Łukasz Szymański, CEO Tokenomia.pro w przededniu listingu tokena firmowego, w wywiadzie udzielonym telewizji comparic24.tv opowiada o problemach, jakich doświadczają projekty Web 3.0 i w jaki sposób świat Web 2.0 może przyjść z pomocą. Mówi także o klientach firmy, modelu listingu, a także użyteczności tokena. Odpowiada także na pytanie na jakim etapie rynku obecnie jesteśmy oraz zdradza, że Tokenomia.pro rozpoczęła ekspansję na rynki europejskie.
SPIS TREŚCI:
Znaczenie Web 2.0 dla świata Web 3.0
Gość programu uważa, iż w świecie krypto potrzebna jest profesjonalizacja przez osoby z backroundem korporacyjnym ze świata Web 2.0 w celu zwiększenia adopcji nowych rozwiązań. Dostrzega też problem, iż natywne projekty krypto są uruchamiane przez osoby, które nie mają odpowiedniego doświadczenia. Swoje usługi kierują także do doświadczonych przedsiębiorstw ze świata Web 2.0 zainteresowanych wejściem w świat Web 3.0, które nie mogły znaleźć odpowiedniego partnera, żeby dany projekt zrealizować.
Potencjalni klienci
Szymański nie ogranicza potencjalnych klientów do określonych branż czy segmentów, ale w zależności od celów. Do firmy zgłaszają się m.in. marki z mataversu, które realizują swoje cele marketingowo-sprzedażowe czy też podmioty chcące pozyskać grono nowych użytkowników czy rozszerzyć swoją ofertę. Także w celu określania wartości w danym ekosystemie dla użytkownika i czy można ją ubrać w jakieś aktywo cyfrowe, np. token oraz jaki jego rodzaj.
Pierwszym krokiem jest rozmowa z klientem oraz analiza projektu. Jeśli widzą w nim potencjał, to oferują jakąś ścieżkę, a jeśli stwierdzają, że jest jeszcze za wcześnie albo dany projekt może jeszcze nie zyskać takiej uwagi, to także szczerze o tym mówią.
W jakim momencie rynku obecnie jesteśmy?
Zdaniem gościa programu cały czas panuje trend na tokeny NFT pod względem ich różnego zastosowania, m.in. w muzyce. Wciąż popularne są także rozwiązania warstwy drugiej skupiające się m.in. na problemie Ethereum w kontekście opłat za transakcje.
Z kolei za pasé uznaje trend na szablonowe tokenomie, chociaż jego zdaniem nadal istnieje problem bagatelizowania tokenomii w biznesie i ich kopiowania.
Mechanizmy radzenia sobie z potencjalnym dumpingiem?
Szymański uważa, iż ludzi, którzy szukają łatwego pozyskania kapitału prawie już nie ma, a zgłaszają się do nich projekty, które chcą zrealizować jakiś ciekawy pomysł i rozbudować swój ekosystem.
Zamiast tradycyjnej tokenomii stosuje się różne rodzaje tokenów – nie tylko utility, ale różne ich kategorie, w tym tokeny hybrydowe oraz NFT.
W kryptowaluty w formie CFD możesz inwestować między innymi z brokerem Plus500. Załóż konto i zacznij trading!
CHCĘ HANDLOWAĆ W CFD NA KRYPTOWALUTY
77% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz sobie pozwolić na wysokie ryzyko utraty pieniędzy.
W przypadku listingu tokenu firmowego Tokenomia.pro modelem anty-dumpingowym są sami inwestorzy, do których trafiło aż 80% puli tokenów. Są to przedstawiciele tzw. smart money, którzy dokładnie wiedzą po co tu przyszli, z jakim biznesem mają do czynienia i nie są nastawieni na krótkoterminowe zyski – przez to swoje tokeny zamrażają na bardzo długo, nawet na 2 lata.
10% tokenów trafiło do skarbca, zaś pozostałe 10% stanowią tokeny przeznaczone na płynność. Nie ma natomiast tokenów dla zespołu, gdyż sami zainwestowali oni w projekt jako inwestorzy.
Listing tokena będzie miał miejsce na giełdzie Uniswap na blockchainie Ethereum. Płynność zostanie zapewniona dzięki modelowi Automated Market Maker, gdzie występują 2 pule: pula tokenów docelowych oraz pula drugiego tokenu – w tym przypadku USDC, dzięki czemu płynność jest zawsze dostępna zaś cena ustalana jest wg. stosunku jednego tokena do drugiego.
Użyteczność tokena
Zdaniem gościa programu użyteczność tokena powinna ewoluować, zaś jego wartość dla użytkownika powinna wzrastać. Poprzez użyteczność ich tokena, twórcy chcą oddać wartość, która odzwierciedla wartość ekosystemu w Web3, który budują. Wzorem jest dla nich model w jakim działa Chainlink. Docelowo te użyteczności będą rozwijane m.in o silnik do emisji NFT czy produkty analityczne.
Jeśli chodzi o zasięg działania, Tokenomia.pro nie koncentrują się tylko na rynku polskim. Zaczęto już ekspansję na rynku angielskim, szwajcarskim i w Skandynawii.
Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: de30 dax | jak kupić kryptowalutę | gpw pgnig | ten square games giełda | bitcoin prognozy | akcje xtb | dolar pln |
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Obserwuj nas >> |