Jak sztuczna inteligencja wspiera e-commerce?
Badania jasno wykazują, że z każdym rokiem coraz więcej osób bardziej lub mniej regularnie robi zakupy za pośrednictwem Internetu. Duża konkurencja sprawiła, że sklepy zaczęły walczyć o klientów oferując coraz wyższy poziom obsługi. Do największych minusów e-shoppingu zaliczają się brak możliwości obejrzenia produktu i skorzystania ze wsparcia obsługi oraz konieczność oczekiwania na dostawę. Internetowi sprzedawcy starają się jednak w jak największym stopniu zminimalizować te niedogodności.
E-konsumenci są już przyzwyczajeni do szybkich odpowiedzi na zapytania, a także jeszcze szybszych realizacji zamówień. Aby spełnić standardy narzucone przez rynek, sprzedawcy muszą zatrudniać dodatkowe ręce do pracy do działu Obsługi Klienta oraz magazynu. Nie każdy jest jednak w stanie utrzymać tylu pracowników – wiąże się to z dużymi wydatkami, a nie musi gwarantować sukcesu. Każde potknięcie może jednak rzutować na opinię sklepu, co ma ogromne znaczenie w Sieci, ponieważ większość użytkowników przed złożeniem zamówienia sprawdza najpierw opinie.
Rozwiązaniem tego problemu okazuje się być sztuczna inteligencja. Doskonale wspiera już obsługę magazynu, nie tylko poprzez zaawansowane systemy, ale nawet już samojezdne roboty AGV transportujące towary i paczki. AI jako jeden z filarów Czwartej Rewolucji Przemysłowej powoli wkracza we wszystkie obszary naszego życia. Znajduje zastosowanie w wielu branżach, w tym także i w e-commerce. Powszechnie stosowane są specjalne algorytmy, m.in., polecające produkty na stronach czy automatycznie wysyłające maile do klientów. Coraz częściej można też spotkać się z chatbotami, które odpowiadają na podstawowe pytania i w razie potrzeby przekierowują do konsultanta.
Dlaczego warto wdrażać rozwiązania z zakresu AI w sklepie internetowym?
Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mają za zadanie usprawnić wykonywanie określonych zadań, a nawet zupełnie wyręczać w nich człowieka. Szybki rozwój technologii sprawia, że algorytmy są w stanie błyskawicznie się uczyć i w wielu przypadkach stają się niemalże samodzielne. Obecnie mamy z nimi do czynienia na co dzień, dlatego można się spodziewać, że ekspansja ich zastosowania jest nieunikniona. Tym bardziej, że boty potrafią coraz lepiej komunikować się z ludźmi.
Każdy przedsiębiorca z branży e-commerce, który chce utrzymać swoją pozycję na rynku (albo ją poprawić), powinien być na bieżąco z rozwiązaniami AI. Jedną z największych grup konsumentów kupujących on-line są osoby w wieku 25-49. Młodsze pokolenia często składają zamówienia za pomocą smartfonów, a także preferują komunikację z obsługą sklepu za pośrednictwem czatu. Nawet jeśli zatrudni się dodatkowe osoby do działu Obsługi Klienta i tak musiałyby porozumiewać się z użytkownikami w ten sposób. Przy tym nie są w stanie pracować 24/h i w Święta, a także nie zawsze dadzą radę błyskawicznie podać odpowiedź.
Chatbot zwiększa skuteczność i szybkość działania biznesu. Nie trzeba go zatrudniać i jest tańszy w utrzymaniu niż pracownicy. Nie męczy się, jest dostępny non stop. Dzięki niemu można odciążyć obsługę, by w tym czasie zajęła się ważniejszymi sprawami. Póki co większość dostępnych rozwiązań oferowała jednak tylko proste modele komunikacji i w razie potrzeby przekierowywała do konsultantów. AI jest jednak w stanie się uczyć i technologia ta jest cały czas rozwijana.
Jakie narzędzia dla branży e-commerce najlepiej się sprawdzają?
Nowinką na rynku jest inteligentny chatbot nowej generacji, który jest czymś znacznie więcej niż prostym robotem odpowiadającym za pomocą gotowych, blokowych odpowiedzi. Polski system issueCheck pełni rolę wirtualnego asystenta, odpowiadając na problemy rozwijającego się rynku. Prowadzi bardziej zaawansowane konwersacje, wyjaśnia wątpliwości, doradza i poleca produkty. Jest w stanie z powodzeniem zastąpić człowieka. Wdrażając w swoim sklepie takie rozwiązanie można podnieść jakość obsługi, zwiększyć wydajność pracowników oraz poprawić wizerunek marki. E-commerce jest jedną z najnowocześniejszych branż, dlatego koniecznie powinna korzystać z takich innowacji.
Więcej informacji o systemie issueCheck znajdziesz na stronie: https://issuecheck.pl/.
Źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html [dostęp: 1.12.2022, 16:15].
Artykuł na zlecenie partnera
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Obserwuj nas >> |