Naga Markets



Amazon opublikował wczoraj po zamknięciu sesji na Wall Street wyniki za drugi kwartał. Okazały się one znacznie lepsze od oczekiwań. Według raportu, wszystko dzięki zmniejszeniu wzrostu zatrudnienia oraz lepszym przychodom z reklam. Cena akcji w godzinach posesyjnych wzrosła o około 3%. Firma zdecydowanie nie poszła śladami Facebooka, który z kolei zanotował najgorszy jednodniowy spadek wartości w historii giełdy.

Zaskakujące zyski giganta

Amazon od zawsze był znany jako firma, która notowała olbrzymie przychody, jednak zaraz potem inwestowała je w innym miejscu. Dlatego rynki zostały wzięte z zaskoczenia przez wczorajsze wyniki kwartalne. Spółka nigdy nie zanotowała zysku netto przekraczającego 2 mld USD, a w najnowszym raporcie pochwaliła się wynikiem 2,5 mld USD.

Gdy podczas konferencji z analitykami jedna z osób zapytała, jak to możliwe (oczekiwania rynkowe były w okolicach połowy tej kwoty), dyrektor finansowy spółki Brian Olsavsky odpowiedział zwięźle: „Mniej wydatków, szczególnie na zatrudnienie, oraz więcej dochodów z reklam”.

Liczby mówią same za siebie

W 2017 roku Amazon zatrudnił oszałamiające 225 tys. nowych pracowników (z czego około 90 tys. osób przy zakupie Whole Foods Market). Oznaczało to wzrost zatrudnienia o 65% w skali roku. Jak na razie w 2018 roku zatrudniono 9 tys. osób, czyli jakieś 1,7% całkowitej siły roboczej spółki. Olsavsky powiedział, że nie wiadomo jeszcze, czy to długotrwały trend, dopiero dojdzie do ewaluacji wymaganego zatrudnienia.

Nie oznacza to jednak, że Amazon ogranicza wydatki. W drugim kwartale koszty operacyjne firmy wyniosły 49,9 mld USD, o 33,7% więcej niż rok temu. Przychody odnotowały jednak jeszcze lepszy wzrost, bo aż o 39,3%, sprzedaż netto przekroczyła 50 mld USD trzeci kwartał z rzędu.

Amazon zarabia na reklamach

Jak zaznaczył sam Olsavsky, wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że Amazon zarabia niezłe kwoty na sprzedaży reklam online. Gałąź ta rośnie błyskawicznie. W II kwartale spółka zarobiła na reklamach ponad 2 mld USD, 125% więcej niż rok wcześniej.

Coraz więcej spółek chce przyciągać klientów Amazon Prime, to tam spółka zarabia na reklamach. Podobnie jak w przypadku AWS, jest to działalność przynosząca olbrzymie stopy zwrotu. Nie wymaga zatrudnienia dużej liczby pracowników, nie potrzeba produkować żadnych materiałów, a dodana moc obliczeniowa niezbędną do obsługi jest marginalna.

Wzrost wartości Amazona w handlu posesyjnym


Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here