Naga Markets


Slack_RGBSlack, firma z San Francisco, w poprzednim tygodniu sprzedała swoje udziały w bezpośredniej aukcji, potencjalnie wprowadzając nową erę sprzedaży na giełdzie. Slack to usługa przesyłania wiadomości w miejscu pracy. Firma stała się najmłodszą z branży technologii, która sprzedała swoje akcje w ofercie publicznej, rosnąc o 50% więcej niż oczekiwano w debiucie.


Slack popularny, lecz czy podoła konkurencji?

Akcje spółki z San Francisco otwarły w czwartek handel na poziomie 38,50 USD za akcję – znacznie powyżej ceny orientacyjnej 26 USD – i zamknęły sesję na poziomie 38,62 USD, wyceniając spółkę na ponad 24 mld USD. Tym samym współzałożyciela Stewarta Butterfielda stał się miliarderem, a spółka potencjalnie wprowadziła nową erę sprzedaży na giełdzie.

Slack
xStation XTB

Slack sprzedał swoje udziały w bezpośredniej sprzedaży – unikając tradycyjnej początkowej oferty publicznej. Lista bezpośrednia nie wymaga kosztownych subemitentów, którzy wykonują wstępne prace sprzedażowe i ustalają cenę początkową, a zamiast tego przenosi akcje spółki bezpośrednio na rynek. Chociaż metoda oszczędza na opłatach bankowych, może również prowadzić do większej zmienności ceny akcji. Tylko jedna inna duża firma, usługa strumieniowego przesyłania muzyki Spotify, skorzystała do tej pory z tej nowoczesnej metody IPO. Nowa forma sprzedaży akcji jest postrzegana jako sukces, a jeśli sprzedaż Slacka również pójdzie dobrze, niewątpliwie zachęci to innych do pójścia w ich ślady.

Slack rozpoczął życie jako aplikacja do przesyłania wiadomości w grze stworzonej przez Butterfielda i jego współpracowników. Po czasie Butterfield zauważył potencjał w samej aplikacji do przesyłania wiadomości. Odrodzona firma jako Slack przyciągnęła uwagę czołowych inwestorów z Doliny Krzemowej pozyskując 1,4 mld USD, w tym Andreessena Horowitza, wczesnego inwestora Facebooka, Twittera, Lyfta i innych.

Podobnie jak większość podobnych firm Slack w ubiegłym roku odnotował stratę aż 138,9 mln USD i według firmy straty będą „znacząco rosły” w ciągu najbliższych kilku lat. Przychody również rosną szybko do 400 mln USD ze 100 mln USD trzy lata temu, ale wzrost ten jest coraz wolniejszy, ponieważ firma dostrzega coraz większe i konkurencyjne usługi od Microsoft i Google, które w przyszłości mogą wchodzić w jej działalność.

Chociaż z powodzeniem firma przeszła z aplikacji do przesyłania wiadomości w grach wideo do firmy o wartości 15,7 miliarda dolarów w ciągu zaledwie sześciu lat, firma nie sprostała jeszcze swoim ambicjom zastąpienia wiadomości e-mail. Wraz z wprowadzeniem Microsoft Teams w zeszłym roku, firma Slack może wkrótce odkryć, że brakuje im infrastruktury i wiedzy, aby nadążyć za innowacją i skalą giganta technologicznego – powiedział Tilak Doddapaneni, wiceprezes ds. technicznych w cyfrowej firmie konsultingowej Publicis Sapient.


Inwestuj w akcje na GPW z prowizją 0,2% min. 2,99 PLN oraz w akcje zagraniczne z prowizją 0,12% min. 4,99 USD/EUR. Sprawdź konto demo oraz konto rzeczywiste w XTB.


tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here