Alfa Forex

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych i gimnazjów do udziału w XVII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej (SIGG) – największego projektu edukacyjnego uczącego w sposób praktyczny inwestowanie na giełdzie.

Edukacja odgrywa bardzo ważną rolę na GPW. Każdy projekt, który przybliża wiedzę o finansach jest dla nas cenny. SIGG ma tę szczególną zaletę, że łączy edukację z rywalizacją i w bardzo przystępny sposób uczy zgłębiać tajniki świata giełdowego – mówi Alina Bączar-Bednorz, członek Zarządu Fundacji GPW.

Rejestracja do projektu potrwa do 20 października tego roku. Do tej pory w SIGG wzięło udział blisko 260 tys. nastolatków z całej Polski. W tym roku na najlepszy zespół czeka 10 tys. zł nagrody, a łączna pula do zdobycia wynosi 85 tys. zł.

Organizatorami projektu są Giełda Papierów Wartościowych oraz Fundacja GPW, a partnerami Fundacja im. Lesława A. Pagi (Partner Strategiczny), Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych oraz Warszawski Instytut Bankowości. Honorowy patronat nad projektem objęło Ministerstwo Finansów.

Dla kogo jest SIGG?
W SIGG mogą wziąć udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i gimnazjów z całej Polski w zespołach liczących od dwóch do czterech osób (pod opieką nauczyciela). Gra jest dostępna także dla uczniów, którzy wcześniej nie mieli okazji zapoznać się z zasadami funkcjonowania giełdy. Potrzebną wiedzę mogą zdobyć na kursach e-learningowych. Udział w SIGG-u jest bezpłatny.

Na czym polega SIGG?
SIGG to internetowa gra inwestycyjna realizowana na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie GPWtr@der. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy najpierw poznają instrumenty finansowe notowane na warszawskiej giełdzie: akcje, ETF-y i kontrakty terminowe, a następnie wspólnie decydują, w jakie chcieliby zainwestować i dokonują transakcji. Zarówno inwestowane pieniądze, jak i zawierane transakcje są wirtualne, ale zlecenia są realizowane na podstawie pochodzących z rzeczywistego rynku ofert kupna i sprzedaży. Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie-inwestorzy będą mogli poczuć się jak na prawdziwym parkiecie. Zadaniem zespołów jest pomnożenie pieniędzy oraz uzyskanie możliwie najwyższej stopy zwrotu. Dla uczniów dostępna jest także mobilna wersja SIGG.
SIGG to nie tylko teoria i podstawy inwestowania w przystępnej formie, to także praca zespołowa, analizowanie, śledzenie informacji rynkowych i notowań, wspólne podejmowanie decyzji oraz  składanie zleceń i dokonywanie transakcji. To świetne przygotowanie do zarządzania własnym portfelem oraz inwestowania prawdziwych pieniędzy w przyszłości. Udział w projekcie daje uczniom możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej, z którą zapoznają się w ramach przedmiotu “Podstawy przedsiębiorczości” oraz w ramach kursu e-learningowego, który jest istotną częścią SIGG.

Gra podzielona jest na etapy:
•    Gra testowa: (22 października 2018 – 31 października 2018),
•    Etap 1: transakcje na akcjach i ETF-ach (5 listopada 2018 – 11 stycznia 2019),
•    Etap 2: transakcje na kontraktach terminowych (25 lutego 2019 – 29 marca 2019 r.),
•    Finał w Sali Notowań GPW (17 kwietnia 2019 r.).

Szczegółowe harmonogramy na https://sigg.gpw.pl

Dodatkowo każdy zespół ma możliwość korzystania z doświadczenia i wiedzy ponad trzydziestu koordynatorów regionalnych współpracujących z organizatorami projektu.

10 tys. zł dla najlepszych młodych inwestorów 
10 tysięcy złotych to nagroda dla najlepszego zespołu. Pozostałe zespoły i nauczyciele, którzy zajmą kolejne miejsca na podium oraz miejsca od czwartego do 20. także mogą liczyć na nagrody finansowe (w sumie do zdobycia jest 85 tys. zł). Nagrody rzeczowe czekają na osoby z najlepszymi wynikami w kursie e-learningowym. Finał konkursu odbędzie się w siedzibie GPW na Sali Notowań, gdzie zmierzą się najlepsze zespoły.

Jak się zarejestrować?
Pierwszy krok wykonuje nauczyciel – opiekun grupy, który rejestruje szkołę oraz dodaje nazwy zespołów na https://sigg.gpw.pl/sigg/signup/teacher. Następnie każdy z uczniów zakłada własne konto, wybiera szkołę, nauczyciela oraz zespół. Konkurs rozpoczyna rozgrzewka, czyli gra testowa, a potem czas na wirtualne inwestowanie.

STO

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here