Naga Markets



Selena FM miała 76,24 mln zł zysku netto, 165,69 mln zł zysku EBITDA w 2020 r.Selena FM odnotowała 76,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 39,5 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Triggo

Selena FM przedstawia swoje wyniki finansowe

Zysk operacyjny wyniósł 127,18 mln zł wobec 63,56 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 165,69 mln zł wobec 101,83 mln zł rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują




Dzięki stabilizacji cen surowców na korzystnym poziomie, a także systematycznemu rozwijaniu oferty produktów innowacyjnych oraz wysokomarżowych, spółka wyraźnie poprawiła też rentowność brutto sprzedaży, która na koniec roku wyniosła 33,8% i była wyższa o 3,8 pkt proc. r/r.

“Miniony rok był dla nas wszystkich niezwykłym i pod wieloma względami bardzo wymagającym czasem. Z jednej strony musieliśmy zmierzyć się z dużą dozą niepewności w kontekście kierunku rozwoju pandemii, a z drugiej staraliśmy się odpowiedzieć sobie na pytanie o jej wpływ na gospodarkę i ogólną sytuację makroekonomiczną na świecie. O ile dziś wiemy już na temat wirusa zdecydowanie więcej niż wiosną zeszłego roku, o tyle skutki ekonomiczne pandemii wciąż są trudne do przewidzenia. Przykładem są choćby ceny surowców czy kursy walut, które w trakcie ubiegłego roku zmieniały się i bezpośrednio rzutowały na naszą marżę. Byliśmy w stanie przeciwdziałać tym wahaniom m.in. dzięki naszej ofercie produktowej oraz rozbudowanemu modelowi kanałów dystrybucji i dziś jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani na ewentualne fluktuacje prezes” – powiedział prezes Jacek Michalak, cytowany w komunikacie.

Podkreślił, że dobre wyniki finansowe grupy to zasługa szeregu małych zwycięstw, które podczas ubiegłego roku udało się osiągnąć.

“Jednym z nich była decyzja o utworzeniu na początku marca ub.r. specjalnego zespołu, do którego zadań należało opracowanie procedur bezpieczeństwa w firmie i zaprojektowanie ich tak, aby zminimalizować wpływ koronawirusa na prowadzoną przez grupę działalność. To bardzo ważny element, który pozwolił nam utrzymać w kolejnych miesiącach ciągłość prac we wszystkich 19 lokalizacjach produkcyjnych, a tym samym zapewnić terminowe dostawy do naszych klientów przez cały rok, niezależnie od pandemii” – dodał prezes.

Bardzo dobrym wynikom finansowym w 2020 roku towarzyszył wzrost na kluczowych rynkach zagranicznych, na których grupa działa – m.in.: na Ukrainie, w Chinach, Kazachstanie, Rumunii, Hiszpanii, USA i Europie Centralnej, ale też w Brazylii, Turcji i Rosji, podkreślił również.

Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 1 384,74 mln zł w 2020 r. wobec 1 326,49 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2020 r. wyniósł 75,38 mln zł wobec 52,66 mln zł zysku rok wcześniej.

Capex grupy Selena na 2021 rok wynosi 35,8 mln zł

Grupa Selena planuje przeznaczyć na inwestycje w tym roku kwotę 35,8 mln zł, w porównaniu do 33,2 mln zł rok wcześniej, podała spółka w raporcie rocznym.

“Grupa Selena zamierza skoncentrować się zarówno na inwestycjach rozwojowych, jak i modernizacyjnych, w tym robotyzacji, podnoszących efektywność zakładów produkcyjnych, a także na inwestycjach zwiększających bezpieczeństwo pracy. Główne inwestycje realizowane będą w zakładach: Orion, Libra, Matizol, Selena Turkey, Selena Iberia i Euro MGA” – czytamy w raporcie.

Planowana jest kontynuacja wdrażania w kolejnych spółkach zagranicznych systemu informatycznego klasy ERP na bazie Microsoft Dynamics AX 2012. Łączny udział nakładów na IT stanowić będzie ponad 20% całkowitych nakładów na inwestycje planowanych w 2021 roku, podano również.

“Grupa Selena nie wyklucza inwestycji biznesowych (akwizycji), jeśli ich warunki będą odpowiednio atrakcyjne oraz będą wspierać strategię rozwoju grupy Selena” – czytamy dalej.

Grupa Selena przeznaczyła na inwestycje 33,2 mln zł w 2020 roku. Niespełna 70% wydatków pochłonęły inwestycje rozwojowe oraz o charakterze modernizacyjnym w większości zakładów produkcyjnych.

Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,38 mld zł w 2020 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here