Naga Markets



Rainbow Tours z ostatnią falą wzrostów na GPW? Komentuje Marcin TuszkiewiczPostępujący proces szczepień sprawia, że na horyzoncie pojawia się powrót do normalności, w tym otwarcie się na turystykę i podróże lotnicze. Beneficjentami tego stanu rzeczy powinny być spółki pokroju Rainbow Tours, czy też EnterAir, jednak jak wskazuje Marcin Tuszkiewicz, prawdopodobnie są one już na ostatniej fali wzrostów, ponieważ ich wyceny powracają do poziomów wyjściowych, a perspektywy nie są aż tak różowe.

  • Rainbow Tours znajduje się na ostatniej fali wzrostów, a wyłamanie może zwiastować mocne spadki, twierdzi Marcin Tuszkiewicz.
  • Popyt na biznesowe połączenia lotnicze może już nigdy nie wrócić do wcześniejszych poziomów, co uderza w branżę lotniczą.
  • Również EnterAir dochodzi do poziomów, w których jego wycena może być uważana za wysoką.

Te artykuły również Cię zainteresują




Rainbow z ostatnią falą wzrostów?

– Tutaj systematycznie rynek się wspina coraz to wyżej, bardzo ładnie trzymając się overbalance. Teraz rynek dotarł bardzo ładnie do wsparcia i na niego zareagował, więc na razie ten trend wzrostowy jest utrzymany. – wskazuje Marcin Tuszkiewicz.

Jak podkreśla Marcin Tuszkiewicz, na kanale Comparic24, aktualnie wykres Rainbow Tours wygląda bardzo dobrze, bo za każdym razem występuje głęboka korekta, która znosi 50% do 70% poprzedniego ruchu, a jednocześnie wybijamy nowy szczyt. Tak więc ta wymiana inwestorów jest na tyle wysoka, że budowane są coraz wyższe półki cenowe.

W związku z tym powstają tutaj dwa scenariusze. Po pierwsze, trend wzrostowy może trwać i tak to wygląda pod kątem technicznym. Jednak w przypadku załamania trendu wzrostowego należy mieć na uwadze, że ta lawina spadków byłaby prawdopodobnie zdecydowanie większa, podkreśla rozmówca Comparic24.

– Warto zauważyć też, że według metody szczytu i dna wybicie ponad 24,80 było załamaniem tego trendu spadkowego, który się rozwinął, wiec na razie zakładałbym, że tutaj w tym trendzie wzrostowym trwamy i na razie będziemy celować w okolice luki. Ale ta luka, która się pojawiła 24 lutego 2020, czyli ten przedział między 31,70 zł a 34,59 zł jest tą luką bardzo istotną i moim zdaniem będzie luce bardzo trudno pokonać to w sposób bardzo klarowny, wiec mamy trend wzrostowy, ale osobiście uważam że czeka nas ostatnia fala wzrostów. – twierdzi Marcin Tuszkiewicz ze Squaber.com.

Czy to już koniec problemów turystyki?

Podstawowym, elementarnym zagadnieniem w przypadku spółek pokroju Rainbow jest dalsze wizja otaczającej nas rzeczywistości. Z jednej strony pojawia się wśród inwestorów optymizm, który wskazuje, że dzięki postępującemu procesowi szczepień najbliższy sezon wakacyjny będzie zbliżony do normalnego, tak więc ludzie tłumnie powrócą do podróży.

Zobacz również: Grodno korzysta z zielonych trendów i zwiększa zysk netto o 27%. Analiza fundamentalna Konrada Książaka

Teoretycznie jest to prawda i taki scenariusz może mieć miejsce. Jednak należy mieć na uwadze, że część osób mimo wszystko może dalej nie zdecydować się na powrót do podróży. Pomimo rocznego „zamknięcia” mogą się oni obawiać braku 100% skuteczności szczepionek, czy też potwierdzenia jej w szerokiej praktyce (niech inni sprawdzą czy na pewno tak dobrze działa, szczególnie w obcym kraju).

Normalizacja i powrót do normalności realnie jest więc na horyzoncie, jednak jak podkreśla Marcin Tuszkiewicz, w skali makro ten popyt dalej prawdopodobnie będzie mniejsze niż przed pandemią, co sprawia, że wyniki mogą aż tak szybko nie powrócić na poprzedni tor.

Służbowe podróże lotnicze odejdą do lamusa?

– Dopóki nie wrócimy do normy psychicznej, takiej, że będziemy skłonni podróżować dużo, to niestety branża lotnicza dalej może być pod presją. Oczywiście spółka też doinwestowała się w międzyczasie, w sensie zakupiła nowe samoloty, czy też złożyła zamówienie. Wykorzystała ten czas, aby po lepszej cenie te rzeczy zakupić. I też dochodzimy do momentu, kiedy jesteśmy w okolicach przed pandemią. – wskazuje Marcin Tuszkiewicz.

Jak podkreśla rozmówca Comparic24, w przypadku branży lotniczej to nie sama turystyka może być problemem. Warto bowiem wskazać, że bardzo ważną częścią rynku lotniczego były loty biznesowe, a pandemia i przejścia na tryb zdalny mogły uświadomić przedsiębiorcom, że nie zawsze koniecznie jest wysyłanie pracownika w taką podróż, co generuje spore koszty. Oczywiście segment ten nie zniknie, jednak jego wielkość może już nigdy nie wrócić do podobnych rozmiarów.

– Dla mnie osobiście EnterAir też dochodzi do miejsc, w których ta wycena zaczyna być wysoka. Tutaj już nawet rynek tak trochę reaguje, ale te rejony rzędu 46/48 zł to są poziomy, przy których dochodzimy do bardzo ważnego miejsca, aczkolwiek tutaj luka, o której mówiliśmy sobie wcześniej, jest wyżej, to jest 52 zł, więc jeszcze trochę tego miejsca jest. – wskazuje Marcin Tuszkiewicz.

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: pgnig cena akcji | kursu funta | kryptowaluty wiadomości | dlaczego akcje pgnig spadają | gpw komentarze |


Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here