Naga Markets

Walmart-NFT-metaversePrzedsiębiorstwo, które w 2010 r. było największym na świecie sprzedawcą detalicznym, idzie z duchem czasu. Walmart bo o nim jest mowa, znany jest ze swoich dotychczasowych eksperymentów z technologią blockchain, dzięki której jego klienci mogli prześledzić historię dostaw niektórych produktów. Tym razem sieć ta postanowiła pójść nieco dalej, składając kilka nowych patentów, z których wynika, że w przyszłości nie wyklucza ona posiadania własnej wirtualnej waluty, a nawet kolekcji tokenów niewymienialnych (NFT). 

Walmart z planami emisji własnej kryptowaluty i NFT

Amerykański gigant detaliczny założony w 1962 r. przez Sama Waltona ma już za sobą eksperymenty z blockchainem. W 2019 r. wraz ze znaną firmą technologiczną IBM przeprowadzał pilotaż, w którym wykorzystał tę technologię do śledzenia dostaw krewetek od jednego z indyjskich producentów. Wszystko to w ramach wzmocnienia zaufania konsumentów do owoców morza. Oczywiście prace Walmarta w zakresie poprawy przejrzystości w łańcuchach dostaw żywności zaczęły się znacznie wcześnie – bo już w 2017 r. 



Z najnowszych doniesień wynika, że sieć ta zamierza pójść o krok dalej, a właściwie o kilka kroków, ponieważ chęć wydania własnej wirtualnej waluty, a także kolekcji NFT popchnie ją mocno w objęcia Metaverse. Pod koniec grudnia 2021 r. przedsiębiorstwo to złożyło wnioski do amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych, które sugerują, iż może ono podążać właśnie tą ścieżką. 

Choć sprzedawca ten odmówił komentarza w związku z ubieganiem się o te patenty, w rozmowie z mediami zaznaczył , że ,,nieustannie bada, w jaki sposób nowe technologie mogą kształtować przyszłe doświadczenia zakupowe”. Tym samym nie potwierdził ani nie obalił stawianym przez obserwatorów rynku tez.

Firma ta dodała, iż nieustannie testuje nowe pomysły. Niektóre z nich są zaś wdrażane i trafiają do klientów, inne z kolei stanowią dla niej bagaż doświadczeń. 

Według niektórych ekspertów komentujących tę sytuację, działania podjęte przez Walmart intensywnie zmierzają w kierunku nowego trendu, jakim stał się Metaverse. Złożone wnioski nie pozostawiają złudzeń, że przedsiębiorstwo to może mieć już pewne plany na wykorzystanie potencjału dynamicznie rozwijającego się rynku cyfrowych aktywów.

W CFD na kryptowaluty możesz inwestować między innymi z brokerem Plus500. Załóż konto i zacznij trading.

ZACZNIJ INWESTOWANIE

XTB

72% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz sobie pozwolić na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.

Śladami gigantów

W ostatnim czasie wiele dużych marek postanowiło popłynąc z prądem w kierunku zyskującego coraz większą popularność fikcyjnego wszechświata. Możliwość umieszczenia własnych wirtualnych produktów m.in. w grach opartych na blockchainie jest dużą szansą dla niektórych z nich na pokazanie się od tej innowacyjnej strony. 

Szaleństwo wokół Metaverse zostało nagłośnione m.in. poprzez działania podjęte przez giganta mediów społecznościowych Facebooka. Ten amerykański konglomerat technologiczny zmienił swoja nazwę na Meta, by być bardziej utożsamianym z tą rozbudowująca się cyfrową przestrzenią. 

Inne znane firmy, które również zainteresowały się możliwościami, jakie stwarza przed nimi blockchain, czy rynek niewymienialnych tokenów to Adidas i Nike, a nawet Gucci

Autor poleca również:



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>



Poprzedni artykułPożyczki prywatne – czy oby na pewno są bezpieczne?
Następny artykułMovie Games S.A. zamierza nabyć blisko 33% akcji Detalion Games S.A.
Pasjonatka nowych technologii i ich zastosowań. Nieustannie obserwuje rynek, by dostarczać swoim odbiorcom codzienną dawkę najnowszych informacji ze świata blockchaina oraz kryptowalut, zahaczając o rynek surowców. Jej zainteresowania koncentrują się zarówno na inwestycjach, jak i aspektach społecznych związanych z wirtualnymi aktywami. Z fascynacją przygląda się potencjalnej roli, jaką mogą odegrać tokeny w marketingu oraz budowie marki osobistej. W centrum jej uwagi znajduje się także kolekcjonerstwo przenoszone na płaszczyznę cyfrową. Nowinki o tokenach NFT to dla niej chleb powszedni. Zdobytą wiedzą oraz praktycznym doświadczeniem dzieli się z czytelnikami w prosty i przystępny sposób. W wolnych chwilach interesuje się także komunikacją niewerbalną oraz jej wpływem na kreowanie wizerunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here