Naga Markets



PunkPirates S.A., spółka notowana na rynku głównym GPW, opublikowała plany rozwoju na lata 2020-2021. Będzie wydawać cztery gry rocznie, dwie powinny mieć premierę jeszcze w tym roku. Najnowszy tytuł, DANGER! COVID-19, ukaże się już pod koniec września.

PunkPirates z nowymi planami rozwojowymi

Spółka PunkPirates ogłosiła w dniu 21 września 2020 roku plany rozwoju na lata 2020-2021. Celem strategicznym jest osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku produkcyjnym i wydawniczym gier rozszerzonej rzeczywistości wśród spółek notowanych na GPW. Zarząd deklaruje, że będzie się koncentrować na grach VR ze względu na wysoką dynamikę wzrostu wartości tego segmentu, a także posiadane w tym obszarze kompetencje.

Aby zrealizować cel strategiczny, Spółka planuje wydawać cztery gry w ciągu roku kalendarzowego, z premierą raz na kwartał. Spółka wydała dotychczas trzy gry z serii Escape Room VR, które sprzedały się w łącznej liczbie ponad 90 tys. egzemplarzy, ponadto w przygotowaniu ma cztery kolejne tytuły, z czego dwa powinny mieć premierę w 2020 roku. Najbliższa gra – DANGER! COVID-19 – ukaże się pod koniec września 2020 roku. Łącznie, do końca 2021 roku, Spółka planuje wyprodukować i wydać sześć nowych gier VR.

Plany rozwoju zakładają efektywność kosztową oraz krótki cykl produkcji gier:

  • proces produkcyjny będzie oparty głównie na współpracy z zewnętrznymi zespołami (obecnie Spółka pracuje z czterema zespołami produkcyjnymi),
  • budżet produkcyjny jednej gry nie powinien przekroczyć kwoty 500 tys. PLN,
  • cykl produkcyjny jednej gry nie powinien być dłuższy niż 12 miesięcy.

Leszek Krajewski, członek Zarządu PunkPirates, komentuje strategiczne plany:

Gry VR są stosunkowo młodym, ale bardzo dynamicznie rosnącym segmentem branży gamingowej. Obecnie wartość globalnego rynku gier VR wynosi ok 13 mld USD i rośnie w tempie ok. 25 proc. rocznie. Atrakcyjność tej branży dostrzegają też inne polskie studia, które w ostatnim czasie komunikowały zamiar rozpoczęcia projektów VR. My już mamy w tym obszarze zbudowane kompetencje potwierdzone trzema tytułami z serii Escape Room VR, które sprzedały się w liczbie ponad 90 tys. sztuk. Ponadto wyróżnia nas efektywny model biznesowy – proces produkcji opieramy na współpracy z zewnętrznymi zespołami deweloperów, dzięki czemu jesteśmy w stanie wydawać dużo dobrych jakościowo gier. Mamy też środki na sfinansowanie naszego pipeline’u.

DANGER! COVID-19 ma pojawić się we wrześniu

Najbliższy tytuł Spółki, który ma się ukazać jeszcze we wrześniu, to DANGER! COVID-19. Gracz wcieli się w rolę naukowca, który jako pierwszy odkrywa zagrożenie wycieku groźnego wirusa poza mury laboratorium i musi jak najszybciej powstrzymać narastające niebezpieczeństwo pandemii. Gra będzie dostępna na platformach Oculus Store, Viveport oraz Steam VR. Gra będzie kosztowała 6,99 USD, a celem minimum jest sprzedaż w liczbie minimum 25 tys. sztuk w rok od premiery.

Kolejne zapowiadane gry to:

  • Wild Shooter VR; planowana premiera: Q4 2020, planowana cena: 14,99 USD, cel sprzedażowy: minimum 50 tys. sztuk w rok od premiery;
  • Death Manager VR; planowana premiera: Q1 2021, planowana cena: 24,99 USD, cel sprzedażowy: minimum 100 tys. sztuk w rok od premiery;
  • Titans VR; planowana premiera: Q2 2021, planowana cena: 24,99 USD, cel sprzedażowy: minimum 50 tys. sztuk w rok od premiery.

Spółka zamierza samodzielnie finansować proces produkcyjny – ze środków pochodzących ze sprzedaży wydawanych gier, a także z dezinwestycji portfela IQ Partners (m.in. ze sprzedaży udziałów w Prowly, platformy do zarządzania komunikacją PR, którą przejął amerykański SEMrush).

Leszek Krajewski dodał:

W ramach naszej strategii planujemy także współpracować z innymi deweloperami w celu portowania na VR wybranych gier o dużym potencjale monetyzacyjnym, jak również z globalnymi platformami sprzętowymi i wydawniczymi. W sierpniu podpisaliśmy umowę z Pico Interactive, która daje nam ekspozycję na rynki azjatyckie i umożliwia przenoszenie posiadanych gier na nowe, samodzielne, urządzenia VR. Obecnie pracujemy nad uruchomieniem kolejnych projektów tego typu, zarówno z producentami sprzętu, jak i deweloperami gier.

PunkPirates to obecnie jedyna spółka notowana na rynku głównym GPW, która daje ekspozycję na produkcję i wydawanie gier VR. Wirtualna rzeczywistość umożliwia graczom głębszą immersję w świat przedstawiony w grze i w związku z tym zapewnia unikalne doznania. Dotychczasowe tytuły PunkPirates to Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR: Stories.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułPlay poza GPW? Iliad nie wyklucza takiego scenariusza jeżeli wykupi 95% akcji
Następny artykułDRAGO entertainment chce pozyskać 1 mln zł poprzez crowdinvesting
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here