Naga Markets



Snap wini Apple za słabe wyniki. Zmiana śledzenia reklam wpływa na spółkęSpółka Snap Inc. poinformowała w czwartek, że jej przychody skoczyły o 57% rok do roku, osiągając 1,07 mld USD w trzecim kwartale roku fiskalnego 2021. Jednak spółka nie jest do końca ukontentowana wynikiem, który z szacunków przed kilkoma miesiącami miał być znacznie wyższy. Snap Inc. obwinia za to spółkę Apple, która odpowiedzialna miała być za zmianę typu śledzenia reklam, które bezpośrednio wpływają na zyski spółki.

  • Spółka Snap Inc. podaje dobre wyniki kwartalne w czwartek
  • W raporcie jednak wskazuje, że te z szacunków miały być lepsze
  • Zmiana algorytmu śledzenia reklam w iOS wpływa jednak na finalny wynik
  • Spółka nie spodziewała się tak mocnego wpływu tych zmian na wyniki
  • Partnerem artykułu jest Interactive Brokers, sprawdź ofertę już teraz

Snap Inc. traci na zmianach wprowadzonych przez Apple

Zdecydowanie spółka Snap Inc. ma kilka powodów do zadowolenia w tym kwartale. Przekroczyła ona 1 miliard dolarów przychodów po raz pierwszy w historii a wraz z tym pozyskała wynik 13 milionów użytkowników przy dziennym korzystaniu z aplikacji rywalizując z takimi aplikacjami jak jej największy rywal TikTok.



Z wczorajszego raportu wynika jednak, iż strata operacyjna wzrosła o 8% w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku do 181 milionów dolarów w trzecim trymestrze roku 2021, podczas gdy strata netto spadła o 64% do 72 milionów dolarów. Rozwodniona strata netto na akcję przypadająca na zwykłych akcjonariuszy wyniosła 0,05 USD w okresie trzech miesięcy, który zakończył się 30 września 2021 r., po tym jak rok temu wyniosła 0,14 USD. Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) wzrosła w trzecim kwartale o 23 proc. w ujęciu rocznym do 306 mln.

wykres Kurs akcji Snap. Inc H1 22.10.2021
Kurs akcji Snap. Inc H1 22.10.2021

Przenieś swój trading na kolejny poziom razem z brokerem Interactive Brokers. Skorzystaj z oferty inwestowania w kontrakty futures:

CHCĘ INWESTOWAĆ Z INTERACTIVE BROKERS

W mediach zagrzmiało jednak m.in po wypowiedzi CEO spółki, Evana Spiegela, który napisał: “obecnie działamy w skali niezbędnej do pokonywania istotnych przeciwności, w tym zmian na platformie iOS, które wpływają bezpośrednio na sposób, w jaki reklama jest kierowana, mierzona i optymalizowana, a także globalnych problemów z łańcuchem dostaw i niedoborów siły roboczej wpływających na naszych partnerów.

W ten sposób firma przyznała, że nie osiągnęła swojego zamierzonego przed kilkoma miesiącami celu przychodów, w dużej mierze z powodu zmian typu śledzenia reklam przez spółkę Apple. “Zmagaliśmy się ze zmianami w branży, w jaki sposób reklama jest ukierunkowana, zoptymalizowana i mierzona na iOS, która stworzyła bardziej znaczący wpływ na naszą działalność, niż się spodziewaliśmy” dodał Jeremi Gorman, dyrektor biznesowy Snap.

Autor poleca również:

Sponsorem publikacji jest Interactive Brokers CE. Spółka Interactive Brokers Central Europe Zrt. (IBCE) jest regulowana przez MNB. IBCE nie ponosi odpowiedzialności za treść tego artykułu. Inwestowanie wiąże się z ryzykiem utraty Twojego kapitału. Niektóre produkty finansowe nie są odpowiednie dla wszystkich inwestorów. Klienci powinni zapoznać się z odpowiednimi ostrzeżeniami o ryzyku przed inwestowaniem.



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here