Naga Markets



Warren Buffett i jego 5 spółek, które podbiją rynek w 2021 roku
Warren Buffett, zwany jest często Wyrocznią z Omaha

Warren Buffett, dyrektor generalny Berkshire Hathaway jest pierwszą osobą, która przychodzi na myśl, jeśli usłyszymy hasło „inwestowanie”. I nie bez przyczyny, w końcu legendarny miliarder zamienił swoje 10 tysięcy dolarów w latach 50-tych XX wieku w majątek warty 88 miliardów dolarów. Warto również wspomnieć, że od 2006 roku przekazał również łącznie 37 miliardów dolarów ze swoich akcji Berkshire Hathaway na cele charytatywne.

  • Najlepsza spółka zdaniem analityków z Wall Street może wygenerować prawie 90-procentowy wzrost sprzedaży 
  • Wybrane firmy powinny najlepiej wykorzystać ożywienie gospodarcze 
  • Ostatni na liście jest Amazon, który już teraz jest światowym liderem w swojej branży

Warren Buffett posiada w swoim portfelu prawdziwe perły

Wyrocznia z Omaha jest niepowtarzalnym autorytetem w świecie inwestowania. W latach 1965 – 2019 firma Buffetta osiągała średni roczny zwrot dla swoich akcjonariuszy w wysokości 20,3%, co oznacza łączną stopę zwrotu 2,744,062%!

Te artykuły również Cię zainteresują




Ze względu na sukces inwestycyjny miliardera, Wall Street i inwestorzy indywidualni często zwracają bardzo dużą uwagę na to, co kupuje, co sprzedaje i co przechowuje. Biorąc pod uwagę fakt, że w najbliższych latach będziemy znajdować się w otoczeniu niskich stóp procentowych, akcje spółek wzrostowych wciąż będą miały pierwszeństwo. Spośród około 50 papierów wartościowych znajdujących się w portfelu Buffetta, pięć z nich zostało wyznaczonych przez Wall Street, jako posiadające największy potencjał w 2021 roku.

Snowflake: 89% szacowanego wzrostu sprzedaży

Jak na ironię spółka, której akcje mają największy potencjał do rozwoju w bieżącym roku nie została osobiście dodana przez miliardera do jego portfela. Za jej zakup odpowiadają obecni menedżerowie inwestycyjni Buffetta – Todd Combs i Ted Weschler.

Snowflake jest firmą zajmującą się magazynowaniem danych w chmurze. Posiada kilka cech, które ją wyróżniają na tle innych spółek. Działa ona w opraciu o model pay-as-you-go (usługa umożliwiająca rozliczanie się w zależności od rzeczywistego zużycia), a nie o model abonamentowy. Dzięki temu pobieranie opłat od klientów na podstawie ilości przechowywanych przez nich danych jest bardziej przejrzyste.

Wykres Snowflake, źródło: Stooq.pl

Co więcej, fundamenty Snowflake są zbudowane na bazie wielu wiodących dostawców infrastruktury chmury. Większość firm ma problemy ze współdzieleniem danych przechowywanych w chmurze, jeśli korzystają z więcej niż jednego dostawcy. Dla Snowflake nie jest to wyzwaniem, ponieważ jest zbudowany poza tymi barierami, dzięki czemu pozwala na bezkonfliktowe współdzielenie danych.

StoneCo: 61% szacowanego wzrostu sprzedaży

StoneCo to kolejna szybko rozwijająca się firma, którą można znaleźć w portfolio Buffetta. Wall Street spodziewa się wzrostu przychodów na poziomie 61% w 2021 roku, pchając firmę ku szczytom.

Swoją sławę i długotrwały wzrost StoneCo zawdzięcza dzięki wzorowej roli, jako mediatora w płatnościach dla małych przedsiębiorstw w Brazylii. Pomimo problemów związanych z koronawirusem, wiele małych firm w kraju Ameryki Południowej wciąż działa i dzięki nowoczesnym rozwiązaniom e-commerce firmy StoneCo znacznie się rozwinęły.

Wykres StoneCo, źródło: Stooq.pl

W samym trzecim kwartale łączny wolumen płatności przechodzących przez sieć StoneCo wzrósł o 114%. Baza klientów natomiast wzrosła o 41% do ponad 582 tysięcy.

StoneCo jest nadal na stosunkowo wczesnym etapie swojego rozwoju, jednak nowoczesne rozwiązania jakie proponuje oraz stały rozwój swojej platformy finansowej sprawiają, że spółka powinna kontynuować swój trend wzrostowy.

Liberty Latin America: 19% szacowanego wzrostu sprzedaży

Liberty Latin America jest jedną z głównych spółek, które przyczyniają się do wzrostów samego Berkshire Hathaway. Zdaniem Wall Street, skupiająca się głównie na Ameryce Łacińskiej firma telekomunikacyjna i światłowodowa ma osiągnąć 19-procentowy wzrost przychodów w 2021 roku.

Dwucyfrowy potencjał wzrostu firmy Liberty w Ameryce Łacińskiej można przypisać dwóm katalizatorom. Pierwszym jest sytuacja gospodarcza spowodowana pandemią. Wiele segmentów operacyjnych firm zmniejszyło się, głównie za sprawą spadku aktywności abonentów i przychodów z roamingu. Ożywienie gospodarcze powinien pozwolić na odbicie przychodów z telefonii stacjonarnej i komórkowej.

Wykres Liberty Latin America, źródło: Stooq.pl

Po drugie, Liberty Latin America nie wstydziła się wykorzystywać przejęć do napędzania swojego wzrostu. W zakończonym we wrześniu kwartale zakończyła proces przejęcia aktywów AT&T w Puerto Rico oraz na amerykańskich Wyspach Dziewiczych za łączną kwotę 1,95 mld dolarów.  Ponadto, pod koniec czerwca Liberty Latin America ogłosiła zamiar przejęcia działalności telefoniki na Kostaryce w o wartości 500 mln dolarów.

Transakcje te wprowadziły firmę na ścieżkę solidnego wzrostu w 2021 roku.

Mastercard: 19% szacowanego wzrostu sprzedaży

Mastercard ma drugi co do wielkości udział w wolumenie płatności sieciowych za pomocą kart kredytowych w Stanach Zjednoczonych. Zakładając, że kampania szczepień przeciw koronawirusowi zakończy się sukcesem, a przedsiębiorstwa zaczną ponownie otwierać swoje placówki, oczekuje się znacznego skoku w ilościach dokonywanych płatności przez konsumentów.

Wykres Mastercard, źródło: Stooq.pl

Warto również zaznaczyć, że Mastercard działa ściśle jako pośrednik płatności, a nie jako kredytodawca. Kiedy pojawiają się nieuniknione problemy gospodarcze lub co gorsza recesje, Mastercard unika bezpośredniego bólu związanego z rosnącymi zaległościami kredytowymi (jak to ma miejsce obecnie w przypadku jej rówieśników). Bezpieczna gra i trzymanie się wysokich marż jest tym, co utrzymuje Mastercard od dłuższego czasu na szczycie.

Ponieważ duża część świata nadal używa gotówki do transakcji, przychody Mastercard pozostaną w dalszej części obfite.

Amazon: 18% szacowanego wzrostu sprzedaży

Lista akcji wzrostu Buffetta nie byłaby kompletna bez Amazonu. Nie jest tajemnicą, że Amazon był  najlepszym wyborem do zakupu w czasie pandemii. Ponieważ ludzie pozostają w domach, coraz więcej osób decyduje się na zamawianie towarów online. Spółka była na to przygotowana i nie zawiodła konsumentów.

W 2021 roku, według eMarketera, będzie kontrolować prawie 40% całej sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych. Bycie tak dominującą siłą w sprzedaży online pozwoliło Amazonowi zdobyć ponad 150 milionów członków Prime na całym świecie.

Wykres Amazon, źródło: Stooq.pl

Opłaty pobierane od członków Prime pomagają Amazonowi podcinać konkurencję cenową. Minęło już trochę czasu od momentu, gdy Amazon zaktualizował całkowitą liczbę swoich członków Prime i nie byłoby niespodzianką, gdyby przekroczyła ona teraz 200 milionów.

Amazon posiada również swoją działalność w zakresie infrastruktury wykorzystującej dane w chmurze – Amazon Web Services (AWS). AWS rozwija się w bardzo szybkim tempie, a jej marże nie należą do najtańszych. W miarę wzrostu udziału AWS w całkowitej sprzedaży, przepływy pieniężne Amazon powinny gwałtownie wzrosnąć.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: kurs bitcoin | mrc akcje | funt brytyjski | jsw giełda | indeks s&p 500 | dow j |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here