Naga Markets



Pandemia koronawirusa i jej następstwa gospodarcze uderzyły we wszystkie aspekty życia społecznego, w tym branżę edukacji, w której operuje polska firma Skriware zajmująca się m.in. wykorzystaniem technologii druku 3D. Jak wskazuje prezes spółki, w rozmowie z Comparic24, Karol Górnowicz krótkoterminowo był to bolesny cios dla firmy, ponieważ plany sprzedażowe musiały zostać znacząco zredukowane, czy też musiało dojść do zwolnień. Jednocześnie zauważyć można, że w długim terminie doprowadziło to do drastycznego przyśpieszenia procesu transformacji cyfrowej polskiego szkolnictwa, w czym firma upatruje swoje szanse.

  • Pandemia mocno uderza w wyniki Skriware – oczekiwania sprzedażowe za 2020 zostały zrewidowane prawie o połowę.
  • Długoterminowo spółka planuje się wybić na pandemii, ponieważ drastycznie przyśpieszyła ona cyfrową transformację szkolnictwa.
  • Obecnie tempo przyśpieszenia szacowane jest na 5 lat (względem świata bez pandemii).

Te artykuły również Cię zainteresują




Skriware wspiera nowoczesną edukacje

Skriware dostarcza (i na tym się skupiamy) kompleksowe laboratorium edukacyjnego dla szkoły, przede wszystkim szkoły podstawowej. W skład laboratorium wchodzi sprzęt (roboty, klocki edukacyjne oraz drukarka 3D), oprogramowanie do projektowania 3D, treści edukacyjne, materiały treningowe oraz sam proces wdrożenia, który jest prowadzony w szkole z nauczycielami więc to taki pełen system, którego trzonem jest baza wiedzy dla nauczycieli, która jest sprzedawana w formie subskrypcji. Użytkownikiem tego produktu są przede wszystkim nauczyciele, którzy dzięki Skriwar mogą realizować podstawę programową, równocześnie rozwijając swoje kompetencje cyfrowe, jak i metodologiczne. – tak działalność firmy Skriware przedstawił jej prezes, Karol Górnowicz.

To może Cię zainteresować: Czy Platige Image powtórzy sukces CD projektu? Komentuje Tomasz Piwoński

Poza samymi produktami firma dostarcza również dostęp do platformy, w której zajmują się scenariusze zajęć (wszystkie potencjalne elementy). Dostępne są tam również kursy jak przekazywać tę wiedzę oraz przede wszystkim, jaką metodologię zastosować, w jaki sposób zaangażować najmłodszych, aby nauka była najefektywniejsza i najciekawsza. Spółka zapewnia więc kompleksowy pakiet usług, od samego produktu aż po wszelkie niezbędne narzędzia, dodatki do skutecznego wykorzystania w praktyce.

Firma mocno uderzona przez pandemie

Krótkoterminowo pandemia jest dla spółki ogromnym wyznaniem. Jak wskazuje prezes spółki, w szczególności dotkliwy był brak możliwości uczestnictwa w branżowych targach czy też konferencjach. Również konieczność przestawienia pracy na formułę zdalną wiązała się z problemami. Warto bowiem pamiętam, że utrudnione stało się odwiedzanie szkół, które są głównym beneficjentem działalności firmy. Choć możliwe jest wykorzystanie części potencjału edukacyjnego również w trybie zdalnym, to niewątpliwie pełne korzyści są możliwe do uzyskania jedynie w trybie stacjonarnym. Krótkoterminowo pandemia uderzyła więc w spółkę, doprowadzając m.in. do rewizji planów sprzedażowych i wyniku na koniec roku.

– Natomiast w średnim i długim terminie, co my już obserwujemy, pandemia spowodowała przyśpieszenia transformacji cyfrowej w szkołach o jakieś 5 lat. To, co się wydarzyło w ciągu ostatnich 5 miesięcy, to de facto jest przyśpieszenie, porównywane przez zagraniczne fundusze, organizacje zrzeszające edutech, o 5 lat. To spowodowało 3 rzeczy. Najważniejsze – zniknęła mentalna, psychologiczna bariera u nauczycieli. Druga – pojawia się krytyczna infrastruktura w szkołach i pieniądze na nią (m.in. w ramach funduszy odbudowy). Na końcu widać większy nacisk na kształcenie. Nastąpił globalny audyt edukacyjny (ze strony rodziców) i więcej taki marazm nie może być tolerowany. – ocenia prezes spółki, Karol Górnowicz.

Przez 6 miesięcy firma de facto nie mogła prowadzić sprzedaży. Co prawda, wynik sprzedażowy jest minimalnie większy niż w roku ubiegłym, jednak jest to wynikiem przede wszystkim tego, że pod koniec roku udało się podbić sprzedaż wraz z wypuszczeniem nowej wersji produktu. Jeśli weźmiemy pod uwagę aspiracje, które zakłady blisko 2 krotny wzrost sprzedaży rok do roku to klarowne wydaje się konieczność obniżenia kosztów działalności, co doprowadziło m.in. do redukcji zatrudnienia w spółce.

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: bitcoin era | akcje spółek giełdowych | cena złotówki | kurs orlen | funt notowania |


Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here