Naga Markets



Nowe działalności Tower Investments – produkcja wyrobów cukierniczych i delikatesy internetowe – mają być samodzielnymi biznesami, które w przyszłości staną się spółkami publicznymi notowanymi na NewConnect, a później, być może, na rynku głównym GPW, poinformował prezes Bartosz Kazimierczuk. Spodziewa się on, że będą odpowiadać razem za ok. 20% przychodów grupy w perspektywie roku, i za “znacząco ponad 30%” w ciągu 2-3 lat.

Nowe działalności Tower Investments mają być samodzielnymi biznesami

“Myślą przewodnią jest, żeby były to samodzielne biznesy, które docelowo znalazłyby się na rynku publicznym. One będą musiały pozyskać środki na rozwój, nie będziemy [na nie] przeznaczać środków z Tower. Zakład cukierniczy nie wymaga nakładów, wymagane są tylko środki obrotowe. Możliwa jest mała niepubliczna emisja, jest nią zainteresowanie. Podobnie delikatesy – postawienie serwisu to kilkaset tysięcy złotych. Są też podmioty na rynku prywatnym, które chcą w to zainwestować. Znaczących środków z podstawowej działalności nie będziemy przerzucać, maksymalnie 0,5 mln zł z głównego biznesu” – powiedział Kazimierczuk podczas wideokonferencji prasowej.

“Pójdziemy tą samą drogą, co Tower. W perspektywie 2 lat chcielibyśmy zadebiutować na NewConnect, a potem przenieść na główny rynek” – dodał.

Poinformował, że “najlepsze delikatesy spożywcze pod jednych adresem” deli2.pl powinny ruszyć w IV kw. br. (przed Świętami) i być dostępne dla klientów w Warszawie. Docelowo mają działać w 6 największych aglomeracjach Polski, oferując dostęp do najwyższej jakości produktów ponad 10 mln klientów.

W projekcie cukierniczym – umowa z braćmi Gessler została zawarta wczoraj, dodał.

“Mamy prawo do nazwy handlowej Gessler, startujemy natychmiast. Testowe produkty i opakowania są gotowe. Od przyszłego tygodnia rozpoczynamy rozmowy z sieciami handlowymi” – wyjaśnił prezes. Dodał, że obecność produktów w stałej ofercie sieci nie będzie od razu, ale liczy na in-outy już w IV kw. tego roku.

Te artykuły również Cię zainteresują

Tower Investments podał wczoraj, że zaktualizował strategię rozwoju grupy kapitałowej na lata 2020-2022. Aktualizacja strategii zmierza do kontynuacji dotychczasowej działalności grupy kapitałowej polegającej na realizacji projektów deweloperskich dla sieci usługowo-handlowych i deweloperów mieszkaniowych jako działalności podstawowej, przy jednoczesnym rozszerzeniu obszarów działania o produkcję wyrobów cukierniczych i delikatesy internetowe.

Pomysł z produkcją słodyczy związany jest z przejęciem w 2019 roku zakładu produkcyjnego w okolicach Torunia. Doświadczenia zespołu w branży spożywczej, analiza rynku pakowanych wyrobów cukierniczych oraz przejęcie zakładu produkcyjnego sprawiły, że spółka podjęła decyzję o stworzeniu nowej marki wspólnie z braćmi Gessler. Projekt zakłada koncentrację na pakowanych wyrobach cukierniczych przeznaczonych do handlu detalicznego oraz mieszankach spożywczych. Zdolności produkcyjne zakładu wynoszą obecnie ponad 1 000 ton ciast pakowanych oraz 2 000 ton mieszanek spożywczych rocznie.

Delikatesy internetowe, które jeszcze w tym roku wystartują w Warszawie pod adresem Deli2.pl, będą rozwijane w największych polskich aglomeracjach i zaoferują najwyższej jakości produkty spożywcze. Po upadku takich sieci stacjonarnych, jak Bomi czy Alma, a także w następstwie epidemii COVID-19, na rynku pojawiło się miejsce dla tego typu projektu. Rosnące znaczenie e-commerce i e-grocery, doświadczenia z ostatnich miesięcy pandemii, zainspirowały Tower do stworzenia nowatorskiego serwisu zakupowego dla wymagających klientów w największych aglomeracjach. Istniejące serwisy delivery oferują podstawowe produkty spożywcze. Brak jest oferty delikatesowej, podkreśla prezes Tower Investments.

W celu realizacji projektów zostały powołane dwie spółki w których Tower Investments objął większościowe udziały: Deli 2 S.A. oraz Manufaktura Gessler S.A.

Tower Investments specjalizuje się w kompleksowej obsłudze deweloperskiej największych sieci handlowo-usługowych: od wyboru odpowiedniej lokalizacji, poprzez zakup nieruchomości i uzyskanie niezbędnych zezwoleń administracyjnych, aż po realizację obiektu “pod klucz”. Ponadto jest właścicielem marki SHOPIN. W 2017 r. spółka przeszła na rynek główny GPW w Warszawie z NewConnect.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here