Naga Markets



Przyszłość sektora bankowego i pożyczkowego w "nowej normalności" | Rozmowa z Łukaszem LibudąSektor bankowy stanął przed nowymi wyzwaniami w obliczu pandemii oraz niskich stóp procentowych. Sytuacja zmusiła banki do rewizji modeli biznesowych oraz szukania nowych źródeł przychodów i metod osiągania dochodowości. O trendach w bankowości i potencjalnym credit crunchu rozmawialiśmy z Łukaszem Libudą z SAS Institute.

  • Łukasz Libuda to ekspert w dziedzinie doradztwa w sektorze bankowości
  • Spytaliśmy go o trendy w sektorze bankowym, o to jak banki radzą sobie z pandemią
  • Na końcu rozmowy dowiedzieliśmy się także od niego, czy może w Polsce dojść do zapaści kredytowej, tzw. Credit Crunchu

Te artykuły również Cię zainteresują




Na wstępie spytaliśmy Łukasza Libudę o trendy w branży bankowej, które dostrzega w związku z pandemią:

Nadal będzie to tak naprawdę wzmocnienie wykorzystania technik cyfrowych, kanałów cyfrowych w komunikacji z klientem. Wszyscy się już do tego przyzwyczailiśmy, że gdzieś możemy wykonać przelew będąc właściwie poza domem wykorzystując telefon. Nie ma konieczność pójścia do banku. Co więcej, już w tej chwili, tak jak trzy lata temu trzeba było większość dokumentów papierowych składać do banku, np. związane z ubezpieczeniem kredytu hipotecznego, musiały być dostarczane na papierze, więc: bankowość cyfrowa, rozwój aplikacji cyfrowych. – stwierdził Łukasz Libuda.

Spytaliśmy także o to, jak banki radzą sobie w sytuacji, gdy stopy procentowe są tak niskie, przez co ich dochodowość znacząco malała:

Jeszcze parę lat temu, gdy stopy procentowe były wyższe, banki mogły śmiało tworzyć bufory na klientów tych powiedzmy “niewypłacalnych”. Po prostu było więcej marży, z której można było uszczknąć i zarobić. W tej chwili, przy niskich stopach procentowych z perspektywy dochodów odsetkowych jest problem. Marża jest na tyle niska i te stopy są na tyle niska, że nie można uogólnić i wrzucać wszystkich do jednego worka. Nie można pozwolić sobie na brak odpowiedniego zarządzania ryzykiem: ryzykiem finansowym/nadużyć. Musimy coraz lepiej schodzić do poziomu zarządzania klientem od momentu jego pozyskania poprzez monitoring i wszystkie pozostałe elementy zarządzania. – dodał ekspert z SAS Institute.

Więcej szczegółów w rozmowie, do której link dostępny jest wyżej. Zapraszamy!

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: cena złotówki | dolar notowania | bitcoin giełda wykres | złoty kurs | kurs eur |


Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here