Naga Markets



Spotify poniżej oczekiwań analityków. Akcje spadają o 6% przed otwarciemWciąż zwiększona ostrożność konsumentów sprawiła, że Spotify nie udało się wypracować przychodu, którego spodziewali się analitycy. Serwisowi nie pomógł utrzymujący się zwiększony popyt na zdalną rozrywkę, a w raporcie podkreślono, że wyniki firmy w ostatnim kwartale roku mogą być trudne do przewidzenia.

  • Przychód Spotify ze sprzedaży abonamentów wyniósł 1,79 miliona euro.
  • Liczba użytkowników serwisu wzrosła do 320 milionów.
  • Firma inwestuje w rozwój usług skierowanych do słuchaczy podcastów.

Spotify podnosi ceny

W czwartek największy serwis streamingowy poinformował, że jego przychód pochodzący z płatnych subskrypcji wyniósł w trzecim kwartale 2020 roku 1,79 miliarda euro, co oznacza 15% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Wynik ten jest jednak gorszy od przewidywań analityków, którzy spodziewali się, że Spotify zarobi 1,83 miliarda euro.

Zobacz również: Od dekad zarabia 30% rocznie. Teraz wieszczy załamanie Wall Street i rynku akcji

Według raportu kwartalnego, firma musiała się zmierzyć ze spadającym przychodem przypadającym na jednego użytkownika premium. W okresie od lipca do września było to 4,19 euro, czyli o 10% mniej rok do roku. W odpowiedzi zdecydowano się na podniesienie ceny planów skierowanych do rodzin w siedmiu krajach: Australii, Belgii, Szwajcarii, Boliwii, Peru, Ekwadorze i Kolumbii.

Szybki przyrost liczby użytkowników 

Spotify udało się natomiast przekroczyć oczekiwania ekspertów w kwestii ilości aktywnych użytkowników, których liczba wzrosła o 29% rdr do 320 milionów. W tej grupie 45% stanowią użytkownicy, którzy wykupili subskrypcję, a ich liczba zwiększyła się o 27%.

W tym kwartale wzbogaciliśmy naszą funkcję wyszukiwania słów o długo oczekiwaną funkcję Lyrics Search. Dodaliśmy również mieszane formaty multimedialne, jak np. uruchomienie playlisty Daily Sports, która łączy komentarze sportowe i osobowości obok spersonalizowanych rekomendacji muzycznych.

Dodatkowo, odświeżyliśmy nasze listy przebojów podcastów, które są dostępne na żywo w 26 krajach i dają użytkownikom możliwość sprawdzenia, jakie podcasty są modne. Rozszerzyliśmy również przygotowaną przez nas listę odtwarzania “Your Daily Drive” na użytkowników w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Co więcej, ogłosiliśmy, że słuchacze podcastów mogą jeszcze mocniej połączyć się z gospodarzami za pośrednictwem podcastów wideo, co pozwoli im na uzyskanie bardziej znaczących wrażeń. – czytamy w komunikacie spółki.

Wykres przedstawiający zmianę ceny akcji Spotify w ciągu ostatnich 10 dni, źródło: stooq.pl

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here