Naga Markets



Walory Agory najniżej od 52 tygodni. Gdzie zatrzymają się spadki?Środowa sesja przyniosła blisko 5-procentowe spadki na walorach Agory, a kurs akcji spadł tym samym do najniższych poziomów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Na słabszą postawę kurs spory wpływ miały czynniki zapobiegawcze, związane z pandemią COVID-19. Przez cały 2. kwartał zamknięte były kina Helios, co przełożyło się również na spadki z tytułu reklam kinowych. Najmniejszy spadek miał miejsce w segmencie reklam internetowych.

  • Działalność Agory mocno ucierpiała w związku z pandemią koronawirusa.
  • Sieć kin Helios, należąca do spółki, pozostawała zamknięta w ostatnich miesiącach.
  • W środę, akcje spadły do najniższego poziomu od roku. Tracą 5%, a kurs oscyluje w okolicach 6 zł.

Zobacz również: Duzi inwestorzy obserwują poczynania giełdowe tych mniejszych, w celu optymalizacji swojej strategii

Słabsze wyniki finansowe za poprzedni okres sprawozdawczy

Na gorsze od oczekiwań wyniki finansowe w poprzednim kwartale, największy wpływ miało zamknięcie kin Helios przez cały kwartał, ponad 70% spadek rynku reklamy zewnętrznej oraz spadek o blisko 28% całości rynku reklamy. Należy tutaj wspomnieć przede wszystkim spadek wartości reklamy w dziennikach o 30%.
Jednocześnie spółka zdecydowała się dokonać kilku odpisów:
– 7,5 mln zł. jako odpis aktywów Plan D (Domiporta) i Foodio Concepts,
– 6,7 mln zł. jako odpis aktywów w AMS;
– 1,4 mln zł. stanowiących koszty restrukturyzacji w Domiporta i odejścia pracowników w GoldenLine.
Na poprawę wyniku wpłynęło wskazanie części zysku ze sprzedaży serwerowni oraz gruntów w Warszawie w wysokości 0,4 mln PLN oraz zysk ze sprzedaży spółki Plan D w wysokości 3,6 mln PLN. Na wynik, pozytywnie wpłynęła również rewaluacja zobowiązania leasingowego (MSSF16).

Zobacz również: Milenialsi będą redystrybuować bogactwo ze starszych pokoleń w nowej “erze nieporządku”

Kurs akcji Agory szoruje po dnie

Podczas środowej sesji akcje Agory taniały o blisko 5%, a kurs spadł do poziomu w okolicach 6 zł. Ten spadek wiązał się z jednoznacznym przebiciem dołem wsparcia, które pokrywało się z dołkami z poprzednich tygodni, kiedy popyt skutecznie bronił się w tych rejonach. Obecna słabość na walorach Agory jest związana w dużej mierze z ograniczeniami, które musi ponosić działalność spółki w związku z pandemią COVID-19.

Patrząc w przyszłość, wydaje się że scenariusz bazowy zakłada kontynuację spadków zapoczątkowanych w pierwszych dniach lipca, kiedy za jedną akcję płacono mniej więcej 9 zł. Od tego momentu, walory spółki straciły już 1/3 wartości.

Wskaźnik RSI jest już zdecydowanie poniżej poziomu wyprzedania, co może sugerować możliwą korektę i ruch powrotny w okolice najbliższego oporu, który obecnie jest usytuowany w okolicach 6,5 zł.

Notowania Agory z ostatnich 12 miesięcy. Źródło: tradingview.com

Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Jej oferta medialna obejmuje gazety (m.in. Gazeta Wyborcza), reklamę zewnętrzną, sieć kin, przedsięwzięcia internetowe i radiowe, czasopisma, a także sprzedaż kolekcji wydawniczych.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here