Naga Markets




Odział Santander BankBrytyjski regulator rynków finansowych FCA ukarał Santander Bank grzywną w wysokości niemal 33 milionów funtów za nieskuteczne przetwarzanie rachunków i inwestycji zmarłych klientów. Santander nie przekazał beneficjentom środków o łącznej wartości ponad 183 milionów funtów, we właściwym terminie. Dotknęło to bezpośrednio 40 tysiące klientów.


Mark Steward, dyrektor wykonawczy ds. egzekwowania prawa i nadzoru rynku w FCA, powiedział: „Te niedociągnięcia trwały zbyt długo, aby je właściwe zidentyfikować. Na korzyść firmy przemawia jednak fakt, że po zgłoszeniu tych problemów zarządowi i kierownictwu wyższego szczebla, zostały naprawione prawidłowo i szybko. Jednak rozpoznanie problemu trwało zbyt długo. Przedsiębiorstwa muszą być w stanie szybciej rozpoznawać i reagować na problemy, zwłaszcza gdy powodują szkody dla klientów. FCA będzie w dalszym ciągu będzie podejmować działania mające na celu powstrzymanie takich uchybień, aby zapewnić właściwą ochronę klientów”.

Santander naruszył przepisy w okresie od 1 stycznia 2013 r. do 11 lipca 2016 r., nie zwracając należytej uwagi na odpowiedzialne i skuteczne zorganizowanie i kontrolowanie procesu przekazania środków zmarłych klientów, przy zastosowaniu odpowiednich systemów zarządzania ryzykiem, a także nie traktując w sposób sprawiedliwy swoich klientów i tych, którzy ich reprezentowali w chwili ich śmierci.

W związku z zaniedbaniami Santander Banku osoby chcące potwierdzić ostatnią wolę zmarłego oraz uzyskać prawo do znajdujących się na jego kontach środków i aktywów inwestycyjnych napotykały na poważne problemy z roszczeniem swoich praw, a niektóre sprawy ciągnęły się latami.

W decyzji do przyznanej kary w wysokości 33 milionów funtów FCA zwraca uwagę, że Santander:

  • ograniczył swoją zdolność do skutecznego identyfikowania wszystkich posiadanych przez niego funduszy, które stanowiły część majątku zmarłego klienta;
  • nie podjął skutecznych działań następczych w związku z kontaktami z przedstawicielami zmarłych klientów, co zwiększyło prawdopodobieństwo niezamknięcia spraw finansowych zmarłej osoby;
  • doprowadził do nieefektywnego monitorowania otwartych spraw dotyczących spraw spadkowych, co umożliwiłoby jej, czy sprawy zmierzały do zamknięcia.


tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here