Naga Markets



Walmart przyłączył się do Microsoftu w staraniach o zakup TikTokaWyścig o przejęcie chińskiego TikToka nie traci tempa. Do zakupu aplikacji chętnych jest wiele firm, a Microsoft, wpierany przez amerykański rząd, zyskał nowego sojusznika – Walmart.

  • Walmart zrezygnował ze współpracy z SofBank i Alphabet.
  • Microsoft i Walmart liczą na dalsze poparcie administracji Donalda Trumpa.
  • TikTok ma 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Właścicielem TikToka zostanie spółka z branży technologicznej

Jak podaje telewizja CNBC, jeszcze przed przyłączeniem się do starań Microsoftu, Walmart miał być częścią konsorcjum pod przewodnictwem SoftBanku. We współpracy miał uczestniczyć również Alphabet, właściciel Google.

Według osób pracujących przy sprawie, japoński SoftBank chciał wykorzystać dobrze kojarzącą się Amerykanom markę Walmart i infrastrukturę technologiczną Alphabet, aby zdobyć poparcie amerykańskiego rządu.

Wstępne ustalenia pomiędzy firmami zakładały, że to Walmart przejmie większość udziałów w aplikacji, a SoftBank i Alphabet zakupią pakiety mniejszościowe.

Zobacz również: Fala sceptycyzmu po przemówieniu Powella. Indeks dolara (DXY) traci 0.70%

Walmart zrezygnował jednak ze współpracy z obiema spółkami i zwrócił się w stronę Microsoft. Powodem decyzji miał być wymóg administracji Donalda Trumpa mówiący, że głównym kupującym ma być firma z branży technologicznej.

Nowy kanał sprzedaży

Władze spółki potwierdziły w czwartek, że rozpoczęły współpracę z Microsoftem.

Wierzymy, że potencjalne przejęcie amerykańskiego TikToka we współpracy z Microsoftem może wzbogacić tę kluczową funkcjonalność i zapewnić Walmartowi ważny kanał dotarcia do klientów i ich obsługiwania, a także wesprze rozwój naszego rynku firm trzecich i biznesu reklamowego. Jesteśmy przekonani, że partnerstwo Walmartu i Microsoftu spełni zarówno oczekiwania użytkowników amerykańskiego TikToka, jak i rozwieje obawy regulatorów rządowych USA. – napisano w komunikacie.

Umowa dawałaby Walmartowi i Microsoftowi dostęp do setek milionów użytkowników, którzy mogliby kupować ich produkty lub stać się atrakcyjną grupą odbiorców reklam. Według TikToka, z aplikacji korzysta prawie 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w Stanach Zjednoczonych, co oznacza wzrost o około 800% w porównaniu do początku 2018 roku.

Wykres przedstawiający zmianę ceny akcji Walmart w ciągu 5 ostatnich dni, źródło: stooq.pl

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here