Naga Markets


most w LondynieWskaźnik sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii wzrastał trzeci miesiąc z rzędu, napędzany głównie przez sektor zakupów online oraz produkty pierwszej potrzeby. Wolumen sprzedanych dóbr wzrósł w marcu o 1,1%, zaprzeczając obawom ekonomistów sugerujących silniejsze spadki. Zachowanie konsumentów sugeruje, że już nie boją się Brexitu i chętniej podejmują decyzje zakupowe.


Silny pierwszy kwartał sprzedaży detalicznej w UK

Sprzedaż w tradycyjnych sklepach oraz wydatki gospodarstw domowych co prawda spadały w trakcie ostatnich trzech miesięcy, jednak ogólna wartość sprzedaży detalicznej rosła. Między innymi za sprawą sklepów internetowych, które odpowiadają w tym momencie za niemal 19% wartości rynku. Brytyjski wskaźnik retail sales ma za sobą więc bardzo dobry I kw. br., notując wzrostową dynamikę.

Odporność konsumentów na niepewność dotyczącą Brexitu wynika głównie z siły rynku zatrudnienia, gdzie inflacja zarobkowa jest mocno zauważalna, ilość pracujących znajduje się na rekordowych poziomach, a stopa bezrobocia testuje poziomy najniższe od lat siedemdziesiątych ubiegłego stulecia.

Pozytywne wyniki sprzedaży detalicznej nie pomagają jednak funtowi szterlingowi. Ten traci do dolara 0,26% w godzinach południowych, notując trzeci dzień deprecjacji z rzędu. Dwutygodniowe minima testuje również indeks brytyjskiej waluty (GBP_I), który osuwa się poniżej poziomu 130,5 pkt.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here