Naga Markets




Artur Roguski w rozmowie z Cezarym Andrzejczykiem na antenie Comparic24.tv
Artur Roguski w rozmowie z Cezarym Andrzejczykiem na antenie Comparic24.tv

Media społecznościowe, to nie tylko możliwość założenia własnego profilu na znanej platformie czy szybka komunikacja ze znajomymi. Jest to przede wszystkim kanał, który zapewnia ogromne możliwości promowania marki osobistej. Dodatkowo social media są świetnym narzędziem marketingu wielu firm. Oczywiście pod warunkiem, jeżeli wiemy jak robić.


O tym, w jaki sposób wykorzystywane są media społecznościowe przez różne podmioty w celach marketingowych, opowiada Artur Roguski – ekspert do spraw social media, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego, a także założyciel bloga whysosocial.pl.

Od prostych reklam po wielkie kampanie

Social media to dość złożone środowisko, które stale się rozwija. Na początku służyło wyłącznie do komunikacji ze znajomymi i dzielenia się z nimi różnymi treściami, jednak z czasem wyewoluowało w bardzo sprawne narzędzie biznesowe. Obecnie media społecznościowe wykorzystywane są jako główny kanał komunikacyjny znanych marek czy mniejszych, lokalnych biznesów z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Przeglądając takie platformy jak np. Facebook czy należący do firmy Marka Zuckerberga Instagram, napotkamy multum reklam w różnych formach.

Spośród wszystkich mediów społecznościowych, to właśnie Facebook ma największą liczbę użytkowników. Gigant social media przejął w 2012 roku platformę do dzielenia się zdjęciami Instagram, a dwa lata później, za astronomiczną kwotę 19 mld dolarów zakupił popularny komunikator WhatsApp. Aplikacje te tworzą pewnego rodzaju ekosystem, dzięki czemu Facebook stał się hegemonem social media. Ponadto, aplikacje te są stale rozwijane co przyczynia się do sukcesywnego zwiększania liczby ich użytkowników.

Facebook oraz Instagram dają wiele możliwości promocji dla przedsiębiorstw, a panele reklamowe dostępne na obu portalach są stale rozwijane. Wykorzystując je,  firma reklamuje się nie tylko na samym Facebooku, czy Instagramie, ale również na Messengerze (natywnym komunikatorze Facebooka) czy Audience Network – sieci reklamowej Facebooka.

Facebook postanowił pójść dalej i zainwestować w e-commerce. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskują dostęp do wielu nowatorskich narzędzi marketingowych, takich jak możliwość dodawania przypinek przekierowujących do strony sklepu, czy możliwość tagowania produktów. Szacuje się, że na świecie za pośrednictwem e-commerce wydaje się okrągły milion dolarów na minutę. Pokazuje to, jak ogromny potencjał tkwi w tym narzędziu.

Jakość treści kluczem do dobrej reklamy

Jakość treści, zarówno w content marketingu, jak i w kampaniach prowadzonych na kanałach social media pełni kluczową rolę. Co zrobić, aby zaistnieć w kanałach społecznościowych, wyprzedzając przy tym konkurencję?

Po pierwsze, należy określić, a następnie bardzo dobrze poznać grupę docelową swojej firmy. Po drugie, zamiast skupiać się na produkcji kilkunastu materiałów promocyjnych, należałoby przygotować jeden, ale skierowany do konkretnej grupy odbiorców. Taki „złoty strzał”, który „trafia” w klienta prowadzi do wygenerowania sprzedaży – stwierdza Roguski w studiu Comparic24.tv.

Gość Cezarego Andrzejczyka zauważa również, że jednym z trendów, które można obecnie śledzić na polskim rynku reklamy i mediów społecznościowych, to materiały skierowane do grupy odbiorców powyżej 30 roku życia (tzw. 30+). Są to osoby aktywne zawodowo, często z własnymi rodzinami, które tworzą grupę potencjalnych klientów dla szerokiego wachlarzu produktów i usług.

Influencer marketing – mocny filar marketingu w social media

Zwykła reklama produktu nie zawsze przynosi oczekiwany rezultat. Taki przekaz często jest odbierany bezosobowo, co sprawia że produkt staje się kolejnym pustym logotypem z jakim nader często spotykamy się na ulicach polskich miast. Aby tego uniknąć, coraz więcej marek zaczęło wykorzystywać znane twarze do reklamowania swoich produktów. Nie dziwi już fakt promocji nowej odżywki do włosów przez znaną modelkę czy to, że młoda aktorka poleca konkretne usługi skierowane do dwudziestokilkulatków. Ideą takiego przekazu jest nadanie „twarzy” promowanym markom. Tak właśnie działa influencer marketing.

Jednak influencer nie musi być osobą powszechnie znaną. Może być to osoba, która produkuje dobrą treść, gromadząc wokół siebie liczne grono odbiorców. Rekomendacje influencerów są przez członków ich grupy odbiorców uznawane za bardziej wiarygodne, a to otwiera drogę do współpracy marketingowej pomiędzy markami, których grupa docelowa pokrywa się z grupą odbiorców danego influencera.

Statystyki pokazują jednak, że jeden na czterech influencerów odrzuca ponad połowę otrzymywanych propozycji. Wynika to z faktu, że dbają oni o swoje grupy odbiorców, którzy rzeczywiście tworzą ich kapitał – wyjaśnia Roguski.

Biznes Focus – Artur Roguski from Comparic24.tv on Vimeo.

Comparic24.TV to telewizja internetowa prowadzona przez redaktorów portalu Comparic.pl Z warszawskiego studia nadajemy codziennie, przygotowując inwestorów detalicznych do kolejnej sesji już od 08:00. Dołącz do naszej społeczności już teraz i śledź transmisje na żywo między innymi na Facebooku! Subskrybuj również kanał YouTube, aby zapoznać się z najciekawszymi materiałami!



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here