Naga Markets



Vivid Games [VVD], Creepy Jar [CRJ] – Gorące spółki dniaPopularny producent gier Vivid Games pokazał wczoraj raport z wynikami za I kwartał. Vivid odnotował w tym okresie 1,01 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 0,66 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1,09 mln zł wobec 0,42 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 2,22 mln zł, wobec 0,96 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,37 mln zł wobec 4,15 mln zł rok wcześniej.

  • Vivid Games pozytywnie zaskakuje wynikami
  • Creepy Jar z 16 mln zł zysku netto za I półrocze

Wyniki są oczywiście świetne w porównaniu rok do roku i co istotne rysuje się trwała pozytywna tendencja. Był to trzeci zyskowny kwartał z rzędu. W komentarzu do wyników spółka przyznała, że lepsze dane to efekt podpisania kilku umów wydawniczych np. dla gry „Knights Fight 2” czy też zwiększenie działań marketingowych, także w USA.

Vivid Games – trzeci zyskowny kwartał

Dodatkowe środki wpłynęły także ze sprzedaży platformy Quasu. Spółka pozytywnie ocenia swoją sytuację finansową i oczekuje kolejnych zyskownych kwartałów. Na wykresie mieliśmy wczoraj mocne odbicie po całkiem sporej korekcie. Wszystko więc wskazuje na próbę powrotu na ostatni szczyt.

vivid games

Certyfikaty ING Turbo to notowane na GPW strukturyzowane produkty inwestycyjne, dzięki którym możesz korzystać ze wzrostów lub spadków cen akcji, indeksów, surowców, obligacji oraz kursów walut. Sprawdź materiały edukacyjne i dowiedz się jak inwestować w ING Turbo

Creepy Jar z próbą zakończenia korekty

Równie pozytywnie swoimi wynikami zaskoczył wczoraj inny producent gier, spółka Creepy Jar. Według szacunkowych danych, spółka wypracowała w I połowie roku około 16 mln zł jednostkowego zysku netto, przy przychodach na poziomie 23 mln zł. Porównują wyniki rok do roku, mamy gigantyczną poprawę pod względem procentowym. Najważniejszym powodem poprawy wyników był sukces gry „Green Hell”, która notuje wysoką sprzedaż, szczególnie od czasu wprowadzenia trybu kooperacji.

Pod koniec czerwca spółka podała, że całkowita sprzedaż gry przekroczyła 1 mln egzemplarzy. Na początku lipca Creepy Jar poinformował, że przychody ze sprzedaży gry przekraczają już 10 mln USD na platformie Steam, co oznacza automatyczne obniżenie prowizji od sprzedaży kolejnych egzemplarzy gry z 30% do 25%.

creepy jar

Warto dodać, że spółka idzie za ciosem i maksymalizuje zyski z gry, cały czas dodając nowe dodatki, ostatnio np. system osiągnięć. To na co powinni czekać inwestorzy to tzw. tryb PvE Mode, który dodany zostanie w III kwartale, a w ostatni kwartale roku gra ma zadebiutować na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Spółka ma już gigantyczne wzrosty za sobą, jednak pojawiła się próba zakończenia korekty. Wydaje się, że w dłuższym okresie czasu, rynek zacznie wyceniać dalszy wzrost przychodów, gdy gra wejdzie na nowe konsole.

Przeczytaj również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here