Występuje najczęściej w formie matowej bądź błyszczącej. Zazwyczaj jednak stosowane do standardowych rodzajów papierów, jako że wysokogatunkowy, dekoracyjny papier szlachetny jedynie utraci swoją wartość po nałożeniu folii. Jak więc widać, projektując wizytówkę, na każdym etapie należy pamiętać o ogólnym kontekście.

Więcej informacji na temat projektu i druku wizytówek można znaleźć pod adresem: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1723/wizytowki.

Artykuł partnera

invest


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here