Wartość Bolta wzrosła do 1,9 miliarda dolarów. Dzięki nowej rundzie finansowania, wzmocnił on swoją działalność w dobie pandemii.
- Londyński Naya Capital Management zainwestował w Bolta 100 milionów euro.
- Estoński rząd opłaca pensje 500 pracowników Bolta.
- Uber rozpoczął redukcje zatrudnienia w Indiach.
Bolt: Zastrzyk środków dla estońskiej korporacji
Naya Capital Management, który inwestuje w estońskiego przewoźnika od 2019 roku, przekazał Boltowi 100 milionów euro. Łącznie firmie udało się zebrać ponad 300 milionów euro.
W zeszłym miesiącu lokalne media informowały, że Bolt starał się o wsparcie kredytowe od estońskiego rządu, po tym jak przejście na usługi dostosowane do nowej epidemiologicznej rzeczywistości nie zrekompensowało utraconych dochodów. Wprowadzona na rynek w 2013 roku firma wspierana przez Didi Chuxing i Daimler AG ma ponad 30 milionów użytkowników na całym świecie.
Zobacz również: Uber zwolni co 4. pracownika by pozyskać rocznie aż 1 mld USD oszczędności
– Mimo że kryzys tymczasowo zmienił sposób, w jaki się poruszamy, długoterminowe trendy, które napędzają mobilność na żądanie, takie jak spadek liczby posiadanych samochodów osobowych lub przejście na bardziej ekologiczny transport, nadal rosną. – powiedział w oświadczeniu Markus Villig, dyrektor generalny i współzałożyciel Bolta.
Bolt ma 30 milionów użytkowników na całym świecie
Bolt jest jednym z największych beneficjentów pomocy od estońskiego rządu mającego na celu utrzymanie miejsc pracy. Państwo pokrywa większość kosztów pracy ponad 500 pracowników w okresie kwietnia i maja.
W tym samym czasie Uber, największy konkurent Bolta, ogłosił redukcje swojego zatrudnienia w Indiach o 25%.
– Około 600 pełnych etatów na stanowisku operatora i kierowcy, a także na innych funkcjach, zostanie objęte zmianami. Te redukcje są częścią wcześniej zapowiedzianej globalnej redukcji zatrudnienia w tym miesiącu. – oświadczył Pradeep Parameswaran prezes Ubera w Indiach i Azji Południowej.

Autor poleca również:
- TikTok: Zakupy w aplikacji wystrzeliły w górę przez kwarantannę
- Best Buy: wzrost sprzedaży online słodko-gorzki dla wyników spółki