Naga Markets




napis blockchain na tle plastrów mioduJedna z największych firm kurierskich na świecie nawiązała współpracę ze spółką technologiczną Inxeption. Razem stworzą opartą o technologię blockchain platformę, której celem będzie poprawa efektywności łańcucha dostaw. Na razie nie wiadomo, kiedy nowy system ma wejść w życie. To nie pierwsza inicjatywa z wykorzystaniem blockchain do zadań związanych z logistyką. Właściwości technologii pozwalają na znaczące obniżenie kosztów oraz poprawę wydajności.

UPS stawia na blockchain

Inxeption Zippy – tak ma się nazywać nowa platforma UPS – ma na celu pomóc firmom w listowaniu, sprzedaży i dystrybucji produktów do klientów. Do jej funkcji należy możliwość monitorowania całego łańcucha dostaw od stworzenia listy zakupów do ich dostarczenia. Wrażliwe dane, takie jak stawki i wielkość zamówień, będą dostępne jedynie dla kupującego i sprzedającego.

Dzięki platformie opartej na blockchain, handlowcy będą mogli przesyłać informacje o produktach, planować zamówienia, monitorować zwroty, przetwarzać transakcje oraz przeglądać analizy sprzedaży i marketingu.

Farzad Dibachi (CEO Inxeption) powiedział, że platforma „tworzy rozwiązania B2B dla sprzedawców z wbudowanym uproszczonym marketingiem cyfrowym i rozwiązaniami pozwalającymi zarządzać wszystkimi aspektami sprzedaży i wysyłki, a to wszystko w jednym bezpiecznym miejscu”.

W połowie stycznia UPS dokonał nieujawnionej inwestycji w Inxeption. Dibachi skomentował wtedy, że „klienci biznesowi potrzebują platformy, która chroni poufne dane, a zarazem jest łatwa w obsłudze i pozwala na skuteczniejszą współpracę z klientami.”


Interesujesz się kryptowalutami? Już teraz dołącz do grupy na Facebooku prowadzonej przez portal Comparic.pl. Bądź na bieżąco z informacjami ze świata kryptowalut, niezależnie od tego gdzie się znajdujesz!.

Blockchain w logistyce

To nie pierwszy przykład wykorzystania blockchain do poprawy łańcucha dostaw. Charakterystyka technologii idealnie pasuje do użycia w logistyce. Amerykański gigant handlu detalicznego Walmart i jego oddział Sam’s Club, zajmujący się wyłącznie sprzedażą detaliczną, będzie chciał wdrożyć system oparty na blockchainie zajmujący się śledzeniem towaru od sklepu do sklepu.

Kompleksowy system ma być oparty na technologii DLT (Distributed Ledger Technology) opracowanej przez IBM. Według raportu, Walmart będzie wymagał też od swoich dostawców wdrożenia technologii blockchain do września 2019 roku.

Startup blockchainowy Fishcoin chce zastosować technologię rejestrów rozproszonych (DLT) w łańcuchu dostaw owoców morza i ryb. Planuje połączenie rybaków i hodowców z uczestnikami globalnego łańcucha dostaw – przetwórcami, przewoźnikami, hurtownikami i detalistami. Celem firmy jest wykorzystanie blockchain do identyfikacji w rybołówstwie i stworzenie ekosystemu, który pozwoliłby producentom i pośrednikom w łańcuchu dostaw na uzyskiwanie korzyści z mikrotransakcji.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here