Naga Markets



UOKiK zobowiązał Play do zwrotu klientom niewykorzystanych środków z kart pre-paid. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontynuuje walkę z nieprawidłowościami przy obsłudze kart pre-paid przez operatorów sieci telefonii komórkowych. W poniedziałek urząd poinformował o zobowiązaniu Play do zwrócenia swoim klientom środków, które stracili po wygaśnięciu ich konta.

  • Na początku roku Polkomtel otrzymał karę w wysokości 20 milionów złotych.
  • UOKiK prowadzi postępowanie wobec Orange Polska.
  • Wniosek o zwrot środków można złożyć przez internet lub w salonie Play.

UOKiK zmusza operatorów do naprawy szkody

Poniedziałkowa decyzja jest wynikiem kontroli prowadzonych przez UOKiK, które mają na celu powstrzymanie nieuczciwych praktyk. W lutym 2020 roku prezes urzędu Tomasz Chróstny nałożył na Polkomtel (właściciela sieci Plus) karę w wysokości 20 milionów złotych.

Do zwrócenia środków klientom został wcześniej zobowiązany także T-Mobile, a obecnie toczy się postępowanie wobec Orange Polska.

Zobacz również: Sąd wstrzymał dekret Donalda Trumpa blokujący TikTok

Kolejna decyzja dotyczy sieci Play, która nie oddawała swoim klientom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy. Działamy konsekwentnie i porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne. Także Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej nakazuje operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług – mówi Tomasz Chróstny, cytowany w komunikacie.

Utrudniona zmiana dostawcy usług

Spółka P4, operator sieci Play, umożliwiał odzyskanie dostępu do środków tylko w przypadku ponownego doładowania konta. UOKiK zwraca uwagę, że mogło to zniechęcać konsumentów do korzystania z usług innych operatorów nawet jeśli oferowaliby korzystniejsze warunki.

W ciągu miesiąca od uprawomocnienia się decyzji Play ma obowiązek poinformować wszystkich swoich klientów o możliwości ubiegania się o zwrot pieniędzy, a wszystkie osoby po 65 r.ż. mają otrzymać również wiadomości sms.

Aby otrzymać zwrot, należy skontaktować się z obsługą klienta Play i złożyć odpowiedni wniosek, a pieniądze powinny trafić na wskazany rachunek bankowy w ciągu 30 dni.

Wykres przedstawiający zmianę ceny akcji Play

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here