Naga Markets

Tesla traci na popularności. Spadek aż o 50 miejsc w rankingu konsumentówAmerykański serwis informacyjny Axios co roku przeprowadza ankietę, w której skupia się na badaniu popularności marek wśród amerykańskich konsumentów. W tym roku wynik badania mógł zaskoczyć, ponieważ wśród wszystkich zmian pozycji na liści to właśnie Tesla straciła najbardziej. Dlaczego producent samochodów elektrycznych stracił aż 50 miejsc w rankingu?

  • Tesla straciła aż 50 miejsc w rankingu popularności wśród amerykańskich konsumentów
  • Według ankiety bardziej od Tesli popularne są azjatyckie marki samochodów
  • Pytanie brzmi: czy to Tesla traci sama w sobie, czy to wina Muska?
  • Partnerem artykułu jest Interactive Brokers, sprawdź ofertę już teraz

Tesla traci 50 miejsc w rankingu popularności

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal informacyjny Axios, Tesla straciła najwięcej na popularności wśród amerykańskich konsumentów w porównaniu z poprzednim rokiem. Chociaż firma Elona Msuka zajmuje 62. miejsce i tym samym nie jest wcale ostatnią w rankingu, stała się znacznie mniej popularna, tracąc 50 miejsc w porównaniu z poprzednim okresem.







Jak się okazuje, tylko amerykański producent samochodów Chrysler, jest mniej popularny w swoim segmencie od Tesli. To stawia firmę Muska na przedostatnim miejscu w rankingu marek samochodowych. Portal Axios poprosił 16 310 Amerykanów o wskazanie dwóch firm, które ich zdaniem mają odpowiednio najlepszą i najgorszą reputację. Najpierw zebrano 100 firm do rankingu. Następnie uczestnicy ankiety mieli za zadanie ocenić firmy pod kątem dziewięciu różnych cech reputacji. Oceny zostały włączone do systemu punktowego, na podstawie którego obliczono ranking.

Wykres Kurs akcji Tesla 06.06.2023
Kurs akcji Tesla 06.06.2023

Przenieś swój trading na kolejny poziom razem z brokerem Interactive Brokers. Skorzystaj z oferty inwestowania w kontrakty FUTURES

Sprawdź ofertę Interactive Brokers

Co się okazało? Zdecydowanym przegranym rankingu jest Tesla. Ze stratą 50 miejsc w porównaniu do poprzedniego roku, zajęła dopiero 62. miejsce w obecnym rankingu zamiast dwunastego w 2022 roku. Tymczasem pozostałe amerykańskie marki samochodowe również wypadły znacznie gorzej niż ich globalni konkurenci w bezpośrednim porównaniu. Oprócz Tesli, tylko Ford i General Motors znalazły się w pierwszej 100. Zupełnie inaczej wypadli producenci azjatyccy: na przykład Toyota (miejsce 6), Honda (miejsce 13) i Subaru (miejsce 16) zostały sklasyfikowane znacznie lepiej.

Pytanie jednak brzmi, czy to wina samej Tesli czy może.. Elona Muska? Czy to możliwe, że marka Tesla wypadła tak źle w ankiecie z powodu krytyki jej szefa Elona Muska? Warto odnotować, że prawie żadna marka nie jest tak ściśle związana z nazwiskiem i charakterem swojego szefa, jak Tesla z Elonem Muskiem. Ten ostatni przyciągnął już uwagę swoimi uwagami w kontekście zakupu Twittera, kiedy niektórzy oskarżyli go o zaniedbywanie obowiązków w Tesli. Bliskie więzi między Muskiem a Teslą mogą mieć pozytywny wpływ, o ile zachowanie dyrektora generalnego generuje dobry rozgłos. Jeśli jednak publiczne postrzeganie Muska zmieni się negatywnie, może to mieć również konsekwencje dla marki.

Autor poleca również:

Sponsorem publikacji jest Interactive Brokers CE. Spółka Interactive Brokers Central Europe Zrt. (IBCE) jest regulowana przez MNB. IBCE nie ponosi odpowiedzialności za treść tego artykułu. Inwestowanie wiąże się z ryzykiem utraty Twojego kapitału. Niektóre produkty finansowe nie są odpowiednie dla wszystkich inwestorów. Klienci powinni zapoznać się z odpowiednimi ostrzeżeniami o ryzyku przed inwestowaniem.



Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Obserwuj nas >>


Conotoxia













  • Powiązane zagadnienia:
Od roku 2012 działa jako Trader na rynku OTC/FX jako daytrader. Założyciel Klubu Inwestora „New Vision Trading” (dawniej Trading Club Szczecin) w roku 2016 i działającą w formie grupy facebookowej oraz czatu dla inwestorów do dziś. Prelegent wielu paneli dyskusyjnych nt. rynków finansowych. Twórca autorskiej strategii "PSV" - podejścia do inwestycji krótkoterminowych (2016/2017). Pasjonat ekonomii, inwestycji kapitałowych, wyznawca i propagator idei social-learningu. Działania i trafność analiz, które wykonuje, zostały bardzo docenione przez wielu traderów i inwestorów. Skutkowało to m.in. nominacją w konkursie organizowanym przez fundację FxCuffs w kategorii Analityk Roku 2016 oraz kolejną nominacją za rok 2018.