Naga Markets



Toyota-Volkswagen-imageW miniony weekend świat motoryzacyjny obiegał informacja, że Volskwagen wyprzedził Toyotę, stając na piedestale wśród największych producentów samochodów. Jak się jednak okazuje utrzymanie pozycji może być sporym wyzwaniem – szczególnie przy obecnych problemach giganta motoryzacyjnego. 

INWESTUJ W AKCJE VW I INNYCH AMERYKAŃSKICH SPÓŁEK DZIĘKI TOPOPTION – SPRAWDŹ TERAZ

Te artykuły również Cię zainteresują





Chińskie zapotrzebowanie na VW cały czas spada

Analizując najświeższe raporty finansowe Volkswagena od razu widzimy, że sprzedaż w kraju będącym trzecim najważniejszym odbiorcom popularnych Golfów i Polo – w Chinach – wyraźnie spada. W związku z tym VW jest silnie uzależnione od raczej spokojnego i znajdującego się w stagnacji rynku Europy Zachodniej.

„Ciągłe zwiększanie zasięgu rynkowego ma sens tylko i wyłącznie w momencie kiedy przekłada się na efekt synergii – coś czego VW do tej pory nie był w stanie osiągnąć” – komentuje Stefan Bratzel pełniący rolę szefa oddziału zarządzającego motoryzacyjnym gigantem. „Uzależnienie od Chin to słaby punkt Volkswagena wywołujący sporo problemów.”

Od momentu kiedy za sterami przedsiębiorstwa osiem lat temu znalazł się Martin Winterkorn, spółka cały czas przejmuje kolejne marki oraz fabryki starając się sprzedawać jak najwięcej samochodów w  Chinach.

VW z problemami w USA oraz Brazylii

Wykres D1 akcji VW
Wykres D1 akcji VW

Bardzo dynamiczna ekspansja i przejmowanie kolejnych przedsiębiorstw samochodowych do tej pory skutecznie maskowało gorsze wyniki koncernu w Stanach Zjednoczonych i Brazylii, gdzie spółka ma problem z wprowadzaniem na rynek kolejnych modeli i z dostosowaniem się do trendów.

Pomimo pogłębiania zasięgu rynkowego i budowania świadomości marki, Volkswagen cierpi z powodu bardzo kosztownych modyfikacji poszczególnych modeli i wyposażenia – muszą być bowiem dopasowane do różnych rynków. Bardzo często natomiast nie przekłada się to na korzystne marże oraz na zyski.

310 modeli i 120 fabryk coraz większym problemem?

Wskaźniki techniczne
Wskaźniki techniczne

Zdaniem analityków Volkswagen powoli robi się za duży i już wkrótce 310 modeli znajdujących się w ofercie i prawie 120 zakładów produkcyjnych może okazać się problemem, a nie powodem do dumy. Przedsiębiorstwo borykają się też z wewnętrznymi problemami – niedawny kryzys strukturalny z kwietnia bieżącego roku doprowadził do zwolnienia Ferdinanda Piecha pełniącego rolę prezesa rady nadzorczej – miało to miejsce zaraz po tym jak odważył się publicznie skrytykować prezesa Winterkorna.

Volskwagen pomimo tego chce stopniowo poprawiać rekord z zeszłego roku kiedy udało się sprzedać 10,14 mln samochodów. Z pewnością po prześcignięciu Toyoty, która w Q1-Q2 miała sprzedać 5,02mln (VW w tym samym czasie sprzedał 5,04mln), może być to trochę łatwiejsze. Oczywiście o ile dotychczasowe trendy zostaną utrzymane.

Broker TopOption daje możliwość gry w oparciu o notowania Google oraz innych amerykańskich spółek. Załóż konto już teraz, ciesz się wysokimi poziomami zwrotu i zarabiaj dzięki opcjom.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

2 KOMENTARZE

  1. Z tego co wiem to Toyota ma w planach kontrakt, który umożliwi obniżenie kosztów produkcji samochodów o połowę. Ciekawe co na to konkurencja? Toyota nie da się tak łatwo pozbyć złotej pozycji.

  2. No nie wiem czy tak VW uda się wyprzedzić Toyotę i zrzucić ją z pozycji lidera którą zajmowała przez wiele lat. Teraz sporo się dzieje w salonach Toyoty także sprzedaż w tej połowie roku gwałtownie wzrośnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here