Naga Markets

Tesla stoi w obliczu dużej konkurencji w Chinach. Czy Ameryka może być następna?Chiny znacznie wyprzedzają Stany Zjednoczone w adopcji pojazdów elektrycznych. Dla chińskich producentów pojazdów elektrycznych to jednak miecz obosieczny. Rynek ich produktów jest znacznie większy niż w przypadku amerykańskich producentów pojazdów elektrycznych, ale też konkurencja jest znacznie bardziej wymagająca.

Chiński rynek pojazdów elektrycznych jest przepełniony?

Obecny stan chińskiego rynku EV oferuje amerykańskim inwestorom spojrzenie na to, co może się wydarzyć w USA w przyszłości – i jak rozwój rynku w Ameryce wpłynie na Teslę.







W 2022 roku w Chinach wyprodukowano około 4,7 miliona całkowicie elektrycznych pojazdów, w porównaniu z około 2,6 miliona wyprodukowanymi w 2021 roku. Pojazdy z napędem elektrycznym stanowią około 17% całkowitej produkcji samochodów w kraju, w porównaniu z około 10% rok wcześniej.

Miesięczna sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach
Miesięczna sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach. Źródło: Citigroup

Zobacz również: Wystartował Konkurs Invest Cuffs 2023! Oddaj głos na swoich faworytów

Amerykański rynek pojazdów elektrycznych na baterie jest ułamkiem wielkości Chin. W 2022 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedano około 810 000 całkowicie elektrycznych pojazdów, w porównaniu z około 488 000 sprzedanymi w 2021 roku. Sprzedaż pojazdów elektrycznych na baterie stanowiła około 6% całkowitej sprzedaży lekkich pojazdów w USA w ubiegłym roku.


exante logoPartnerem portalu comparic.pl jest broker EXANTE oferujący dostęp DMA (Direct Market Access) do 50 światowych giełd akcji i ETF na jednym wielowalutowym rachunku. 

Załóż bezpłatny rachunek inwestycyjny już teraz!

Autor poleca również:

AVA Trade


Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>









  • Powiązane zagadnienia:
Poprzedni artykułWIG20 kończy tydzień wyprzedażą. Skąd na GPW tyle strachu?
Następny artykułDolar kontynuuje wyprzedaż. Jaka logika stoi za pivotem Fedu?
Ukończył Analitykę Gospodarczą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Pracował jako analityk sprzedaży, asystent projektów. Posiada doświadczenie w projektach dla budownictwa i handlu detalicznego, a także Healthcare prowadzonych w Polsce i innych krajach (głównie w Europie Wschodniej). Specjalizuje się w analizie wielkości i struktury rynku oraz tworzeniu prognoz rozwoju z wykorzystaniem modeli ekonometrycznych. Od 8 lat pasjonuje się i inwestuje na GPW i NewConnect. Zwolennik analizy fundamentalnej. Nie rozstaje się z arkuszem notowań w godzinach 9-17.