Naga Markets



Protestujący traderzy przed siedzibą brokera ironFX próbując odzyskać swoje pieniądze
Protestujący traderzy przed siedzibą brokera ironFX próbując odzyskać swoje pieniądze

Od pojawienia się pierwszych problemów dotyczących wypłaty pieniędzy z rachunków handlowych IronFX minęło już wiele miesięcy. Na forum Comparic.pl cały czas trwa dyskusja na ten temat, a inwestorzy próbują znaleźć wyjście z beznadziejnej sytuacji. Broker natomiast ciągle utrzymuje wersje, że prowadzi dochodzenia w sprawie nadużywania ofert bonusowych i w związku z tym zablokował wypłaty oraz dostęp do kont.

Pokrzywdzeni klienci nie mają zbyt wielu alternatyw pozwalających na dochodzenie swoich praw. Rozliczne skargi wysyłane do cypryjskich władz – w tym przede wszystkim Cyprus Securities and Exchange Comission (CySEC) oraz rzecznika prawa obywatelskich – doprowadziły co prawda do rozpoczęcia oficjalnego śledztwa w sprawie IronFX Global, nie przyniosło one jednak żadnego rozwiązania.

Te artykuły również Cię zainteresują




Węgry wkraczają do akcji

Pomóc swoim obywatelom obiecał Węgierski Bank Centralny (HNB). Jako pierwszy z podmiotów państwowych w naszej części Europy poruszył w swoim oficjalnym oświadczeniu sprawę zamrożonych wypłat. Wcześniej oficjele banku mieli otrzymać 75 sygnałów od obywateli węgierskich, którzy nie mogą odzyskać zdeponowanych środków. Liczba ta silnie kontrastuje z danymi węgierskiej prasy, która mówiła o setkach inwestorów czekających na wypłaty.

Węgierski Bank Narodowy zapewnia, że kontaktował się z cypryjskimi regulatorami w celu wyjaśnienia sprawy. Jednocześnie poprosił klientów IronFX, aby złożyli oficjalne skargi zarówno na działalność brokera, jak i CySEC.

Wewnętrzny audyt nadal twa

IronFX nadal zasłania się wewnętrznym audytem
IronFX nadal zasłania się wewnętrznym audytem

Rzecznik prasowy IronFX zdradził, że wewnętrzne dochodzenie w szeregach przedsiębiorstwa nadal trwa i prowadzone jest przy ścisłej współpracy z CySEC. Spytany o przewidywany czas zakończenia audytu stwierdził, że „klienci, którzy złożyli oficjalne skargi mogą liczyć na ponowne rozpatrzenie ich sprawy. Dochodzenie jest stopniowo realizowane i część traderów z dodatnim saldem konta otrzymała już dostęp do swoich środków.” Rzecznik od razu zaznaczył jednak, że czasami sumy, które trafiają na rachunki klienckie są mniejsze od tych, które wypłacić chcieli inwestorzy.

Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem dla klientów, którzy nadal oczekują na wypłatę jest uiszczenie opłaty w wysokości 20 euro i złożenie oficjalnej skargi w cypryjskim biurze finansowym rzecznika praw obywatelskich – przynajmniej teoretycznie pozwoli to przyspieszyć proces ponownej weryfikacji rachunku. Osoby składające takowe wnioski mogą liczyć na rozpatrzenie ich spraw w pierwszej kolejności – brak uiszczenia opłaty stawia traderów na końcu kolejki i wydłuża okres oczekiwania na pieniądze.

CySEC potwierdził otrzymanie oficjalnego komunikatu ze strony Węgierskiego Banku Centralnego i gwarantuje, że będzie informował traderów o dalszym rozwoju sytuacji – jeżeli pojawi się taka potrzeba.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here