Naga Markets



Sunday Energy S.A., wiodący dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, zakłada przeprowadzenie do końca 2020 roku emisji akcji na platformie Crowdconnect.pl. Spółka planuje pozyskać do 4 mln zł, dedykowanych wzrostowi skali sprzedaży paneli i inwerterów oraz rozwojowi nowych usług dla branży, takich jak zarządzanie komponentami PV na rynku wtórnym i budowa narzędzi poprawiających współpracę między instalatorami i klientami detalicznymi.

Sunday Energy S.A. planuje przeprowadzić do końca 2020 roku emisji akcji na platformie Crowdconnect.pl

Atrakcyjny model biznesowy, współpraca ze światowymi producentami urządzeń (m.in. chińskim producentem DAH Solar i japońską firmą Leapton Solar), rosnący rynek wspierany wymaganiami UE, czy ekspozycja na sektor e-commerce to wybrane czynniki budujące potencjał komercyjny Sunday Energy. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w procesie oferowania akcji będzie Dom Maklerski INC S.A.

Te artykuły również Cię zainteresują

Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym i uzupełniającym, związanym z dodatkowymi usługami i produktami dot. OZE, tj. pompy ciepła, magazyny energii itd.

W pierwszym obszarze kluczową częścią biznesu jest import i sprzedaż paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów rynku PV (m.in. inwertery, falowniki). Spółka zajmuje się także developmentem farm (aktualnie trwają prace nad projektami o mocy 10 MW, w przygotowaniu inwestycje rzędu 100 MW) oraz rozwija nowe kierunki biznesowe, dotychczas niewystępujące powszechnie na polskim rynku.

– Sunday Energy jest certyfikowanym importerem i bezpośrednim przedstawicielem światowych producentów paneli i urządzeń z rynku PV, współpracującym z klientami hurtowymi oraz detalicznymi poprzez sklep e-commerce. Rozwijamy także projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych, lecz wobec koncentracji branży na sprzedaży i montażu urządzeń, chcemy pójść krok dalej i w przyszłości zaoferować klientom dodatkowe usługi. Intensyfikacja biznesu i wzrost popytu na produkty z oferty spółki, skłoniły nas do decyzji o przeprowadzeniu jeszcze w tym roku kampanii crowdfundingu udziałowego, z której środki przyspieszą rozwój skali biznesu. W połowie 2021 roku planujemy debiut na rynku NewConnect.

To naturalny a zarazem kolejny etap rozwoju, który pozwoli wzmocnić rozpoznawalność, wiarygodność, a jednocześnie umożliwi uzyskanie wyceny wartości spółki i jej perspektyw – mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.

W obszarze handlu hurtowego firma współpracuje z wykonawcami farm PV, hurtowniami elektrycznymi, dużymi firmami instalatorskimi, przedsiębiorstwami (np. pieczarkarnie) i sklepami internetowymi. Handel detaliczny Sunday Energy prowadzi poprzez własny sklep e-commerce (https://sundayenergy.pl/panele-fotowoltaiczne/ i kieruje ofertę do osób prywatnych, odbiorców końcowych i małych instalatorów.

– W naszej ocenie uczestnicy rynku fotowoltaicznego w kolejnych latach będą potrzebować szeregu usług dodatkowych, dotychczas mało popularnych. Firmy, będące w stanie oferować klientom dodatkową wartość dodaną, mogą w przyszłości pozytywnie wyróżniać się w gronie podmiotów oferujących wyłącznie sprzedaż lub montaż paneli. W Sunday Energy chcemy rozwijać dwa główne kierunki usług. Pierwszym jest budowa szeregu funkcjonalności mających na celu lepszą komunikację, zarządzanie ofertami i usługami pomiędzy instalatorami a klientem końcowym. Druga część obszaru new business to usługi wsparcia dla organów prawnych i firm leasingowanych, finansujących inwestycje w OZE – uzupełnia Michał Sochacki.

Informacje rynkowe wskazują na skokowe wzrosty zainteresowania instalacjami fotowoltaicznymi w Polsce. Według danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych, 1 października 2020 roku moc zainstalowana wynosiła 2,68 GW (+166,3 proc. r/r i +6,1 proc. m/m). Dane dotyczą wszystkich instalacji zgłaszanych do firm dystrybucyjnych, zarówno przez klientów detalicznych, jak i hurtowych/instytucjonalnych. Z kolei według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego 7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa, dotychczas dysponująca mniejszą skalą wobec inwestycji prosumenckich. Głównym klientem Sunday Energy będą inwestorzy hurtowi.

Prezes dodaje, iż wraz z dynamicznym rozwojem branży, naturalnym zjawiskiem może być wzrost skali trudności w finansowaniu inwestycji, w tym poprzez leasingi i kredyty. Wyzwaniem dla podmiotów odzyskujących urządzenia PV będzie ich dalsze przeznaczenie. Sunday Energy zakłada zaoferowanie takim klientom pełnej usługi w postaci demontażu, testów, serwisowania i magazynowania urządzeń, a finalnie pośrednictwo w ich sprzedaży do nowych klientów.

– W perspektywie krótko- i średnioterminowej naszym corowym obszarem biznesu pozostanie import i sprzedaż paneli (z segmentu premium jak i popularnego) oraz niezbędnych urządzeń (inwerterów, zabezpieczeń itd.). Tu przewagą Sunday Energy na rynku jest doświadczenie importerskie wyniesione z innych branż oraz kompleksowość oferty, poparta współpracą z czołowymi światowymi producentami, jak DAH Solar, Just Solar czy Leapton. Klient zainteresowany instalacją fotowoltaiczną uzyska w naszej firmie kluczowe składowe swojej inwestycji oraz wsparcie w zakresie podjęcia współpracy z firmami instalacyjno-doradczymi – podsumowuje Prezes.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułKurs euro do złotego (EUR/PLN) po 4,5742 zł we wtorek 27 października
Następny artykułAsseco BS miało 15,75 mln zł zysku netto, 19,35 mln zł zysku EBIT w III kw. 2020
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here