Naga Markets

Tesla ma potencjał do dalszych wzrostów, twierdzi analityk Goldman SachsTesla może wykorzystać nadchodzące zmiany w prawie i umocnić swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym. Wraz z otworzeniem nowych fabryk w Berlinie i Austin, strona kosztowa producenta pojazdów znacznie się poprawi, co nie uszło uwadze analityków. Mark Delaney z Goldman Sachs widzi duży potencjał w spółce i rekomenduje zakup jej akcji. Jest to odważny ruch, ponieważ akcje producenta pojazdów elektrycznych wzrosły już o 12% w ciągu ostatnich trzech miesięcy, osiągając lepsze wyniki niż prawie pięcioprocentowy spadek indeksu S&P 500 w tym czasie.

Akcje Tesli z rekomendacją kupna od Goldman Sachs

Pomimo znacznych wzrostów na kursie Tesli, analityk Goldman Sachs Mark Delaney pozostaje byczo nastawiony do firmy Elona Muska. Twierdzi on, że firma dzięki redukcji kosztów, oraz pozytywnym zmianom w prawie może wygenerować w przyszłości jeszcze więcej zysków. Według jego oceny akcję Tesli powinny jeszcze wzrosnąć o 22% i osiągnąć cenę docelową 333,33 dol.



Koszty wyprodukowania samochodu przez Teslę w przeliczeniu na jeden pojazd spadły do około 36 000 dol. w 2021 r. z ponad 70 000 dol. w 2017 r. Aktualnie wskaźnik ten wzrósł w drugim kwartale z powodu zamykania fabryk, kosztów wznawiania produkcji i presji inflacyjnej. W dłuższym okresie koszt produkcji może jednak dalej spadać, ponieważ Tesla coraz bardziej korzysta z z nowych fabryk w Berlinie i Austin (oraz zmniejsza odsetek pojazdów pochodzących z Fremont, który jest przekształconą fabryką o wyższych kosztach niż specjalnie zbudowane fabryki EV Tesli) – powiedział analityk Goldman Sachs Mark Delaney

Notowania Tesli, Źródło: TradingView
Notowania Tesli, Źródło: TradingView

Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, jaki wpływ będą miały najnowsze zmiany w prawię na wyniki Tesli. Wiele będzie zależeć od wytycznych rządu dotyczących tego, jak prawo będzie interpretowane – wskazał.

Wall Street przypisuje wzrosty na akcjach Tesli optymizmowi wokół nowych przepisów rządowych, które będą wspierać produkcję i zakup pojazdów elektrycznych od 2023 roku. Mocne wyniki producenta samochodów w pierwszych dwóch kwartałach roku, również przekonały nawet rynkowe niedźwiedzie.

Zauważamy jednak, że IRA stara się zachęcić do pojazdów elektrycznych produkowanych w Ameryce Północnej, a Tesla ma więcej lokalnej produkcji niż średnia przemysłu motoryzacyjnego (model 3 i Y uznane są za najbardziej amerykańskie pojazdy według niektórych mediów). Uważamy, że będzie to pozytywne dla Tesli, jeśli potencjalnie zakwalifikuje się do co najmniej części kredytów (tesla może potencjalnie skorzystać również z zachęt dla energii słonecznej, baterii, ładowania i pojazdów użytkowych) – uważa Mark Delaney

Warto przypomnieć, że poza redukcją kosztów, firma próbuje zwiększać zyski. Elon Musk zapowiedział, że cena funkcji “Full Self-Driving”, czyli autonomicznego autopilota w samochodach firmy Tesla wzrośnie o 25%, z 12 tys. dolarów do 15 tys. dolarów.

Cena funkcji zautomatyzowanego wspomagania kierowcy firmy Tesla rozwijana była przez lata, od momentu wprowadzenia jej za 5000 dol. w 2019 roku, skacząc do 10 000 dol. w 2020 roku i do 12 000 dol. we wrześniu ubiegłego roku. Najtańszy pojazd Tesli, Model 3, kosztuje od około 47 000 dol., podczas gdy SUV Model Y zaczyna się od około 66 000 dol.

XTB

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: aktualny kurs dolar australijski euro | lotos akcje wykres | kurs akcji pkn orlen | akcje mwig40 | notowania jsw | kurs hrywny prognozy | Dolar nowozelandzki |



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>






Poprzedni artykułEuro pod butem dolara. Kurs EUR/USD najniżej od dwóch dekad
Następny artykułKomisja Europejska proponuje cenę maksymalną dla prądu
Absolwent studiów ekonomicznych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Inwestor indywidualny specjalizujący się głownie w polskim rynku akcji. Zwolennik długoterminowych inwestycji opartych na analizie fundamentalnej. Członek Koła Naukowego Ekonomistów UMCS, współtwórca Podcastu Akademickiego. Prelegent ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych związanych z ekonomią i giełdą. Jego zainteresowania naukowe związane są z inwestycjami alternatywnymi, budowaniem zabezpieczenia emerytalnego oraz zarządzanie ryzykiem

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here