Naga Markets



Logo R22Notowana na GPW grupa technologiczna R22 osiągnęła w III kwartale 2020 r. rekordowe wyniki zarówno na poziomie zysku EBITDA, jak i zysku netto. W minionym kwartale zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 6,8 mln zł. To ponad dwukrotnie lepszy wynik niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wyniosły 49,4 mln zł, a zysk EBITDA po wzroście o 16 proc. r/r wyniósł 15,0 mln zł.

R22 osiągnęła w III kwartale 2020 r. rekordowe wyniki

– Bardzo dobre wyniki wypracowane w minionym kwartale to efekt działań organicznych, w tym optymalizacji oferty, dosprzedaży czy sprzedaży produktów o wyższej marży. W odróżnieniu od poprzednich okresów, na dynamikę wzrostu w III kwartale 2020 nie miały praktycznie żadnego wpływu przejęcia, a niemal w 100 proc. efekty naszej pracy w zakresie integracji i optymalizacji biznesów działających w Grupie już rok temu. – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22.

Te artykuły również Cię zainteresują

W segmencie hostingu Grupa kontynuowała proces budowy i rozszerzania marki cyber_Folks. Jego wymiernym efektem jest rebranding kolejnej marki – Hekko, dzięki czemu od początku listopada pod marką cyber_Folks jest już ponad 100 tys. klientów. Przychody w tym segmencie wyniosły 23,0 mln zł, a zysk EBITDA niecałe 8,0 mln zł i był o 20 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Również w segmencie CPaaS (Communication Platform as a Service) Grupa może pochwalić się dynamicznym wzrostem dzięki działaniom organicznym. W minionym kwartale Grupa pracowała nad pierwszym zagranicznym przejęciem w segmencie, które zostało sfinalizowane w październiku. W wyniku przejęcia Grupy ProfiSMS, R22 została liderem czeskiego rynku transakcyjnej i marketingowej komunikacji SMS i zyskała mocną pozycję na rynku słowackim.

– Dynamiczne wzrosty wyników w minionym kwartale to efekt konsekwentnych działań w zakresie wzrostu bazy klientów, wzrostu APRU oraz sprzedaży usług wyżej marżowych. Skuteczne działania w obu obszarach – rozwoju organicznego oraz akwizycji umożliwią nam długoterminowy rozwój Grupy. Nasza ambicją jest dalszy międzynarodowy rozwój zarówno w regionie Europy Środkowo Wschodniej, jak i w Europie Zachodniej. – dodaje Dwernicki.

Szybko rosną również biznesy SaaS-owe Grupy. Narzędzie marketing automation User.com zwiększyło sprzedaż r/r o 40 proc. Blugento, dostawca sklepów internetowych w modelu SaaS opartych na Magento, w którym aktualnie Grupa R22 posiada 51 proc. udziałów, zwiększył sprzedaż o ponad 50 proc. r/r, a dostawca narzędzi e-commerce dla branży hotelarskiej Profitroom, zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami spółki, odnotował w III kwartale 2020 bardzo silnie odbicie wynikające z faktu, iż w sezonie wakacyjnym szczególną popularnością cieszyły się krajowe kierunki wakacyjne.

Jest to korzystny trend dla Profitroom, którego większość klientów nastawiona jest na gości turystycznych, a nie biznesowych, którzy w większości dokonują rezerwacji poprzez agregatory ofert. Jednocześnie hotele mocniej koncentrują się na sprzedaży bezpośrednio przez własną stronę internetową oraz odpowiednim zarządzaniu kanałami sprzedaży, co dodatkowo wspiera popyt na rozwiązania Profitroom.

– Widzimy rosnący popyt na nasze rozwiązania, obecna sytuacja jedynie przyspieszyła widoczne od wielu lat trendy. Pokazuje to, że jesteśmy bezpiecznym biznesem, który dostarcza infrastrukturę i narzędzia użyteczne zarówno na czasy pandemii, jak i tzw. czasy postcovidowe. Jesteśmy przygotowani na wszelkie możliwości, niezależnie jak długo potrwa obecna sytuacja. – komentuje Jakub Dwernicki.

Grupa R22 spodziewa się utrzymania dotychczasowego trendu wzrostu organicznego w segmencie hostingu. Równolegle pracuje nad nowymi przejęciami oraz planuje dołączać kolejne marki hostingowe do cyber_Folks. W segmencie CPaaS w IV kwartale powinno nastąpić mocne przyspieszenia i rekordowe liczby wysyłek komunikatów, dzięki dynamicznemu wzrostowi rynku e commerce. Zgodnie z zapowiedziami spółki na wyniki segmentu mocny pozytywny wpływ będzie miało przejęcie ProfiSMS. W segmencie SaaS Grupa chce utrzymać wysoką dynamikę rozwoju.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułGPW: Przegląd informacji ze spółek, 17 listopada 2020 r.
Następny artykułS&P 500 wzrośnie do 3900 pkt., dzięki szczepionce na Covid-19, uważa UBS
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here