
Tesla Motors nie chce sprzedawać tylko i wyłącznie elektrycznych samochodów. Przedsiębiorstwo ma zamiar spopularyzować swoje baterie tak, aby trafiły do każdego przydomowego garażu. Nie chodzi jednak o zapewnienie dodatkowych akumulatorów do pojazdów Tesli, a zasilanie całych mieszkań.
Prezes Tesli, Elon Musk, w zeszłym miesiącu wspominał o „nowej linii produktowej”, natomiast w lutym o planach produkcji baterii dla domów i przedsiębiorstw. SolarCity należące do producenta elektrycznych samochodów zaprezentowało usługę łączącą ze sobą pojemne akumulatory z energią słoneczną.
Tesla jako dostawca baterii
Elon Musk może zostać dostawcą baterii do SolarCity, ale również innych przedsiębiorstw oferujących panele słoneczne. SunEdison to kolejne duże przedsiębiorstwo na amerykańskim rynku, a już kilka kolejnych czeka na przejęcie części klientów dzięki przyszłym fuzjom.
W odróżnieniu od energii dopływającej do domów z dużych elektrowni, nowa technologia zaproponowana przez SolarCity ma wykorzystywać odnawialne źródła energii znajdujące się w pobliżu danej lokalizacji.
„Gigafactory” będzie tworzyć nie tylko baterie samochodowe?
[pullquote]Tesla – popularność samochodów rośnie w zaskakującym tempie[/pullquote]Tesla zajmująca się produkcją baterii i akumulatorów do swoich samochodów elektronicznych przy współpracy z Panasoniciem rozpoczęła właśnie projekt budowy fabryki o wartości 5 miliardów dolarów. Nowy obiekt ma wytwarzać baterie zdecydowanie tańsze dla końcowego konsumenta. Model 3 – pojazd, który przedsiębiorstwo chce wprowadzać na masowy rynek w przeciągu następnych trzech lat – miałby korzystać właśnie z tych bardziej ekonomicznych baterii.
Decyzja Tesli związana z wejściem w rynek zasilania mieszkań spodobała się inwestorom z Wall Street, którzy twierdzą, że projekt może być sporym hitem rynkowym.
INWESTUJ W AKCJE TESLI I INNYCH AMERYKAŃSKICH SPÓŁEK DZIĘKI TOPOPTION – SPRAWDŹ TERAZ