Naga Markets



Wdrożenie narzędzia CRM - jak powinno przebiegaćOprogramowanie Customer Relationship Management to narzędzie wspierające i usprawniające proces obsługi klienta. Kompetentnie dobrany program, odpowiadający w 100% potrzebom firmy to jednak tylko połowa sukcesu. Druga połowa tkwi w odpowiednim wdrożeniu systemu, a to – wbrew pozorom – nie jest proste. Niewłaściwa implementacja CRM uniemożliwia bowiem sprawne korzystanie z funkcjonalności narzędzia. Jak temu zaradzić? Jak powinna przebiegać prawidłowo przeprowadzona procedura wdrożenia oprogramowania CRM? Podpowiadamy.

Afiliacja programu CRM wymaga nie tylko starannego przygotowania, ale również zaangażowania całego zespołu. W sieci bez problemu znajdziemy listy zawierające wykaz najczęściej popełnianych błędów przy wdrożeniu systemu CRM. O tym, jak im zapobiec dowiesz się z tego artykułu.



Etap 1 – Lista funkcjonalności

Podstawowym krokiem, jaki powinien zostać wykonany jeszcze przed implementacją narzędzia jest opracowanie listy niezbędnych funkcjonalności. To ważny etap, którego nie warto pomijać. Wymaga on skrupulatnej analizy potrzeb danego przedsiębiorstwa i przeprowadzenia audytu. To działania, których bezpośrednim celem jest ocena firmy, korekta ewentualnych nieprawidłowości i wskazanie funkcjonalności systemu CRM przydatnych podczas codziennej pracy zespołu. Priorytetyzacja celów przedsiębiorstwa pozwala na sprawne i płynne przejście do kolejnego etapu, jakim jest stały kontakt z dostawcą narzędzia.

Etap 2 – Współpraca z dostawcą

Stała współpraca z dostawcą wybranego narzędzia wspierającego proces customer relationship management to kolejny krok na drodze do skutecznej afiliacji oprogramowania CRM. To właśnie dlatego, jeszcze na etapie wyboru programu warto wziąć pod uwagę dostawców oferujących pomoc w wdrożeniu systemu. Jednym z nich jest ESTI CRM – system crm dla biur nieruchomości. Zespół profesjonalistów pomoże w kompleksowym procesie implementacji oprogramowania. Wiedza pracowników i sprawdzone know-how dostawcy to gwarancja sukcesu a także szansa na zwiększenie przychodów firmy, wynikające z możliwości wykorzystania wszystkich funkcjonalności systemu.

Etap 3 – Szkolenie zespołu pracowników

Jak wskazują analizy Insight Managing Consulting, czynnikiem świadczącym o sukcesie blisko 64% wdrożeń CRM jest wsparcie osób pracujących w organizacji. Zaangażowanie pracowników już na etapie afiliacji programu jest bardzo ważne. Warto zorganizować dedykowane szkolenie dla członków zespołu różnego szczebla, aby każda osoba która będzie w przyszłości pracować z systemem CRM mogła przedstawić swoją opinię i zdobyć wiedzę o funkcjonalnościach narzędzia. To także odpowiedni czas na zgłaszanie uwag czy nieprawidłowości oprogramowania.

invest

Przepisowe przejście przez wszystkie etapy sprawi, że program CRM będzie dopasowany do potrzeb danego przedsiębiorstwa, nie odwrotnie. Wdrożenie systemu to szansa na zoptymalizowanie działań firmy oraz zwiększenie przychodów.

Artykuł partnera



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here