Tesla Elona Muska dostarczyła PepsiCo swoje pierwsze półelektryczne ciężarówki. To długo oczekiwany moment, gdy producent pojazdów elektrycznych wykracza poza transport pasażerski, ale pozostają pytania dotyczące cen czy samej produkcji. Powód, dla którego Tesla buduje ciężarówkę, jest jednak jasny. Tradycyjne ciężarówki wytwarzają dużo dwutlenku węgla, głównego gazu odpowiedzialnego za globalne zmiany klimatyczne.
- Tesla potwierdził zdolność elektrycznej naczepy do przejechania 500 mil na jednym ładowaniu.
- Firm nie określiła jej docelowej ceny dla przyszłych klientów.
- Partnerem artykułu jest międzynarodowy broker EXANTE. Sprawdź jego ofertę już teraz
- Weź udział w Lidze Inwestorów. Do wygrania Porsche i nagrody warte 750 tys. zł
Tesla dokłada kolejny produkt do portfolio, nie związany z transportem pasażerskim
Elon Musk, pojawił się na scenie w fabryce Tesli Sparks w Nevadzie, gdzie budowana jest półciężarówka, podczas czwartkowej imprezy z okazji pierwszej dostawy Semi, która pierwotnie miała się odbyć w 2019 roku. Fabryka półciężarówek znajduje się obok gigafabryki Tesli, która produkuje akumulatory, akumulatory i jednostki napędowe.
„Pięć lat temu zaprezentowaliśmy Teslę Semi” – powiedział Musk. „Jesteśmy niesamowicie podekscytowani dzisiejszym wieczorem, że możemy faktycznie dostarczyć nasze pierwsze seryjne ciężarówki Tesla Semi”.
Zobacz również: MadMind Studio zarobił w II kwartale 2,6 mln zł netto z tytułu sprzedaży gier! Analiza akcji.
Ani Tesla, ani PepsiCo nie podały, ile modeli zostało dostarczonych, chociaż firma zajmująca się napojami bezalkoholowymi i przekąskami złożyła zamówienie na 100 pojazdów w 2017 r. Nie było również aktualizacji planowanej produkcji. Podczas niedawnego procesu dotyczącego pakietu kompensacyjnego Muska, prezes Tesli, Robyn Denholm, powiedziała, że firma może wyprodukować w tym roku około 100 sztuk.
To niewielka liczba ciężarówek, ale Musk zwrócił uwagę podczas dostawy, że półciężarówki odpowiadają za około 20% emisji dwutlenku węgla z amerykańskiego sektora transportowego. Półciężarówka może przejechać do 100 000 mil rocznie, czyli około 10 razy więcej niż typowy samochód osobowy.
Według Tesli ciężarówki są również odpowiedzialne za około jedną trzecią emisji cząstek stałych. „Z punktu widzenia zdrowia ma to ogromny wpływ” – powiedział Musk.
Ciężarówka może pochwalić się imponującą technologią, która wykracza poza samo zasilanie akumulatorowe. Naczepa jest wyposażona w 1-megawatową ładowarkę prądu stałego wykorzystującą technologię chłodzenia zanurzeniowego.
Partnerem portalu comparic.pl jest broker EXANTE oferujący dostęp DMA (Direct Market Access) do 50 światowych giełd akcji i ETF na jednym wielowalutowym rachunku.
Autor poleca również:
- Bitcoin spadnie poniżej 20 tys. USD?
- Rafał Zaorski stawia 70 mln PLN na wzrost Bitcoina (BTC)
- Krach na rynku kryptowalut przyniesie korzyści Bitcoinowi, uważa Michael Saylor
Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: amica giełda | celon akcje kupno | notowania nasdaq | kryptowaluty ranking | kurs euro notowania | cd projekt akcje kupno | lotos akcje | polenergia giełda |