Naga Markets



OneMarketDataFirma analityczna i hurtownia danych OneMarketData, przeprowadziła badania bazujące na ankietach, których wyniki opublikowane zostały na początku tego tygodnia. Miały one na celu pokazać, w jak dużym stopniu firmy tradingowe oraz inwestycyjne korzystają z potencjału mediów społecznościowych.

Handel społecznościowy i system Alpha Capture

Uczestnicy rynku, zarówno sprzedawcy jak i konsumenci, wraz z ekspertami finansowymi z świata akademickiego, udzielali odpowiedzi na wcześniej przygotowane pytania, dotyczące ich obecnego i planowanego wykorzystania mediów społecznościowych w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i handlowych.

OneMarketData prowadziło już podobne badania na początku tego roku, dotyczyły one jednak ogólnikowo korzystania z social media. Przeprowadzone obecnie ankiety po raz pierwszy pozwolą spojrzeć na to jak kształtuje się handel społecznościowy w dzisiejszym świecie i jak duży wpływ internet ma na rynki finansowe. Wystarczy, że przypomnimy sobie głośną akcję z 23 kwietnia, popularnie okrzykniętą Hash Crash’em – hakerzy udostępnili wtedy na Twitterze serię mylących informacji, chcąc wpłynąć na rynki, co w efekcie spowodowało wyraźny spadek na poszczególnych z nich.

W tym konkretnym badaniu, ponad połowa ankietowanych uczestników rynku stwierdziła, że media społecznościowe dają możliwość pozyskiwania informacji i danych dokładnie tak samo jak w przypadku systemu Alpha Capture.

Jest to zautomatyzowany zestaw procesów, wykorzystywany przede wszystkim przez banki oraz inne firmy handlowe, który pozwala na przedstawianie pomysłowych tradingowych klientom w formie elektronicznej. Alpha Capture to określenie branżowe, które odnosi się do przewidzianego zastosowania takowych systemów, pozwalających inwestorom na zdobycie pewnego i łatwego zysku. Poszczególne formy handlu społecznościowego, niezaprzeczalnie zaliczają się do tej kategorii.

Potencjalny wzrost

Patrząc trochę z innej perspektywy – podczas, gdy tylko 18% respondentów potwierdziło, że korzysta z mediów społecznościowych codziennie, kolejne 35% potwierdziło, że prowadzą obecnie badania jak wdrożyć social media do swoich strategii tradingowych oraz inwestycyjnych.

Przedsiębiorstwa kapitałowe zostały uznane za najczęstszych beneficjentów korzystania z danych generowaych przez media społecznościowe – stwierdziło tak aż 53% respodentów. Ponad 30% ankietowanych udzieliło podobnej odpowiedzi w przypadku traderów opcjami i transakcjami terminowymi. Według biorących udział w badaniu, stałe dochody (43% respodentów) i instrumenty Forex (29% respondnentów), to klasy aktywów, w przypadku których przedsiębiorcy najrzadziej korzystają z mediów społecznościowych.

Podczas gdy 75% ankietowanych uważa, że social media mogą stanowić wartość dodaną zarówno w przypadku trendów historycznych oraz analiz w czasie rzeczywistym, 46% respondentów uznało, że ich firmy nie widzą sensu w inwestowaniu lub wykorzystywaniu mediów społecznościowych w swojej działalności – przynajmniej do końca tego roku. Największą przeszkodą do szerszego zaadoptowania przez branżę social media, jest potencjalna szansa występowania fałszywych sygnałów – uznało tak 62% badanych.

Louis Lovas, solution director w OneMarketData stwierdził:

“Jesteśmy świadkami poważnej zmiany w sposobie postrzegania mediów społecznościowych przez uczestników rynku finansowego. Chociaż branża cały czas pozostaje mocno sceptyczna w zakresie wiarygodności social media, jeżeli chodzi o generowanie wartościowych danych, to zainteresowanie medium dynamicznie wzrasta, zarówno ze strony traderów, jak i organów prawnych.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania oraz uznania dla danych pochodzących z mediów społecznościowych, zapotrzebowanie na profesjonalne rozwiązania, które pozwolą na wykorzystanie optymalnej mocy medium przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyk również wzrośnie. Kiedy dochodzimy do tego punktu, to chciałbym podzielić się swoją własną opinią. Moim zdaniem, media społecznościowe zmienią sposób w jaki dzisiaj podejmuje się decyzje tradingowe i inwestycyjne, wpływając również na zmianę zachowań uczestników rynku.”

Szczególnie ciekawe jest to, że przy tak dużej ilości powszechnych i znanych serwisów społecznościowych oraz platform tradingowych w czasie obecnym, wyraźnie widać jak szybko Internet stał się akceptowalnym sposobem podejmowania decyzji handlowych, cały czas nie przyciągając jednak uwagi organów odpowiedzialnych za regulacje prawne w różnych częściach świata.

Jeżeli handel społecznościowy, tak jak wskazano w powyższym artykule, będzie zwiększał poziom swojego użycia w przyszłości, wtedy prędzej czy później będzie musiał być uznany jako forma doradztwa finansowego. W szczególności, jeżeli dane dostarczane są przez innych traderów i oferowane na platformie transakcyjnej innym handlowcom w celu ich skopiowania.

Za forexmagnates.com



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here