Naga Markets



SFD SA przedstawia raport dotyczący wyników Spółki za 2 kwartał 2021 r.W okresie od 01.01.2021 do 30.06.2021 roku SFD S.A. zrealizowała przychody ze sprzedaży w wysokości 124.207.631,72 zł, co stanowi blisko 126 % przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku 2020, kiedy to wyniosły 98.394.411,74 zł. Przychody Spółki wzrosły w obydwu segmentach tj. ze sprzedaży przez kanały e-commerce oraz przez pozostałe kanały, w tym sklepy stacjonarne oraz dystrybutorów i sieci handlowe.

SFD SA przedstawia swoje wyniki finansowe

W pierwszych sześciu miesiącach roku udział sprzedaży przez kanały e-commerce wyniósł 67% w porównaniu do 74% w pierwszej połowie zeszłego roku. Wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2021 r wynikał z poszerzenia oferty produktów, w tym wielu marek własnych, dalszej aktywizacji sprzedaży w kanałach e-commerce oraz rozbudowie sieci sklepów stacjonarnych w formułach własnej oraz franczyzowej. Na początku maja Spółka rozpoczęła sprzedaż w Czechach poprzez własny sklep e-commerce realizując dostawy z magazynu w Opolu. Sprzedaż na tym rynku jest realizowana powyżej oczekiwań, ale wpływ obecności Spółki na nowym rynku będzie widoczny w wynikach w kolejnych kwartałach.



Komentarz Mateusza Pazdana, Prezesa Zarządu: „Jesteśmy skoncentrowani na zwiększaniu przychodów Spółki i pomimo rekordów notowanych w trudnym dla wielu branż 2020 roku, dzisiaj także odnosimy sukcesy. W pierwszej połowie roku nasza sprzedaż wzrosła o ponad 26% r/r, a w samym drugim kwartale o ponad 12% r/r. Co ważne, nasze przychody rosną zarówno w segmencie e-commerce, jak i w kanałach tradycyjnych. Rekordowy drugi kwartał zeszłego roku, gdzie prawie 80% przychodów pochodziło ze sprzedaży on-line i kiedy osiągnęliśmy rekordowe rentowności sprzedaży, wspominamy jako wielkie wyzwanie, któremu sprostaliśmy na czas i wiemy, że będziemy mogli mu sprostać w przyszłości. W tym roku pracujemy nad zwiększaniem wydajności kanałów własnych e-commerce oraz wchodzimy w nowe umowy z operatorami popularnych serwisów zakupowych, ale także zwiększamy sieć sklepów stacjonarnych oraz pracujemy nad obecnością w dużych sieciach handlowych. Dzięki temu nasze marki będą jeszcze bardziej rozpoznawalne zwiększając potencjał sprzedażowy Spółki”.

W drugim kwartale 2021 r. Spółka zrealizowała sprzedaż na poziomie 59 507 400,57 zł, tj. o 12,1% wyższą r/r. W okresie tym udział e-commerce w przychodach ze sprzedaży wyniósł 63%, co jest dużo niższym wynikiem w porównaniu do rekordowego 2 kwartału 2020 r, kiedy udział sprzedaży przez kanał e-commerce wyniósł 79%. Ten historyczny udział e-commerce został osiągnięty w okresie lockdownu i wprowadzonych ograniczeń w handlu tradycyjnym, gdzie klienci masowo rozpoczęli zakupy przez serwisy on-line, a sklepy stacjonarne przez kilka tygodni były zamknięte lub działały w reżimie restrykcji sanitarnych.

EBITDA (liczona jako wartość zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację wraz z amortyzacją wartości przedsiębiorstwa) za okres od stycznia do czerwca 2021 roku wyniosła 12.330.988,48 zł, co stanowi blisko 126 % wyniku EBITDA osiągniętego w analogicznym okresie roku 2020, kiedy to wyniosła 9.798.632,58 zł. W 2 kwartale 2021 r EBITDA Spółki wyniosła 4 831 000 zł i była o 14% niższa r/r. Spadek wyniku EBITDA przy mocnym wzroście sprzedaży w bieżącym kwartale wynikał bezpośrednio z mniejszego udziału segmentu e-commerce w sprzedaży Spółki, który charakteryzuje się wyższą rentownością od sprzedaży przez tradycyjne kanały.

Zarząd SFD S.A. informuje, że okres od 01.01.2021 do 30.06.2021 roku został zakończony zyskiem netto w wysokości 8.590.146,12 zł.

Najważniejsze dokonania w okresie 2 kwartału 2021

W drugim kwartale 2021 roku Pion Produkcji i Zamówień wprowadził do obrotu 22 nowe produkty marki własnej ALLNUTRITION: Protein Chocolate Nutlove, Energy Balance, 5 rodzajów Veganmeal, 5 rodzajów Nutlove Whole Nuts, Fitking Delicious Cookie White Creamy Peanut, 5 rodzajów Frutilove oraz 2 rodzaje Nutlove Protein Pralines, Salsa Mexicana oraz Lecithin

Dział Dystrybucji Krajowej otworzył 2 nowe sklepy własne, w Warszawie oraz Bielsko Białej, na koniec drugiego kwartału Spółka posiadała 13 sklepów własnych oraz 66 franczyzowych.

invest

Przeprowadzona została również pierwsza, udaną akcja In&Out z Jeronimo Martins Polska, właścicielem sieci sklepów Biedronka. Spółka realizuje i planuje przeprowadzać dalszą sprzedaż w tej formule.

Dział E-commerce otworzył nowy sklep internetowy ALLNUTRITION.CZ, dzięki któremu spółka rozpoczęła ekspansję zagraniczną w wypracowanym już modelu, który sprawdził się w Polsce. Zamówienia z rynku czeskiego są realizowane z magazynu w Opolu, paczka dostarczana jest kolejnego dnia roboczego do klienta na terenie całych Czech.

Dział Eksportu wprowadził do sprzedaży pierwszy produkt marki własnej ALLNUTRITION do sprzedaży w marketplace Decathlon na rynku belgijskim. Po zweryfikowaniu takiego modelu współpracy Spółka ma w planach wejście z produktami ALLNUTRITION na kolejne platformy sprzedażowe Decathlon Marketplace, które docelowo mają funkcjonować w całej Europie.

Pion Logistyki dzięki nowym stanowiskom do obsługi kanału B2C, zwiększył przepustowość wydań zamówień o 15%.

W drugim kwartale 2021 roku Spółka w ramach działań związanych ze zrównoważonym rozwojem dołączyła do projektu treedom.net, który realizuje ideę sadzenia drzew, w celu niwelowania emisji dwutlenku węgla z atmosfery, a jednocześnie wspiera lokalną  społeczność w ubogich częściach świata.  Dzięki pokryciu kosztu posadzenia 150 drzew Spółka planuje częściowo pokryć emisję CO2, którą wprowadza do atmosfery poprzez użytkowanie samochodów służbowych. Dodatkowo działanie to wspiera lokalną społeczność zamieszkującą kraje na ubogich kontynentach m.in. Afryki, poprzez finansowanie rolników, którzy sadzą drzewa a następnie je pielęgnują i wspierają ich wzrost we wczesnych latach.

Przewidywania zarządu na nadchodzące kwartały

Spółka będzie nadal rozwijać ofertę produktową, zwłaszcza w segmencie żywności dietetycznej, ale także w segmencie odżywek oraz oferty aptecznej. Planowane jest również wprowadzanie kolejnych produktów do funkcjonujących już marketplace jak Allegro w Polsce oraz Amazon i Decathlon w innych krajach Europy. Planujemy także sukcesywne powiększanie sieci sklepów stacjonarnych w obydwu formułach. Spółka przygotowuje się do uruchomienia sprzedaży na kolejnym, nowym rynku, gdzie sprzedaż będzie realizowana on-line z dostawami z magazynu w Opolu.

Trwają prace nad realizacją celów emisji akcji zakończonej w czerwcu tego roku. W lipcu Spółka poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z Pannatoni. Do końca listopada zarząd Spółki podejmie decyzję dotyczącą podpisania umowy z Panattoni na realizację pierwszej części nowego magazynu.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: komentarze giełdowe | pkobp akcje prognozy | biomed akcje wykres | pekao akcje kupno | dino giełda | cena akcji mbank | akcje jsw |



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here