Naga Markets



Logo PKN OrlenPo rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN Orlen, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem, podała spółka. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1, budując globalną rozpoznawalność marki.

“Dzięki dotychczasowej obecności PKN Orlen w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem Orlen Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki Orlen, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną” – powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN Orlen a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1, podano także.

“Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN Orlen silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji Orlen, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11%. Sieć detaliczna koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw, a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku” – czytamy w komunikacie.

Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN Orlen i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 mln kontaktów z marką Orlen (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 mln zł, poinformował koncern, powołując się na badania IMM i Pentagon na zlecenie spółki.

PKN Orlen podkreśla, że sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. Koncern posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.

Źródło: ISBnews

Inwestuj z dźwignią na GPW w surowce, waluty, indeksy oraz spółki polskie oraz zagraniczne. Wszystko dzięki certyfikatom Turbo emitowanym przez ING N.V. Zdywersyfikuj swój portfel inwestycyjny i wybierz spośród 400 różnych certyfikatów. Dowiedz się więcej na temat certyfikatów dzięki Akademii ING.

Sytuacja na wykresie:

Notowania spółki rosną dzisiaj o ponad 1%. Wydaje się, że mimo iż nie mamy wzrostu obrotów, kurs szykuje się do wybicia z kilkudniowej konsolidacji. Wszystko wskazuje więc na kontynuację ruchu w górę, w kierunku poprzedniego szczytu, a więc bliskich okolic 100 zł.

pkn orlen

Czytaj także: AB S.A. zaczyna skupować akcje. Kurs w górę o ponad 7% w kierunku 21,50 zł



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here