Naga Markets



Wybuch pandemii koronawirusa przyczynił się do powstania niezwykle poważnego kryzysu gospodarczego. Jedną z branż, która w największym stopniu odczuwa jego skutki jest branża transportowa, do której zalicza się przewóz osób. Mimo wakacyjnego luzowania wprowadzonych wiosną ograniczeń, wraz z ciągłym rozwojem pandemii niektóre kraje ponownie wprowadzają ograniczenia w transporcie osobowym. Fakt ten sprawia, że linie lotnicze przeżywają prawdopodobnie największy kryzys od czasu wynalezienia samolotu.

  • Branża transportowa przeżywa największy kryzys w historii
  • Zamknięcie granic uderza w ruch lotniczy i przewoźników
  • Obawy związane z pandemią ograniczają popyt na podróże

Prace stracą tysiące pilotów

W związku z kryzysem, zatrudniająca 36 tys. osób spółka United Airlines (UAL.O) ogłosiła, że bez dalszej pomocy rządu USA zmuszona zostanie do zwolnienia aż 2 850 z 12 tys. pilotów, co stanowi około 21 proc. załogi. To zauważalnie więcej niż 1900 osób, które planuje zwolnić Delta Air Lines (DAL.N) i 1600, które planuje zredukować American Airlines (AAL.O).

United Airlines wskazało, że liczby te są oparte na aktualnym zapotrzebowaniu na podróże do końca roku i przewidywanym rozkładzie lotów, który, jak nadal jest płynny wraz z ponownym pojawieniem się COVID-19 w Stanach Zjednoczonych.

– W ostatnich tygodniach liczba rezerwacji utknęła w martwym punkcie i nadal widzimy wpływ niedawnego wzrostu liczby przypadków COVID-19 na naszą działalność – napisał w czwartek do pracowników Bryan Quigley, wiceprezes ds. operacji lotniczych dodając, że ponieważ pandemia COVID-19 trwa, a wzrost popytu pozostaje bardzo powolny, być może będziemy musieli zwolnić w 2020 i 2021 roku więcej pilotów, niż pierwotnie zakładaliśmy.

Jakby złych informacji było mało, American Airlines zapowiedziało także, że oprócz 1600 zwolnień pilotów, planuje także redukcję 19 tys. miejsc pracy, co spowoduje, że siła robocza firmy zmniejszy się o około 30 proc.

Akcje United Airlines spadły o ponad 81 proc.

Spoglądając na notowania United Airlines zauważymy, że akcje spółki spadły od początku roku o niemal 59 proc. (choć w skrajnym momencie zasięg deprecjacji wynosił blisko 80 proc.), powiększając tym samym trwające od listopada ub.r. spadku do niemal 62 proc. (choć w skrajnym momencie zasięg deprecjacji wynosił ponad 81 proc.). Fakt ten sprawił, że osiągnęły one najniższą wycenę od sierpnia 2012 roku.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułBitcoin jest w reakumulacji – uważa znany trader
Następny artykułNZD/USD – kiwi zyskuje do dolara i pokonuje ważną strefę oporu
Arkadiusz Jóźwiak redaktor Comparic.pl
Education Team Manager Comparic.pl. Autor licznych webinarów i felietonów oraz tekstów edukacyjnych poruszających szeroką tematykę inwestycyjną począwszy od psychologii a na analizie technicznej i fundamentalnej skończywszy. Jako menadżer działu edukacji w Comparic Media Group wykorzystuje wykształcenie pedagogiczne i stawia ogromny nacisk na prostotę przekazywanych informacji i wiedzy. Skrupulatność i konsekwencja w działaniu zostały docenione przez wielu traderów i inwestorów, co skutkowało m.in. nominacją w konkursie organizowanym przez fundację Invest Cuffs w kategorii Dziennikarz Roku 2019. Jego artykuły znaleźć można również w magazynach FxMag oraz I Love Crypto, gdzie prowadzi swoją stałą rubrykę. To także prelegent podczas licznych konferencji m.in. Festiwalu Inteligencji Finansowej, Seminarium XM w Warszawie czy Expo Invest Cuffs. Członek Rady Nexusów przyznającej wyróżnienia osobom i podmiotom, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju branży blockchain i kryptowalut a także twórca i główny prowadzący cotygodniowych, niedzielnych odpraw traderów, w których regularnie uczestniczy kilkaset osób oraz analityk kryptowalutowy w serwisie Krypto Raport.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here