Naga Markets



CEO Ripple, Brad Garlinghouse
CEO Ripple, Brad Garlinghouse

Fałszywe airdropy oraz oszuści podszywający się pod znane postacie świata kryptowalutowego w mediach społecznościowych organizujące nieprawdziwe kampanie „giveaway” wykradli co najmniej 8,5 mln XRP od użytkowników sieci Ripple, wynika z informacji udostępnionych przez agregator danych xrplorer.

  • Posiadacze XRP wypłacili 6 mln tokenów w 2019 roku i przesłali je na adresy oszustów. W Samym 2020 r. wartość ta wynosiła niemal 3 mln tokenów
  • Fałszywe airdropy oraz kampanie giveaway są problem wielu popularnych kryptowalut, w tym sieci Ethereum oraz Monero
  • Oszuści obiecują darmowe kryptowaluty w zamian za przesłanie im określonej ilości tokenów znajdujących się na portfelu użytkownika, po czym znikają ze środkami

Oszuści wykorzystują niewiedzę i naiwność posiadaczy XRP

XRP Forensics został zainicjowany początkowo jako inicjatywa wspólnotowa mająca na celu pomoc w zapobieganiu i zwalczaniu nieuczciwej działalności w księdze XRP. Wysiłki te są obecnie kontynuowane w ramach xrplorer, wynika z informacji znajdujących się na stronie projektu, który obecnie znajduje się w wersji beta.

Te artykuły również Cię zainteresują




Chcesz chronić swoich użytkowników przed oszustwami? W 2019 roku więcej niż 6 milionów XRP zostało wypłaconych bezpośrednio z giełd na adresy giveaway scamów. W tym roku wartość ta sięga niemal 3 milionów. Możesz ostrzegać użytkowników kiedy wypłacają środki – komentował na Twiterze xrplorer.

Prezes Ripple pozwał serwis YouTube z powodu fałszywych kampanii promujących XRP

Problem z fałszywym rozdawnictwem w sieci XRP oraz powszechną działalnością oszustów jest na tyle szeroki, że prezes Ripple, Brad Garlinghouse, zdecydował się pozwać serwis YouTube za niezablokowanie treści, w której rzekomo namawiał ludzi do skorzystania z darmowych tokenów (aż 50 mln XRP). Zanim serwis zareagował, materiał obejrzało 14 tysięcy osób, a kanał na którym był wyświetlany posiadał 342 tysiące subskrybentów.

 YouTube i inne duże platformy technologiczne i media społecznościowe muszą ponosić odpowiedzialność za niewystarczające wdrożenie procesów umożliwiających zwalczanie tych oszustw – uważa Ripple.

Twórcy tokenów XRP uważają, że brak rozwiązania przez YouTube problemu „wszechobecnych i szkodliwych oszustw” zaszkodziło reputacji zarówno Ripple, jak i Garlinghouse’a.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

Poprzedni artykułWyciekły dane nt. leku przeciw Covid-19! Nie napawają optymizmem
Następny artykułNotowania gazu ziemnego w USA – negatywne ceny przeszłością, szansa na lepsze nastroje
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here